Güncelleme Tarihi:
İŞTE DÜNYANIN EN İNCE TELEVİZYONU - FOTO GALERİ
Son yıllarda piyasa sürdüğü ürünlerle adından söz ettiren ve 2010'da küresel çapta ürün satışlarından 400 milyar dolar kâr etmeyi hedefleyen Güney Kore'nin tüketici elektroniği konusundaki lider şirketi Samsung, Türkiye’de dahil birçok ülkeden gelen gazeteciye iddialı ürünlerini tanıttı.
Samsung şirketinden yetkililerin en fazla öne çıkardığı ürün ise modeli C9000 olarak tanıtılan LED ekran televizyon oldu.
BİR SANTİMETREDEN DAHA İNCE
Dünyanın en ince ekranına sahip televizyon, sadece 7.98 mm kalınlığında ve özel ekran ayağı sayesinde 90 derecelik açıyla sağa-sola döndürülebiliyor. Ekran, aynı zamanda duvara monte edilme özelliğine de sahip.
C9000’in en çok dikkat çeken ve tasarımcılara göre tüketicilerin en fazla ilgisini çekecek özelliği ise uzaktan kumandası. Kablosuz iletişim özelliği (Wi-Fi) sahip kumandanın üzerine yerleştirilmiş mini bir ekran bulunuyor. Bu sayede televizyonda izlediğiniz her şeyi, kumandanın bu özelliğini devreye sokarak mini ekrana aktarma şansına sahipsiniz.
DÜNYA KUPASI ETKİSİ
Samsung’un Ürün Stratejileri Ekibi’nden Ilhwan Kim, C9000 model ekranları özellikle futbolseverler ve ev kadınlarını düşünerek geliştirdiklerini söyledi.
Görsel Ekranlardan Sorumlu Genel Müdür Kim, “Dünya Kupası sırasında bu ürünün talebinde yüzde 30 artış yaşandığını gördük” dedi. Kim, ürünün tasarımı ve özelliklerinden dolayı daha üst gelir grubuna hitap etmesinin satışlara nasıl etki ettiğine yönelik soruya ise, “Satışlarımız beklentilerin üzerinde” cevabını verdi.
Televizyonun kendi belleğinde saklayabildiği ya da ortamda bulunan Wi-Fi bağlantısı sayesinde indirilebilecek içerikler de bu mini ekranda seyredilebiliyor.
C9000 aynı zamanda iki boyutlu görüntüleri üç boyutlu hale dönüştürme özelliğine de sahip.
SAMSUNG LCD’DEN ÇEKİLECEK
Kim, C9000 serisinin 2010’da Samsung’un piyasaya sürdüğü en önemli ürün olduğuna dikkat çekti ve küresel çapta talebin LCD ekranlardan, LED ekranlara kaymasından dolayı, şirketin önümüzdeki dönemde LCD sektöründeki çalışmalarını sonlandırabileceğini belirtti.
Kim, küresel LED ekran piyasasında en büyük pazar payına Samsung’un sahip olduğunu ifade ederken, 2010’da küresel çapta 3 milyon 600 bin adet LED TV sattıklarını ve 117 milyar kâr ettiklerini belirtti.
Samsung’un Ürün Stratejileri Müdürü Lee Junhee, şirketin özellikle Ortadoğu’da dijital ekran pazarında HP, Sony, Panasonic gibi rakiplerini geride bıraktığına dikkat çekti.
Junhee buna ek olarak, 2010 sonuna kadar LED ekran talebinin 15 milyon adede ulaşmasını beklediklerini de dile getirdi.
SAMSUNG-GOOGLE İŞBİRLİĞİ: GALAXY S
Samsung'un, Seul’de tanıttığı diğer bir ürün de şirketin son model akıllı telefonu Galaxy S oldu.
Arama motoru Google ile işbirliği içinde geliştirilen telefon, donanım açısından ABD’li teknoloji devi Apple’ın popüler ürünü iPhone’a benzerliğiyle eleştirilse de tasarımcılar Galaxy S ile iPhone’un kullanıcılarına farklı hizmetler sunduğu konusunda ısrarcı.
Samsung Mobil Tasarım Ekibi’nin Genel Direktörü Tony Sungsik Lee, Google ile işbirliğine girmenin kendileri için oldukça önemli bir gelişme olduğunu söyledi.
Lee, Google’ın akıllı telefonlar için geliştirdiği işletim sistemi Android’in piyasadaki payının her geçen gün biraz daha arttığına, Samsung’un da bu doğrultuda dev arama motoruyla işbirliğine gitmeyi tercih ettiğine dikkat çekti.