Güncelleme Tarihi:
Tansel Doğanay bir aranjör... Yani, var olan bir şarkıyı yeniden kurgulayan kişi... Aranjörler, şarkıların tarzını ve altyapısını belirliyor, giriş müziğini yapıyor, enstrümanların notalarını hazırlıyor.
Doğanay, hobi olarak başladığı aranjörlük için asıl mesleğini bırakmış. O aslında bir şehir planlamacısı. TED Ankara Koleji'nin ardından ODTÜ Şehir Planması bölümüne girmiş. Ancak, lise ve üniversite hayatı boyunca müzikle de ilgilenmiş. TRT Gençlik Korosu'nda bas solisti olarak çalışmış. Üniversitede bir rock grubuna girmiş, klavyeli çalgılar konusunda kendisini yetiştirmiş.
Okul bitince 'şehir planlaması' konusunda yüksek lisans yapmak için yurtdışına gitme kararı almış. Aslında amacı müzik konusunda eğitim almakmış.
Bir yıllık uğraşının sonunda Milli Eğitim Bakanlığı'ndan (MEB) bir burs almayı başarmış. Finlandiya'ya gitmiş. Helsinki'de müzik okulu aramaya başlamış. Müzik okulu sınavlarını kazanmış. Helsinki'de pop caz alanında piyano bölümüne devam etmiş. Dört yıl piyano eğitimi almış. Akşamları okula giderken gündüzleri yarı zamanlı çalışmış, gruplarda çalmış, demolar hazırlamış. Finli bir grupla anlaşma imzalayacakken 1993'te Türkiye'ye dönmüş: ‘‘O dönem Finlandiya'da ekonomik kriz yaşanıyordu. Her ne kadar orada yaşama imkanım olsa da kendimi çok yabancı hissettim. Sanatçılar duygusal insanlardır. Ben de duygularımı dinledim ve Türkiye'ye döndüm.‘‘
Türkiye'ye döndüğünde işler planladığı gibi yürümemiş. Kendi işiyle ilgili iş bulamayınca özel okullarda İngilizce öğretmenliği yapmış. Bir yandan da müzik çalışmalarını plak şirketlerine yollamış.
Topkapı Müzik'te çalışan arkadaşı Sarp Özdemiroğlu, Demet Sağıroğlu'nun Kınalı Bebek albümü için bir şarkıya miks yapmasını istemiş. Doğanay, beş versiyon yapmış ve bunlardan biri albümde kullanılmış. Sonrası çorap söküğü gibi gelmiş. Demet Sağıroğlu'nun albümü bir sonraki işine referans olmuş. Pop şarkıcısı Yaşar'ın albümlerinin vazgeçilmez kişisi olmuş.
Albümlerle uÄŸraşırken, bir yandan da radyolar da çalışıyormuÅŸ. Radyo Pop, Radyo D, HürFM ve Radyo Foreks'in prodüksiyonlarını yapmış. Cıngılları, ÅŸarkıların düzenlenmesini gerçekleÅŸtirmiÅŸ. GeçtiÄŸimiz aÄŸustos ayında radyo çalışmalarına son vermiÅŸ.  Â
Aranjörlüğün çok zor bir iş olduğunu belirtiyor: ‘‘Sevmeden yapılacak bir iş değil. Aynı şarkıyı bin kezden fazla dinlemek zorunda kalabilirsiniz. Rüyalarımda şarkıları tekrar tekrar dinliyorum.‘‘
SAYILARI ÇOK AZ
Aranjörlük aslında şarkıyı yeniden kurgulamak anlamına geliyor. Aranjör şarkıların nasıl bir tarzda olacağına karar veriyor. Hangi enstrümanların çalacağını belirliyor. Tek bir gitarla çalınarak gelen bestenin altyapısını kuruyor. Bazen bu beste çıplak sesle de gelebiliyor. İntro denilen giriş müziğini besteliyor. Şarkıda çalınacak enstrümanların notalarını hazırlıyor. Şarkıcının okumasında yer alıyor. Birçok enstrümanın çaldığı parçayı cd ortamına taşıyor. Türkiye'de aranjörlerin sayısı oldukça az. Tansel Doğanay son zamanlarda yeni isimler katıldığının altını çiziyor. Bu işin duayeni olarak da Onno Tunç'u görüyor.