Saniyede 55 fincan Nescafe içiliyor

Güncelleme Tarihi:

Saniyede 55 fincan Nescafe içiliyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2008 14:06

Nestle Türkiye CEO’su Dr. Hans-Ulrich Mayer, Türkiye’de saniyede 55 fincan Nescafe tüketildiğini, dünyanın en değerli markaları sıralamasında 23’üncü sırada yer alan Nescafe’nin bugün Türkiye`de yüzde 70 pazar payı ile hazır çözünebilir kahve kategorisinde pazar lideri olduğunu ifade etti.

1909 yılından bu yana Türkiye’de faaliyetini sürdüren Nestle Türkiye 100’üncü yılını kutlayacağı 2009 yılında toplam cirosunu 1 milyar YTL’ye ulaştırmayı hedefledi. Nestle, 2007 yılında yüzde 42 büyüyerek 700 milyon YTL ciro gerçekleştirdi. Nestle, dünyanın önde gelen dondurma markalarından Movenpick’i de bu yıl içinde Türkiye pazarına sunacak.

Nestle Türkiye CEO’su Dr. Hans-Ulrich Mayer, Nestle’nin, “Türkiye’de 100 yıla 1 kala” başlığı altında düzenlediği basın toplantısında Nestle Türkiye’nin hedefleri ve pazardaki konumu hakkında bilgi verirken, “Kahve kültürü Osmanlı döneminde kahvelerde başladı ve buradan Venedik’e, Portekiz’e ve tüm dünyaya yayıldı. Türkiye’de zamanla sıcak içecek kültürü değişti ve kahve yerine çay içilmeye başlandı. Nestle olarak Türkiye’de kahve içme alışkanlığını yeniden geliştirmek için sürekli ürün geliştiriyoruz. Modern yaşam tarzı geliştikçe Türkiye’de kahve içme kültürünün de çok daha hızlı gelişeceğini öngörüyoruz.Rakiplerin de bu alanda yeni ürünler geliştirmesi ile pazarı birlikte büyütüyoruz” dedi.

"YENİ İŞ FIRSATLARINA SÜREKLİ BAKIYORUZ"

Türkiye’de yeni iş fırsatları ve satın almalarla her zaman ilgilendiklerini belirten Mayer “ Bizim için önemli olan katma değeri yüksek yenilikçi ürünler geliştirip pazarı büyütmek. Yeni ürün ve şirket satın almalarında Nestle’nin ürün ve faaliyet alanı için stratejik uygunluk arıyoruz. Yani sadece mali nedenlerle satın alma yapmayız.Karlı ve sürdürülebilir bir büyüme hedefine uygunluk içinde iç ve dış büyüme fırsatlarını her zaman yakından takip ediyoruz” diye konuştu.

Mayer, 2007 yılında gıda sektörünün YTL bazında yüzde 16 büyürken, Nestle’nin yüzde 42 oranında büyümesinin şirketin Türkiye pazarına duyduğu güvenin ve büyüme konusundaki kararlılığının açık bir göstergesi olduğunu belirtti.

"TÜRKİYE’ DE 40 MARKA VE 400 ÜRÜN"

Nestle’nin Türkiye’de yatırıma 1927 yılında başladığını ve Türkiye’nin ilk çikolata fabrikasını kurduğunu belirten Mayer, Nestle’nin bugün, Türkiye’de toplam altı fabrika ile faaliyet gösterdiğini, iş ortaklarıyla birlikte 5 bin kişiye iş olanağı sağladığını kaydetti.

Türkiye’de 12 kategoride, ulusal ve uluslararası 40`tan fazla marka ve 400 ürün ile Türk tüketicisine ulaştıklarını belirten Mayer, Nestle Türkiye’nin güçlü markalar ile bulunduğu birçok kategoride lider olduğunu söyledi.

Mayer 2006 yılında Erikli’nin Nestle ailesine katılmasıyla birlikte, Nestle’nin dünyanın 8’inci en büyük şişelenmiş su pazarı olan Türkiye’de lider konuma geldiğini belirterek,

Nestle Grubu’nun 2007 yılında Novartis Medikal Beslenme Birimi’ni bünyesine kattığını, Türkiye’de de medikal beslenme alanında güçlü bir oyuncu olarak faaliyet göstermeye başladıklarını vurguladı.

AR-GE YATIRIMI İÇİN HER YIL 1.5 MİLYAR DOLAR

Nestle’nin dünyada her yıl Ar-Ge çalışmalarına 1,5 milyar dolar yatırım yaptığını vurgulayan Mayer: “Tüketicilerimize sunduğumuz her ürünü, beslenme alanındaki uluslararası uzmanlığımız ve Ar-Ge gücümüz ile geliştirmekteyiz. Nestle, Ar-Ge merkezinde 3 bin 700 bilim adamı gıda ve beslenme alanında standartları belirleyen araştırmalar yapıyor” dedi.

NESCAFE YÜZDE 70 PAZAR PAYI İLE LİDER

Mayer, Türkiye’de saniyede 55 fincan Nescafe tüketildiğini, dünyanın en değerli markaları sıralamasında 23’üncü sırada yer alan Nescafe’nin bugün Türkiye`de yüzde 70 pazar payı ile hazır çözünebilir kahve kategorisinde pazar lideri konumunda olduğunu ifade etti. Mayer’in verdiği bilgiye göre Nescafe ev dışı tüketim kanalında da, günde 1 milyon fincanlık tüketim ile lider durumunda.

3’Ü 1 ARADA PAZARI 300 MİLYON YTL OLDU

Mayer,Nescafe’nin, tamamen Türk tüketicisinin damak tadı göz önünde bulundurularak 2002 yılında geliştirdiği Nescafe 3’ü 1 arada ile Türkiye’de bugün 300 milyon YTL değerinde yeni bir kategorinin doğuşunu sağladığını kaydetti. Mayer’in verdiği bilgiye göre, çikolatalı toz içecekler kategorisinde yüzde 95 pazar payı ile lider konumda bulunan Nesquik’in 2007 yılında tüketimi 140 milyon bardak oldu.

TÜRKİYE ÜRÜN GELİŞTİRMEDE İLHAM VERİYOR

Nestle Türkiye’nin geliştirdiği ürünlerin ve çikolata markalarının diğer ülkeler için de ilham kaynağı olduğunu belirten Mayer, Türkiye’nin ve dünyanın ilk antepfıstıklı çikolatası DAMAK’ın 2007 yılında 75. yılını kutladığını ,Türkiye’de 1968’de yaratılan CHOKELLA markasının da bugün Avrupa pazarında da yaygın olarak kullanıldığını söyledi. Mayer, ilk kez Türkiye’ geliştirilen “Nestle Sütlü Çıtır” gofretin bugün Çin’ de en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldığına dikkat çekerken “ Türkiye olarak dünyaya ilham verecek yeni ürünler geliştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!