Güncelleme Tarihi:
6 Mart’ta dünyanın önde gelen siyasal iletişim ve pazarlamacılarının ağırlanacağı ‘Hedef: Hedef Kitle’ konferansının da düzenleyicisi. Seçmen tercihleri, tüketici algısı, doğru içerik ve dijital dönüşümün konuşulacağı konferansın gözdeleri ise ABD Başkanı Barack Obama’ya 2012 seçimlerini kazandıran ekip: Başkanlık seçimleri Dijital Kampanya Direktörü Teddy Goff, Ulusal Saha Direktörü Jeremy Bird, Obama’nın anketörlerinden Rick Ridder. Twitter’ın Asya Direktörü Peter Greenberger da konuşmacılar arasında. Aynı zamanda Uluslararası Siyasi Danışmanlar Derneği Yönetim Kurulu üyesi olan Sanver, 7 Haziran’daki seçimler öncesinde, muhalefete tavsiyeler sunuyor, kendi başarısının da sırlarını paylaşıyor:
MADENDE TOPLANSAYDI
Ana muhalefet daha çok eleştiri üzerinden muhalefet yapıyor ama tek yolu bu değil.Siyasette görünür olmak için farklı eylemler yapmanız gerek. Bir liderin çıkıp konuşması, çok da medyatik bir olay değil. Ama siz onu bir aktivist eylemle birleştirdiğinizde bu haber. Örneğin Soma konusunu CHP Meclis’te defalarca dile getirdi ama bir salı toplantısını keşke madende yapsaydı.
HAYALLER BÜYÜDÜ
Negatif kampanyayla karşı tarafın kusurlarını göstermiş oluyorsunuz ama bu oy verme motivasyonu olmuyor. Sizin, hatanın üzerine inşa edeceğiniz söylem daha önemli. Birisi de çıkıp size 2023’lerden 2050’lerden bahsediyor; uçaklar iniyor, tanklar gidiyor gibi, hayaller kurduruyor. Ve Türkiye seçmeninin gerçekten hayalleri büyüdü. ‘Ekmek için Ekmeleddin’ değil artık. Sizin o seçmen için bir, yakın planda bir gelecek sunmanız gerekiyor, bir de onun üzerine şu kadar zamanda diye bir hayalinizi de sunmanız gerekiyor.
SARIYER’DE BAŞARININ SIRRI
Yeşil alan oy vermede büyük motivasyon yaratıyor. Eğitim merkezleri, burs olanakları ve kadınlara yönelik aktiviteler oy motivasyonunu müthiş artırdı. Bir de orada kentsel dönüşümü değil, yerinde dönüşümü savunduk ve ‘seninle birlikte’ dedik, sürece onları dahil etmemiz etkili oldu.