SavaÅŸta reklamı durdurmayın ‘saygın medya’ya yönelin

Güncelleme Tarihi:

Savaşta reklamı durdurmayın ‘saygın medya’ya yönelin
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 13, 2003 00:00

Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA), pazarlama, reklam ve medya dünyasını buluÅŸturdu. IAA Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Savaşı bahane edip reklam çarkını durdurmayın’’ çaÄŸrısı yaptı. Kanal D Haber Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı da, ‘‘Reklam için saygın medyayı seçin’’ dedi.Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) çatısı altındaki pazarlama, reklam ve medya dünyasından temsilciler Hürriyet Medya Towers'ta düzenlenen öğle yemeÄŸinde biraraya geldi.Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, savaÅŸ bahane edilerek reklam çarkının durdurulmaması uyarısında bulunurken, Kanal D Haber Genel Yayın Yönetmeni ve DoÄŸan Radyolar Grubu Genel Koordinatörü Fatih Altaylı, basın ve yayın organlarının saygınlığının, güvenilirliÄŸinin ve dürüst içeriÄŸinin, bu yayın organlarında yer alan reklamlara bir katma deÄŸer getirdiÄŸini söyledi.IAA'nın yemekli toplantısının konuk konuÅŸmacısı Fatih Altaylı, ‘‘Reklamı yapılan mecra ne derece saygın ve güvenilirse, onun taşıdığı reklamlar, okurun ve izleyicinin gözünde o kadar etkili olur. Bu da ülkemizdeki kısıtlı reklam bütçeleri içinde çalışan pek çok marka için dikkat alınması gereken önemli bir nokta’’ diye konuÅŸtu. Altaylı, Türkiye'de markalara yapılan reklam harcamalarının halen dünya standartlarının çok altında olduÄŸunu söyledi. Reklamların sadece izlenme raporlarına göre verilmesini de eleÅŸtiren Altaylı, ‘‘Bir binanın önünden günde binlerce kiÅŸi geçiyor diye her binaya banka reklamı vermezsiniz’’ dedi.Fatih Altaylı, her sektörde olduÄŸu gibi medya sektöründe de kalitenin, standartların ve etik kurallarının korunmasının çok önemli olduÄŸuna deÄŸinirken, sosyal sorumlulukların dahil olduÄŸu grup için herÅŸeyin başında geldiÄŸini belirtti. Altaylı, ‘‘Yöneticisi olduÄŸum kurumlar için sosyal sorumluluklarımızı yerine getirmenin bedeli neyse buna hazırız’’ dedi. Altaylı, bu konuda Kanal D olarak televizyon kanalları arasında öncülük yaparak Televole türü programlara ve bu türdeki yayıncılığa son verdiklerini belirtti. Bu tür programları en çok eleÅŸtirenlerin yine en çok izleyenler olduÄŸuna dikkat çeken Altaylı, reklamverenler tarafından da çok tercih edilen bu tür programları kaldırarak önemli bir gelir kaybına uÄŸradıklarını ancak sosyal sorumluluÄŸun bedeli neyse ödemeye hazır olduklarını söyledi.ÇARKLAR DURMAMALIUluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, kapımızdaki savaşı bahane edip reklam çarkının yavaÅŸlatılması ve durdurulması halinde, o çarkı yeniden çevirmenin çok daha zor ve pahalı olacağı uyarısında bulundu. Pazarlama, reklam ve medya dünyasından temsilcilerin katıldığı IAA toplantısının açılış konuÅŸmasını yapan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, reklamın ekonominin vazgeçilemez bir dinamiÄŸi olduÄŸunu söyledi. ‘‘Kapımızdaki savaşı bahane edip, hayatı durdurmayalım’’ diyen YalçındaÄŸ, şöyle konuÅŸtu:‘‘Bugün müşterilere ulaÅŸmak ve onları etkileme çabaları yavaÅŸlatılırsa, hatırlanmama süreci baÅŸlar, unutuluruz. Ä°ki yıldır kriz var. Daha dinamik, daha süratli, daha etkileyici bir yapı içinde büyüme süreci yakalanabilir. Bir de kapımızdaki savaÅŸ var. Bu savaşı bahane edip dönen çarkı yavaÅŸlatmayalım. Bir daha o çarkı çevirmek çok daha fazla zaman, emek ve para istiyor. Nefes almaya devam ettikçe, tüketmeye, yemeye, içmeye, giyinmeye, gezmeye devam edeceÄŸiz. Hayatı durdurmayalım. SavaÅŸ beklentisini öne sürüp, iyi giden ÅŸeyleri olumsuza çevirmeyelim. Ekonominin çarklarnı döndüren kurumlar, bu çarkı hızlandıran rekyamcılyar ve medya olarak her zamankinden daha fazla fikir üretelim.’’Krizde sosisçi ve oÄŸlu gibi yanlış yapmayınSavaÅŸ yüzünden çarkların yavaÅŸlatılmasının sonuçlarının çok ağır olabileceÄŸine dikkat çeken Mehmet Ali YalçındaÄŸ, konuÅŸmasında konuya iliÅŸkin ÅŸu örneÄŸi verdi: ‘‘Bir zamanlar yolun kenarında 'En iyi sosis burada' diye bir tabelayla sosisli sandviç satan bir sosisçinin satışları çok iyiymiÅŸ. Kendisini iÅŸine vermiÅŸ. Yoldan geçenlere 'Sosisli sandviç alır mısınız?' diye seslenirmiÅŸ. Sosisli sandviçler kapış kapış gidiyormuÅŸ. Birgün sosisçinin kolejde okuyan oÄŸlu bir gün babasına 'Dünyada kriz var baba, farkında mısın?' diye sormuÅŸ. Baba o güne kadar krizin farkında deÄŸilmiÅŸ, sürekli sandviç ekmeÄŸi ve sosis sipariÅŸ ediyor, hepsini de satıyormuÅŸ. OÄŸlunun bu sözleri üzerine, madem kriz var ben de sandviç ve sosis sipariÅŸimi azaltayım, önlemimi alayım ya satamazsam' demiÅŸ. Daha az sandviç ekmeÄŸi ve sosis almış, sandviçlerini satmak için de eskisi kadar uÄŸraÅŸmamış, zaten kriz var kimse almaz diye düşünmüş. Caddedeki tabelasını da kaldırmış. Bir hafta içinde satışları durmuÅŸ. Baba oÄŸluna 'Haklıymışsın oÄŸlum, kriz varmış' demiÅŸ. Sonuç olarak siz bugün müşterilerinize ulaÅŸma ve onları etkileme çabalarını durdurursanız, yarın onların sizi hatırlayacağından nasıl emin olabilirsiniz?’’Kılıç: Artık sadece rating'e bakılmıyorIAA Dünya Genel Sekreteri Pınar Kılıç, dünyada medya satın alma modellerinde artık sadece rating'e bakılmadığını, Türkiye'deki reklamverenlerin de artık bunun farkına vardığını söyledi.Atasoy: Reklam verirken psikolojiye bakıyoruzBirikim FCA Reklam Ajansı BaÅŸkanı Faruk Atasoy, reklamverenler için gazetenin ya da televizyonun ürün içeriÄŸinin de önemli olduÄŸunu, yayın ortamının verdiÄŸi psikolojinin de gözönünde tutulduÄŸunu belirtti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!