ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2007 13:03
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Akbank Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil’den "önümüzdeki dönemde faiz ve kurları bir arada ayarlayacak bir kredi makinesi" yapmasını isteyerek, faiz-kur dengesizliğine yönelik eleştirisini ironik bir usluple dile getirdi.
TİM, Akbank, Arçelik, ToyotaSa, Turkcell’in de aralarında bulunduğu bazı kurum ve kuruluşlar tarafından bu yıl ikincisi düzenlenecek olan Türkiye İnnovasyon Konferansı, 6 Kasım tarihinde, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayında gerçekleştirilecek.
Konferans tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Akbank Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil’den ihracatçılara önümüzdeki dönemde faiz ve kurları bir arada ayarlayacak bir kredi makinesi tasarlamasını isterken, makinenin Arçelik tarafından yapılmasını istedi.
Satıcı, innovasyon kelimesinin Türkçede tam karşılığı olmadığını ancak “yenilikçilik” olarak ele alınabileceğini belirterek, innovasyonun Türkiye ekonomisine ve rekabetçiliğine büyük katkısı olacağını söyledi. Yenilikçiliğin Türkiye’nin iliklerine ve kemiklerine kadar işleyebilmesi için kamunun da buna katkı sunması gerektiğini vurgulayan Satıcı, bu yıl ikincisini düzenleyecekleri konferansta innovasyonun yıl boyunca Türkiye’nin takip edebileceği bir gündem olması amacıyla yarışma organize ettiklerini söyledi. Satıcı, Türkiye’nin innovasyon ve yenilikçilik konusunda en gayretli ilinin seçileceği yarışmada 81 ildeki kamu ve özel sektör temsilcilerini yarıştıracaklarını belirterek, bu yılki sonuçların konferansta açıklanacağını bildirdi.
Akbank Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil de, Türkiye’de karlılık ve büyümede öncü bir banka olduklarını vurgulayarak, innovasyon ve yenilik felsefesini benimseyerek bu konumda kalmayı amaçladıklarını söyledi. Uzun yıllarca geçerli olan sloganlarını “Türkiye’nin yenilikçi gücü” olarak değiştirmenin innovasyona verdikleri önemi gösterdiğini ifade eden Binbaşgil, innovasyonu benimseyerek yenilikçi ürünler sunduklarını, bunlardan birinin ise dünyada bir ilk olan self servis kredi makinesi olduğunu kaydetti.
Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, tüketiciyle sık buluşan bir marka olduklarını, her evde bir veya iki tane ürünlerinin bulunduğunu belirterek, rekabetçi olmak ve ayakta kalabilmek için innovasyon ve yenilikçi ürünleri desteklediklerini söyledi. Bu çerçevede 550 Ar-Ge uzmanıyla piyasaya yenilikçi ürünler sunmaya çalıştıklarını ifade eden Subaşı, Türkiye’de Arçelik’in 600 patentinin bulunduğunu ifade etti. Subaşı, Dünya Fikri Haklar Örgütünde yaptıkları patent başvurusunun ise buraya yapılan toplam patent başvurusunun yarısını oluşturduğunu kaydetti. Subaşı, 2000 yılından bu yana tüketiciye sağladığı fayda, tasarruf sağlayan ve çevreci ürünler kullandıklarını da ifade etti.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Serdar da, tüketiciyi hayata bağlayan her alanda var olduklarına dikkat çekerek, innovasyonla şirket değeri arasında yakın ilişkinin bulunduğunu, Turkcell’in innovasyonu, tüm ortaklıklarında “hayat tarzı” olarak benimsediğini kaydetti. Serdar, Turkcell de innovasyonu eskisi gibi beyaz önlüklerin değil, kot pantolon ve küpe takanlar tarafından üretildiğini vurgularken, 220 ortakla 500 yenilikçi ürünü piyasaya sunan bir şirket olduklarını söyledi.
Bu yıl ikincisi düzenlenecek olan Türkiye İnnovasyon Konferansı, 6 Kasım tarihinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayında gerçekleştirilecek. Konferansta, "İhracatın, üretimin hatta tüm ticari faaliyetlerin kârlılığı ve sürdürülebilirliği yenilikçi olunmasına bağlı. Peki Innovasyona dayalı yeni büyüme stratejilerimizin özellikleri neler olmalı?" sorusuna cevap arayacak Nobel ekonomi adaylığına kesin gözüyle bakılan ünlü iktisatçı Prof. Paul Romer, "The Innovator's Solution" isimli dünyanın en çok satan innovasyon kitabının yazarı Micheal Raynor ve "Türkiye Nasıl Zenginleşir" adlı yeni kitabı yazarı Prof. Arman Kırım'ın katılacağı konferansta, yerli, yabancı çok sayıda kişi konuşma yapacak.