OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 26, 2002 00:00
Paris'te her yıl düzenlenen Uluslararası ÇaÄŸdaÅŸ Sanat Fuarı (FIAC) bu yıl 23-28 Ekim tarihleri arasında gerçekleÅŸiyor. 200'e yakın galeride, 50 ülkeden 900'e yakın sanatçının yapıtları sergileniyor. On hektarlık bir alana yayılan Fuar'ın sanat basını, sanat kitapları, genç galeriler gibi bölümleri de var. GiriÅŸinde kuyruklar olan Fuar'daki tek Türk sanatçı Ömer Uluç. ‘‘Sanılanın tersine tek olmak benim pek hoÅŸuma gitmiyor' diyen Uluç, Fuar'ı anlattı.BU BÄ°R SÃœPERSERGÄ°Paris Uluslararası ÇaÄŸdaÅŸ Sanat Fuarı aynı zamanda Köln, Basel, Brüksel, Chicago, New York ve Madrid ÇaÄŸdaÅŸ Sanatlar Fuarları'nın da sekreteryalığını yürütüyor. Bu fuar özel kesimdeki galerilerin örgütlenmesi olarak tanımlanabilir. Sanatçılar bu süpersergiye galericiler yoluyla bir galeri içinde yer alarak katılıyor. Galerilerin buraya girmesiyse, seçici kurulun sanatçıların kalitesi, kendi faaliyet alanı, koleksiyonun kriterleri gibi normlarına uymasına baÄŸlı.FUARA BEŞİNCÄ° KATILIÅžIMBenim bu fuara beÅŸinci katılışım. Son iki katılışım ‘Art of This Century' Galerisi ile. Sahibi Peggy Guggenheim'ın torunu olan Sandro Runney'ın New York ve Paris'te galerileri var. Geçen yıl onunla FIAC, Madrid-Arco ve Brüksel Fuarları'na katıldık. Bu fuarlarda Jeff Koons, Rauschenberg, Rebecca Horn, Robert Longo ve Oldenburg gibi isimler de vardı. Bu yıl benim eserlerimle birlikte ayrıca Chuck Close'un fotoÄŸrafları da sergileniyor. Ä°KÄ° HEYKEL ÜÇ SERÄ°GRAFÄ°Bu yılki fuarda iki heykelim ve üç serigrafim var. Heykeller polyester döküm; adları ‘Lucy Ä°skemlede' ve ‘Tekerlekler Ãœzerinde Ahtopot'. Serigrafiler pleksinin iki tarafına basılmış, bir yüzü siyah-beyaz, diÄŸer yüzü renkli. Siyah beyaz yüzde fotoÄŸraf, renkli tarafta formlar var, böylece eser belli bir derinlik kazanıyor. BATI’NIN MASKESÄ° DÜŞTÃœBu yıl FIAC çok canlı ve renkli geçiyor ve sanatseverlerden büyük ilgi görüyor. En büyük yenilik resimden videoya kadar hemen her türlü görsel sanat eÄŸiliminin hem yan yana hem içiçe çok ilginç yeni boyutlar oluÅŸturması. Bu monotonluÄŸu ve dışarıya karşı aşırı kapalı olmayı kırıyor. Sanatın kamplaÅŸtığı dönemler çoktan bitmiÅŸ. EÄŸilimler sanatlar arası geçiÅŸler var. Bu anlamda her türlü malzeme ve teknoloji görülüyor. Sonuçta gülünçlükten, ilkellikten, saydamlık ve cinsellikten korkmayan bir çaÄŸdaÅŸ sanat. Peki bizimki bir yana, Batı toplumlarında da durum böyle mi? Batı toplumlarının çok geliÅŸmiÅŸ maskeleri var, bizimkiyse çoktan düştü.' Â
button