Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2006 20:49
Orta sınıfın en önemli üyelerinden Astra, Opel’i artık üstü açılabilir yeni Coupe-Cabrio modeli TwinTop ile çetin bir mücadelenin yaşandığı Coupe-Cabrio sınıfında da temsil ediyor. Astra TwinTop’ta 1.6 litre 105 beygir, 2.0 litre Turbo 200 beygir benzinli ve 1.9 litre 150 beygir dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor.
Astra TwinTop, sportif, keskin ve güçlü tasarımının yanı sıra dört koltuk kapasitesi ile dikkat çekiyor. Üç bölümlü tavan tasarımı ile Astra TwinTop, bir Cabrio modelden beklenenlerden daha fazlasını sunarken, eğimli büyük ön camı arka yolcuları da yüksek süratlerde hava akımlarından koruyor. Yaklaşık 4.5 metrelik uzunluğu ve 2.61 metrelik uzun dingil mesafesi ile geniş, ferah bir iç mekan sunan araç, başarılı omuz ve diz mesafesi sayesinde arkada oturan yetişkin misafirlerine de uzun yolculuklarda konforlu bir yolculuk vaadediyor. Üç bölümlü bir tavan sistemine sahip olan araç bu sayede geniş bir iç mekan sunuyor.
440 LİTRELİK BAGAJ HACMİTek tek ve ayrı ayrı tavan bölümleri, klasik konseptlerden daha küçük ve sonuçta bagajda yer tasarrufu sağlayacak şekilde katlanabilir özellik taşıyor. Bu özellik sayesinde bagajda az yer kaplayan tavan, iç mekan genişliği avantajı sağlıyor. Tavan kapalı iken 440 litrelik bagaj hacmine sahip olan Astra TwinTop tavanı açılınca 205 litrelik bir bagaj hacmi ortaya çıkıyor. Modern bir yükleme sistemi olan ’Kolay Yükleme’ fonksiyonu yüklerin bagaja daha kolay bir şekilde yerleştirilmesine olanak sağlıyor. Bir butona dokunuşla, otomobilin bagajına yatay olarak katlanan tavan bölümleri otomatik olarak yaklaşık 25 santimetre yükseltiliyor ve 20 saniyede işlem tamamlanıyor. Bu sayede tavan açık konumda iken yük, Astra TwinTop’un bagajına daha kolay ve rahat bir şekilde yerleştirilebiliyor. Aracın diğer bir önemli özelliği ise 30 km/s hıza kadar tavanın açılıp kapatılabilmesi.
0.2 SANİYEDE HAZIRLANIYOR Devrilmenin sonuçlarını minimum düzeye indirmek için Astra TwinTop, son derece sağlam bir ön cam çerçevesi ve aktif devrilme koruma sistemi gibi özellikleri standart olarak sunuyor. Hava yastığı kontrol sisteminde bulunan ve rotadan sapmaları fark eden bir sensör, boylamsal veya enine eksen boyunca aracın ani dönüş hareketlerini algılıyor. Olası bir devrilme anında, kontrol sistemi koltuk emniyet kemeri gergilerini harekete geçiriyor. Aynı anda arka koltukların arkasındaki iki sağlam alüminyum güvenlik takviye çubukları, 0.2 saniye içinde yukarı doğru yükselerek sıkıca kilitleniyor. Eğer ön, arka veya yan darbeler için devreye giren hava yastığı sensörleri bir de çarpışma durumu bildirirse, kontrol sistemi yine harekete geçiyor. Bu mekanizma tavan kapalı olduğu zaman da çalışarak daha fazla koruma sağlıyor. Ayrıca tüm aktif ve pasif güvenlik elemanlarını işleme koyan ’SafeTec’ sistemi, sürücü ve ön yolcu için iki kademeli ön ve yan hava yastıkları ve tüm yolcular için üç noktalı emniyet kemerlerini de içeriyor.
Tigra, 18 saniyede üstsüz kalıyorTürk tüketicisinin ilk olarak 1993 yılında tanıştığı ve yoğun ilgi gösterdiği Tigra modeli, geçtiğimiz yıl ikinci jenerasyonuyla karşımıza çıktı. Corsa platformu üzerinde üretilen Tigra Twintop selefi gibi markanın mini sınıftaki temsilcisi. Farklı tasarımı ve iki kişilik oturma kapasitesi ile dikkat çeken araç, Türkiye’ye sadece 1.4 litre 90 beygir ve 1.8 litre 125 beygir benzinli motor seçenekleri ile getiriliyor. Tigra’nın genel tasarımı, platformunu paylaştığı Corsa’dan oldukça farklı. Daha çok ağabeyi Astra ile başlayan tasarım çizgilerine sahip olan aracın radyatör ızgarası, takla barları ve tavanın ’C’ sütunundaki mat kromaj kaplamalar dikkat çekici detaylar arasında. Otomobilin arka stop grubuysa, Astra GTC’den izler görülüyor. Tigra TwinTop, Coupe’den Cabrio’ya çok kolay ve çabuk bir şekilde dönüştürülebiliyor. Bunun için kontak anahtarını çevirdikten sonra, pencere çevresinin solunda ve sağında bulunan her iki tavan sürgüsünü serbest bırakmanız ve tavan butonuna basmanız yeterli oluyor. Çelik tavan 18 saniye içinde otomatik olarak bagaj kapağının altına katlanıyor.