OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 10, 2005 00:00
Dünyanın dev bilgisayar markalarından biri olan Dell, yeni dönem stratejilerini ve ürünlerini Avrupa, OrtadoÄŸu ve Afrika (EMEA) ülkelerinin önde gelen teknoloji medyalarına tanıttı. Monaco’da düzenlenen toplantıya, Türkiye’den Hürriyet e.yaÅŸam katıldı.Teknolojinin yaÅŸam biçimini deÄŸiÅŸtirdiÄŸi boyutlarıyla ele alınan etkinliklerde Dell, yeni ürün yaklaşımını tüm detaylarıyla anlattı.Bilgisayar ürünlerinde gösterdiÄŸi satış baÅŸarısını yazıcı, projektör ve el terminali gibi ürünlerde de ortaya koyma hedefiyle yola çıkan Dell, yeni ürünlerini ve bu ürünleri çevreleyen ürün, satış ve servis stratejisini dünya medyasına tanıttı. Masaüstü bilgisayarların ev eÄŸlencesinin merkezi haline geldiÄŸini belirten Dell’in ürün müdürleri, kullanım yoÄŸunluÄŸu artan sayısal kamera, müzik çalar, video gösterici, kayıt cihazları ve bilumum USB baÄŸlantılı çevre biriminin daha kolay ve hızlı çalıştırılabilir olması için yeni bilgisayarlarında büyük deÄŸiÅŸikliklere gittilerini açıkladılar. Yeni sunucu sistemlerindeki ortaklıkların geniÅŸlediÄŸinden de bahseden Dell yöneticileri, açık kaynak ve Linux dünyasına artık daha yakın olduklarını ifade ettiler. Fortune dergisinin araÅŸtırmasına göre, tüm dünyada ve ABD’de yüzde 18 ve yüzde 33’lük pazar paylarıyla lider konumda olan Dell, bu baÅŸarıyı Avrupa’da da tekrar etmek istiyor. Halihazırda yüzde 12’lik payla ikinci sırada bulunan Dell’in sadece bilgisayarla deÄŸil, yeni kuÅŸak ürünleriyle de pazarını geniÅŸletmek gibi planları bulunuyor. EskiYi getir yeniYi götürIDC’nin 2005 yılının ilk üç ayını kapsayan araÅŸtırmasına göre; Avrupa, OrtadoÄŸu ve Afrika’yı kapsayan EMEA bölgesinde Dell, geçen sene aynı döneme göre yüzde 21,9’luk bir büyüme gösterdi. Biyimesini yüzde 8,1 olarak gerçekleÅŸen HP ise pazar lideri konumunu koruyor. Dell’in masaüstü, taşınabilir ve kurumsal bilgisayar ürünlerinde geliÅŸtirdiÄŸi teknolojik geliÅŸmeler daha fazla enerji tasarufu ve çevreye zarar vermeyen hammadde kullanımı gibi önemli detaylar içeriyor. ‘Yeniden çevrime sokma’ stratejisi çerçevesinde ise Dell, tüketicilere ellerindeki eski model bilgisayarları yenilemeleri için fırsatlar sunacak. Tüketicilerin Dell bilgisayar alması için daha fazla neden yaratmaya çalıştıklarını açıklayan Dell Ãœrün Pazarlama ve Servislerden Sorumlu BaÅŸkan Yardımcısı Josh Claman, ‘Tüketicilerin ürünlerimize anında ulaşıp çok hızlı biçimde satın almalarını ve çabucak sahip olmalarını saÄŸlayacak bir altyapıya sahibiz. Ağımızı daha da güçlendireceÄŸiz’ ÅŸeklinde konuÅŸtu.Önümüzdeki sayılarımızda detaylarıyla tanıtacağımız yeni ürünler arasında yazıcılar, projektörler, el terminalleri ile masaüstü ve taşınabilir bilgisayarlar bulunuyor. Â
button