Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2005 00:35
Opel Vectra’nın station wagon modeli olan Caravan’da, 1.9 CDTi ve 6 silindirli 3.0 CDTi motor seçenekleri bulunuyor. Test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz Vectra Caravan 1.9 CDTi Elegance donanım seviyesi ve standart ‘Active Select’ şanzıman ile satışa sunuluyor.
Vectra Caravan; hem yolcular hem de bagaj için geniş alan sunan, çok yönlü bir otomobil arayan müşterileri hedefliyor. 1.9 CDTi Vectra Caravan’ın anahtar teslim satış fiyatı ise 84 bin 469 YTL (84 milyar 469 milyon lira).
UZUN DİNGİL MESAFESİ
2.83 metre uzunluğundaki dingil mesafesiyle, sadece ön koltuktakilere değil, arka koltukta yolculuk yapanlara da geniş iç mekanla birlikte yeterli diz ve baş mesafesi sunan Opel Vectra Caravan, geniş bagaj hacmini de bu uzun dingil mesafesine borçlu. Ön kısmı, tavandan gözüken yük rayları haricinde diğer Vectra’larla aynı olan Vectra Caravan’ın, arka kısımda ilk dikkati çeken özelliği, iri stop lambaları. Bu stop lambaları, Opel Signum’unkileri andırıyor. Ancak Vectra Caravan, tavanının daha yüksek şekilde sonlanıyor olmasıyla, akrabası olan Signum’dan ayrılıyor. Opel Vectra Caravan’ın iç mekan tasarımı, sedan Vectra’dan farklı değil. Vectra’nın arka koltukları yolculara daha iyi bir görüş alanı ve daha geniş bir ayak boşluğu sağlamak için bir ‘tiyatro’ yapısında yukarı kaldırılmış.
GENİŞ BAGAJ
Arka koltuk kafalıklarını çıkarmadan, 2/3 ve 1/3 oranlarında katlanabilen arka koltuklara sahip Vectra Caravan segmentinin en geniş bagaj hacmine ve boyutlarına sahip. Bagaj koruma örtüsünün altında kalan kısmıyla 530 litre olan bagaj hacmi, arka koltukların katlanması ile birlikte tavana kadar olan alan göz önüne alındığında 1850 litreye kadar ulaşıyor.
16V 150 beygir 1.9 litrelik dizel motora sahip, 1550 kilogram ağırlığındaki aracın 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 7.1 litre. 150 beygir gücündeki Caravan modeli 0’dan 100 kilometre hıza 10.6 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 208 km/s olan otomobilin torku ise 320 Nm.
İNTERAKTİF SÜRÜŞ
Vectra Caravan‘ın standart donanım özellikleri arasında bulunan İnteraktif Sürüş Sistemi (IDS), dört kollu bağımsız süspansiyonu ve özellikle virajlarda denge ve yol tutuşu sağlıyor. Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi (ABS) Virajda Fren Kontrolü (CBC) Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD), Motor ve Fren Bağlantılı Çekiş Kontrol Sistemi (TCPlus) ve Fren Destek Sistemi birbirleriyle etkileşimli olarak çalışıyor. Özellikle kaygan yollarda ve acil durum manevralarında direksiyon hakimiyetini korumaya yardımcı oluyor. Geliştirilmiş Elektro-hidrolik Servo Direksiyon (EHPS) ise sürüş koşullarına göre anında destek sunmak için araç ve direksiyon hızını algılıyor: yüksek hızlarda hiç ya da çok az destek sunulurken, düşük hızlarda ve ani kaçış ve park manevralarında destek veriyor.
Vectra Caravan’da opsiyonel olarak sunulan AFL Far Sistemi (Sürüşe Duyarlı Ön Farlar), otomobilin adeta gözleriymişçesine çalışarak, sürüş kalitesini artırıyor. Örneğin, kavşaklarda direksiyonun konumu, seyir hızı ve sinyallerin devreye girmesine bağlı olarak ek bir reflektör, aracın sol veya sağ tarafındaki 30 metre civarındaki bir yolu en fazla 90 derecelik bir açıyla aydınlatıyor. Virajlarda ise araç hızı ve direksiyon açısına duyarlı olan farlar, daha geniş bir alanı aydınlatarak, görüş mesafesini artırıyor. Sabit farlara oranla yol, yüzde 90 daha iyi aydınlatıldığı için bu durum virajlarda ve kavislerde görüş mesafesini büyük oranda iyileştiriyor. Bi-Xenon özelliğine de sahip olan Sürüşe Duyarlı Ön Farlar Vectra Caravan’la opsiyonel olarak sunuluyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ Ufuk SANDIK
Performanslı motor kanatlandırıyor
Opel Vectra Caravan, lüks bir otomobilin geniş iç hacmi ve konforuna, bir station wagonun ise geniş yükleme kapasitesine sahip. Uzunluğu ve ağırlığına rağmen Caravan’ın sürüş ve yol tutuş karakteristiği ise bir sedan otomobile benziyor. Dolayısıyla sürücüsüne, keyifli ve konforlu sürüş olanağı veriyor. Düşük devirlerde de yüksek çekiş gücü sunan motor 320 Nm’lik tork gücüyle dikkat çekiyor. 1.5 tonluk ağırlığa rağmen, otomobil gaz pedalına bastığınızda adeta kanatlanıyor. Ancak, motor özellikle soğukken ilk çalıştırmada biraz gürültülü çalışıyor. Gürültü, motor ısınınca azalıyor.