DHA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2006 13:10
İZMİR Cumhuriyet Başsavcılığı'na dilekçe veren, tanınmış bir şarkıcının kardeşi olan Nurettin Altınörs, Türkiye'ye yasa dışı yollardan lüks taşıt getirildiğini, nasıl getirildiğini bildiğini belirterek ihbarda bulundu.
Daha önce bu suçtan yakalandığı için hakkında açılan iki ayrı dava bulunan Altınörs, devletin, yasa dışı yollarla ülkeye taşıt sokulması nedeniyle bugüne kadar yaklaşık 1 milyar 720 milyon YTL gelir kaybına uğradığını ileri sürdü.
Nurettin Altınörs, verdiği dilekçede, gümrükte hileler yaparak yurtdışından lüks taşıtlar getirildini, bugüne kadar Türkiye'ye 60 binin üzerinde araç girdiğini öne sürdü. Kimlerin getirdiğini, nasıl geldiğini bildiğini ve bu işin içinde olduğunu belirterek, işleyişi anlattı. İzmir ve İstanbul'un bu işin merkezi olduğunu vurgulayan Altınörs, Mercedes, BMW, Porche, Jaguar gibi lüks araçları ülkeye soktuğunu, bunun için yurtdışında çalışıp, Türkiye'ye kesin dönüş yapan insanların bir otomobil getirme hakkını kullandığını söyledi.
Altınörs, devletin, gümrük vergisi, KDV, alım satım vergisi ve benzeri kalemleri tahsil edemediğinden zarara uğradığını, bu zararın miktarının çok büyük olduğunu söyledi. Bu zararın, iyi bir kontrol yapıldığı taktirde; Yeşilköy, Ankara, Gebze, İzmir Oto İhtisas Gümrükleri'nde iş yapan oto gümrük komisyoncuları ile gümrük idarelerinden ve gümrük komisyoncuları derneklerinden araştırılarak saptanabileceğini belirtti. Altınörs, “Suçun, suçluların varlığının saptanması çok kolaydır. Bu gümrüklerde müfettişlerce inceleme yapıldığında,
‘permi’li (Kişilere özellikle dış ticeret için verilen izin) olarak ülkeye giren araçlar çok basit bir yöntemle saptanacaktır. Yine
trafik şahadetnamelerine bakıldığında bu araçların kimler adına hangi il ya da ilçede trafiğe tescil edildiği belirlenecektir” dedi.
İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı'na avukatı Mürsel Ünlü ile birlikte ihbarda bulunan Nuretttin Altınörs, şimdiye kadar Türkiye'ye yasa dışı olarak 60 binin üzerinde lüks araç girdiğini söyledi. Lüks araçların nasıl girdiğini ve ne gibi işlemlerden sonra Türkiye'de yasal zemine kavuşturulduğunu tek tek anlatan Nurettin Altınörs, 4 sayfalık dilekçesinde kendini ve lüks araç vurgununun yapılışını şöyle anlattı:
“Permi sahibi olanların araç getirmesiyle ilgili olarak 1997 yılında 1997/9237 sayılı bazı şahısların bazı şahsi ve ticari mahiyetteki eşyanın bedelsiz ithalatına ilişkin tebliği yayanlanmıştı. Bunun üzerine bu işi yapanlar bu haktan yararlanan, yurt dışında çalışan ve kesin dönüş işçi permisini kullanmayacak olanları bularak, permi hakları için para ödeyerek, bu şahıslar adına ülkeye Mercedes, BMW, Porche, Jaguar gibi lüks araçları yurt dışından getirtip, gümrüklerde işlem yaptırıyorlar.
Sanıklar tebliğnameye uygun hale getirmek için, yani permi hakkını kullanan kişinin bu aracı 11.11.1997 tarihinde satın aldığına ve en az trafikte 6 ay kaldığına ilişkin sahte belgeler düzenleyerek ülkeye sokuyorlar, bu haliyle gümrüklenmesi gereken araçlar gümrük ve diğer vergilerden muhaf tutularak büyük bir talan ve soygun yapılıyor.
İşi yapan kişiler pasaportlarını ibraz ederek sanki o kişiler Türkiye'deymiş gibi işlemleri başlatarak, bu aracın gümrüklenme bedelini ödemeye hazır hale getiriyor. Bunun üzerine gümrük müdürlüğünce pasaporta araç düşüm kaydı yapılarak, araç otoparka çekiliyor.
Görevli kontrolörler ibraz edilen pasaport ile araca ait belgelerin doğruluğunu kontrol etmek suretiyle ithalat izin formu düzenleyerek, bu işi yapanlara sanki ‘permi’ hakkını kullanan şahsa vermiş gibi teslim ediyorlar. Bu işlemden sonra bu ithalat izin formu Ankara'daki Gümrük Müsteşarlığı'na izin tasdiki için faks yoluyla sorulmakta ve sonra izin yazısı yine faksla gelmektedir. Bu işlemlerden hemen sonra bu araçlar 10 yaşını geçmiş araçlar olduğu için KDV nin yüzde 1'i ödenmekte ve araç tescil için otoparktan çıkarılmaktadır. İthal belgeleri komisyonculara teslim edilerek, gümrük ve diğer sahte belge işlemleri bu şekliyle bu sistemde yer almaktadır.”
ZARAR 1 MİLYAR 720 MİLYON YTL
Bu yöntemle bugüne kadar tahminen 60 bin lüks oto girdiğini öne süren Altınörs, “Bu haliyle devlet, gümrük vergisi, KDV, alım satım vergisi ve benzeri kalemleri tahsil edemediğinden, zararı 1 milyar 720 milyon YTL'yi bulmuştur” dedi.
Daha önce kendisi de bu suçlardan yakalanan ve hakkında İstanbul ile İzmir'de iki ayrı dava bulunan, tutuksuz yargılanması süren Altınörs, “İlk verdiğim bilgiler doğrultusunda 1200'e yakın aracın gümrüksüz girdiği tespit edilmişti. Gelen trafik şahadetnamesi, gümrük belgelerine göre, interpol aracılığıyla Almanya ve diğer ülkelere sorulduğunda cevap yazıları 30 gün içerisinde geliyor, bu araçların 1997 yılının 11'inci ayından önce permi sahiplerine ait olmadığı ve en az 6 ay kullanılmadığı ortaya çıkacaktır” diye konuştu.