Güncelleme Tarihi:
Arkadaşlık siteleri dünyada dev bir endüstri. Sadece ABD sanal çöpçatan pazarının 2006 yılında 650 milyon dolar ciroya ulaşması bekleniyor. Türkiye'de ise bu sektör yeni yeni oluşuyor. Buna rağmen sanal çöpçatan pazarının yıllık 10 milyon dolar hacmi olduğu tahmin ediliyor.
Şehre özel arkadaşlık sitelerinin kurucusu Ersan Özer Türkiye'deki duruma ilişkin şunları söylüyor: "Çöpçatan siteleri dünyada en çok gelir elde edilen iş modellerinden biri. Bizde ise pazar son birkaç yılda oluştu. Fakat çok hızlı büyüyor. Biz sektöre niş sitelerle katılmayı tercih ettik. Dünyada da trend bu yönde. Genele hitap etmek yerine, tanımlanmış hedef kitleler üzerine gidiliyor."
Arkadaşlık sitelerinde gelir modeli paralı üyelik üzerine kurulu. Sitelere üye olmak, ilan bırakmak ücretsiz. Diğer üyelerle iletişim kurmak için ise süre bazında ücret ödemek gerekiyor. ABD'de aylık üyelik fiyatları 20-40 dolar civarında. Türkiye'de ise bu rakam 10-25 YTL aralığında değişiyor.
Ersan Özer Türk çöpçatan pazarındaki en büyük rakiplerinin Siberalem.com ve Yonja.com olduğunu, ancak asıl hedeflerinin pazarı bölmek değil, büyütmek olduğunu belirtiyor. "Biz 'şehre özel arkadaşlık' konseptini uyguladığımız için rakiplerimizden farklıyız. Sektör henüz emekleme aşamasında. Her farklı proje pazarın biraz daha büyümesine katkıda bulunacak."
DİE tarafından açıklanan rakamlara göre, Türkiye'de 13 milyon İnternet kullanıcısı var. 1999 sonunda yaşanan krizde birçok girişimci hüsrana uğramıştı. Ancak İnternet bu dönemi aştı. Yıldızı giderek de yükseliyor. Bu nedenle de yeniden girişimcilerin gözdesi oldu.