Güncelleme Tarihi:
Keçiborlu Cumhuriyet Savcısı Alper Tuncer, 30 Kasım 2007'de Isparta’nın Keçiborlu İlçesi Türbetepe Mevkii'nde düşen Atlasjet uçağıyla ilgili soruşturma inceleme raporunu tamamladı. Raporda, pilotlar Serhat Özdemir ve Mehmet Tahir Aksoy'un yayınlanmış alçalma planlarındaki usulleri doğru uygulamamaları, hava aracının bulunduğu coğrafi konumu ve arazi yapısını doğru değerlendirememeleri, karşılıklı çapraz kontrolü sağlamakta ve alet işarlarını değerlendirmede yetersiz kalmaları, karar verme ve tepki göstermede gecikmeleri sonucunda kazanın oluşumunda kusurlu oldukları belirtilirken, ‘Ancak aynı kazada pilotların vefat ettikleri ve 5237 sayılı TCK'nin 64/1'inci maddesinde vefat eden şüpheliler hakkında kamu davasının açılamayacağının düzenlendiği’ gerekçesiyle kazada hayatını kaybeden pilotlar hakkında kamu davası açılamayacağı kaydedildi.
Kaza sonrasında hayatını kaybeden kişilerin yakınlarının uçağın kasten düşürüldüğü iddiasıyla Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Zeynel Gündoğ hakkında da şikayette bulunuldukları hatırlatılan raporda, Zeynel Gündoğ hakkında taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma suçuna ilişkin kusur ve sorumluluk oluşturabilecek herhangi bir eyleme yönelik delilin bulunmadığı kaydedildi.
Raporda, şu ifadelere yer verildi:
“Kaza yapan TC-AKM tescil işaretli MD-83 tipi hava aracını Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş'den 29 Kasım 2007 tarihli Uçak sub-charter kira anlaşmasıyla kiralayan Atlasjet Airlines şirketinin kaza tarihi itibariyle yöneticileri olan şüpheliler Ali Murat Ersoy, Tuncay Mustafa Doğaner ve Mehmet Şerif Erbilgin hakkında kaza yapan hava aracının bakım ve onarımındaki eksiklik ile pilotların eğitimindeki eksiklik nedeniyle kusurlu bulundukları gerekçesiyle taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma suçundan dolayı haklarında soruşturma yapıldı. Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş. ile Atlasjet Airlines şirketi arasında imzalanan 29 Kasım 2007 tarihli uçak sub-charter kira anlaşmasında, bakım başlıklı bölümde 'Uçakların bakım sorumluluğu World Focus'a ait olacaktır' ibaresinin bulunduğu, Türk Sivil Havacılık Kanunu'na göre işleten konumundaki Dünya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş'nin söz konusu anlaşma ile bakım sorumluluğunu devretmediği, dolayısıyla aynı kanunun 125'inci maddesine aykırı bir durumun söz konusu olmadığı, Atlasjet Airlines şirketinin uçağın bakım ve onarımında sorumluluğunun bulunmadığı kaydedildi. Her iki şirket arasında imzalanan uçak sub-charter kira anlaşmasında ekip başlıklı bölümde de 'World Focus bu anlaşma kapsamında yapılacak uçuşlar için uçuş ekibi tahsis edecektir' ibaresinin bulunduğu, pilotların eğitiminden de World Focus Tava Taşımacılığı AŞ'nin sorumlu olduğu, Atlasjet Airlines'in pilotların eğitiminden ve eğitim eksikliklerinden sorumlu olmadığı, Dünya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş. ile Atlasjet Airlines şirketi arasındaki 29 Kasım 2007 tarihli uçak sub-charter kira anlaşmasının geçerli olduğu anlaşılmaktadır.”
Savcılık, soruşturma kapsamında, şüpheliler hakkında kamu adına kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi.
Uçak kazasında hayatını kaybedenlerin aileleri ise Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcılığı'nca hazırlanan rapordaki karara tepki gösterdi. Kazada oğlunu kaybeden Şerafettin Tokgöz karara tepki gösterirken, avukatları Hasan Kaşıkara ile birlikte Burdur Ağır Ceza Mahkemesi'ne başvuracaklarını söyledi. Kazada babasını kaybeden Cihan Zengi, raporun Atlasjet'i aklandığını söylerken, “Davamız sürecek” dedi.