Sanal karakter yaratmada yeni geliÅŸmeler

Güncelleme Tarihi:

Sanal karakter yaratmada yeni geliÅŸmeler
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 28, 2003 00:00

Bilgisayar uzmanları, sanal ortamda, görünümü gerçek bir insandan ayırt edilemeyecek kadar baÅŸarılı karakterler yaratmak için uÄŸraşıyor. Yeni geliÅŸtirilen bir bilgisayar grafik kartı, "sanal insanları" gerçeÄŸine biraz daha yaklaÅŸtırıyor. "Geforce" grafik kart kullanılarak yaratılan Dawn Fairy (Åžafak Perisi) adlı sanal karakterde, gözlerde bulunan retina, kornea ve damarlara kadar bütün ayrıntılar düşünülmüş.BBC'nin web sitesindeki habere göre, Nvidia ÅŸirketinin geliÅŸtirdiÄŸi Dawn Fairy, insana olan benzerliÄŸini, mevcut programlardan çok daha hızlı olan Geforce'a borçlu...GeçmiÅŸte bilgisayarın, bu tür bir karaktere hareket kazandıracak her bir  kareyi çizmesi saatler sürüyor, daha sonra çizilen kareler birleÅŸtiriliyordu. EÄŸer her kareyi daha hızlı çizmek gibi bir kaygıyla hareket edilirse, daha az detay kullanmak zorunda kalınıyor, bu da karakterin insandan çok çizgi filmlerdeki tiplere benzemesi sonucunu doÄŸuruyordu. Dawn Fairy karakterinin demosu ise çok ayrıntılı grafiklerin, yüksek bir hızda çizilebileceÄŸini gösterdi.Nvidia ÅŸirketi yetkilisi Andrew Humbar, "gerçek zamanlı" olarak tanımlanan sanal karakterlere yakından bakıldığında görüntü kalitesinin düştüğünü, Dawn Fair'e yaklaÅŸtıkça görüntü kalitesinin daha iyi anlaşıldığını belirtiyor: "Detayları ancak yaklaşınca görmeye baÅŸlarsınız. EÄŸer Dawn Fairy'nin cildine bakarsanız benleri olduÄŸunu, gözlerine dikkatle bakarsanız retina, kornea ve damarlarının olduÄŸunu görebilirsiniz."150 BÄ°N ÜÇGENGeforce'da kullanılan çipin aliminyum yerine bakırdan yapılmış olması, çok daha yüksek bir iÅŸlem hızı saÄŸlıyor. Bu hızın 500 MHz civarında olduÄŸu belirtiliyor. Bu yüksek hız sayesinde, bilgisayarda son dönemde animasyon filmlerindekine benzer bir kaliteye ulaşılabiliyor. Dawn Fairy karakterinin, 150 bin üçgenden oluÅŸtuÄŸunu söyleyen Humbar, bir aÄŸ ÅŸeklindeki bu üçgenlerin gerçeÄŸe son derece yakın bir sonuç verdiÄŸini ifade ediyor. Üçgenlerin kolayca yönlendirilmesiyle, karakterin yüzünde bütün duyguları görmek mümkün olabiliyor. Sanal ortamda yaratılan insana benzer karakterler, bilgisayar oyunlarında ya da internette haber sunmak gibi alanlarda kullanılabiliyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!