SAMSUN TERAVİH NAMAZI saat kaçta, ne zaman kılınacak? Samsun ilk teravih namazı saati

Güncelleme Tarihi:

SAMSUN TERAVİH NAMAZI saat kaçta, ne zaman kılınacak Samsun ilk teravih namazı saati
Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2022 16:56

Samsun teravih namazı vakti araştırılıyor. Samsun’da yaşayan vatandaşlar ilk teravih namazına sayılı saatler kala araştırmalarını hızlandırdılar. Teravih ve vitir namazının vakti, yatsı namazının vaktidir. Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından il il namaz vakitleri yayımlandı. Buna göre 1 Nisan teravih namazı saatleri de belli oldu. Peki, Samsun teravih namazı saat kaçta, ne zaman kılınacak?

Haberin Devamı

Samsun İmsakiyesine göre teravih namazı saatleri belli oldu. Ramazan ayı bu sene 2 Nisan'da başlayacak. Bir ay boyunca farz olan oruç ibadeti yerine getirilecek ve teravih namazı kılınacak. Paylaşma ayı olan ramazan ayında Müslümanlar camilerde cemaat ile beraber teravih namazını kılacak, dualar edecekler. Samsun'da ilk teravih namazı saati 20:28 olacak.

SAMSUN TERAVİH NAMAZI SAAT KAÇTA?

Samsun'da ilk teravih namazı saati 20:28 olacak.

Gün       Tarih                      Yatsı (Teravih)

1             02.04.2022          20:29*

2             03.04.2022          20:31

3             04.04.2022          20:32

4             05.04.2022          20:33

5             06.04.2022          20:34

6             07.04.2022          20:36

7             08.04.2022          20:37

Haberin Devamı

SAMSUN TERAVİH NAMAZI saat kaçta, ne zaman kılınacak Samsun ilk teravih namazı saati

GÜN GÜN TERAVİH NAMAZI SAATLERİ

TERAVİH NAMAZI KAÇ REKAT?

Hz. Peygamberin (s.a.s.) kıldığı teravih namazlarının kaç rekât olduğu konusunda, üzerinde ittifak edilen bir rivayet bulunmamaktadır. Her ne kadar onun vitir dâhil yirmi üç rekât teravih kıldığı yönünde bazı rivayetler varsa da (İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, III, 395; Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, II, 698) bunlar fukaha tarafından farklı değerlendirilmiştir. Dolayısıyla bu konuda Hz. Âişe’nin, Hz. Peygamberin (s.a.s.) Ramazan ayındaki gece namazlarıyla ilgili hadisinden ve Hz. Ömer’in teravihin cemaatle kılınmasını başlatmasıyla ilgili haberlerden hareketle bir sonuca ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu konudaki haberler şöyle değerlendirilebilir:

Resûlullah’ın (s.a.s.) Ramazan’daki gece namazları sorulduğunda, Hz. Âişe, “Resûlullah, Ramazan ve Ramazan dışındaki gecelerde on bir rekâttan fazla (nafile namaz) kılmamıştır.” (Buhârî, Teheccüd, 16) karşılığını vermiştir. Başka bir rivayette bu sayı on üç olarak zikredilmektedir (Müslim, Salâtü’l-Müsâfirîn, 123-124). Öncelikle bu hadisin teravih namazı hakkında olduğu konusunda bir açıklık bulunmamaktadır. Diğer taraftan Hz. Âişe’nin, Allah’ın elçisinin Ramazan ayında ve Ramazan dışındaki gecelerde on bir veya on üç rekât namaz kıldığını belirtmesi, onun teravih dışında devamlı olarak kıldığı bir gece namazının bulunduğunu göstermektedir. Zaten Kur’an-ı Kerim’de de, “Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl. Umulur ki Rabbin, seni övgüye değer bir makama gönderir.” (İsrâ, 17/79) buyurulmaktadır.

Haberin Devamı

Yukarıda zikredilenlerden, söz konusu sorunun, Ramazan ayında Hz. Peygamberin (s.a.s.) diğer ibadetlerinde olduğu gibi, gece namazlarında da bir artış olup olmadığını öğrenmek amacıyla sorulduğu ve teravih namazıyla bir ilişkisinin olmadığı anlaşılmaktadır. Hz. Âişe’den rivayet edilen, “Resûlullah (s.a.s.) Ramazan ayında, diğer aylarda görülmeyen bir gayrete girerdi. Ramazan’ın son on gününde ise çok daha fazla bir gayret gösterirdi. Son on günde, geceyi ihya eder, ailesini de uyandırırdı.” (Buhârî, Fazlu Leyleti’l-Kadr, 5; Müslim, İtikâf, 7, 8) hadisi bu görüşü desteklemektedir. Diğer yandan, bu hadisin teravihin meşru kılınmasından önce mi, yoksa sonra mı olduğu da belli değildir.

Haberin Devamı

Öte yandan Hz. Ömer zamanındaki cemaatle kılınan teravih namazlarının rekâtları konusunda yirmi ve on bir rekât şeklinde iki rivayet vardır (İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, III, 392, 394). Kaynaklarımızda Hz. Ömer’in dönemiyle ilgili farklı rivayetler olmakla birlikte daha sonra teravihin yirmi rekât olarak yerleştiği ve günümüze kadar da cemaatle kılınarak böyle devam ettiği ifade edilmiştir (Bkz. İbnü’l-Hümâm, Feth, I, 485; Aynî, Umde, XI, 126-127; Mâverdî, el-Hâvî, II, 291; Şevkânî, Neylü’l-evtâr, III, 516, 521).

Teravih namazı, Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali dönemlerinden başlayarak günümüze kadar cemaatle yirmi rekât olarak kılınmıştır. Sahabeden kimse buna itiraz etmemiş ve âlimler tarafından da bu şekilde kabul edilmiştir. Günümüzde de, başta ülkemiz olmak üzere pek çok İslam ülkesinde teravih namazı cemaatle 20 rekât olarak kılınmaktadır.

Haberin Devamı

Bununla birlikte şunu da ifade etmek gerekir ki, teravih namazı nafile bir ibadet olduğundan, farz gibi telakki edilmesi de doğru değildir. Bu nedenle, yorgunluk, meşguliyet ve benzeri sebeplerle, teravih namazının evde 8, 10, 12, 14, 16 veya 18 rekât kılınması hâlinde de sünnet yerine getirilmiş olur. Ancak cemaate iştirak etmeye çalışmak daha iyidir.

BAKMADAN GEÇME!