Güncelleme Tarihi:
Perakende Araştırmaları Merkezi’nin tahminlerine göre, beklendiği gibi İngiltere’nin son 16’ya kalması durumunda, ülkedeki perakende satışları 1.4 milyar dolarlık bir artış yaşayacak. Takımın final oynaması durumunda ise bu rakam 3.5 milyar dolara çıkacak.
Büyük perakende şirketleri, maçları evde takip eden taraftarların satın aldığı yiyecek ve içeceklerden oldukça kâr edecek. İngiltere’nin dev süpermarket zinciri J. J Sainsbury’nin bugünkü maç öncesinde, bira satışlarını ikiye katlamayı, pizza satışlarında ise yüzde 500’lük bir artış görmeyi beklediklerini belirtti.
Ülkedeki bahis şirketleri de 1 milyar sterlinlik rekor düzeyde kâr etmeyi bekliyor. Elektronik ürünler satan perakende şirketleri, Dünya Kupası harcamalarının geleneksel bir örneği olan yeni televizyon satışlarında büyük bir yükseliş yaşandığını belirtti.
Barlar ise İngiltere’nin gruptaki ilk maçında 21 milyon büyük bira satmayı planlıyor.
HERKES UMUTLU DEĞİL
Ancak turnuvadan umutsuz olan şirketler de var. İngiltere’deki büyük bar zincirlerinden biri olan Marston’s, Dünya Kupası’nın genel etkisinin "en iyi ihtimalle nötr" olduğunu, futbol fanatiklerinin İngiltere'nin maçları dışındaki müsabakaları evlerinde seyretmeyi tercih edeceklerini ve bunun da halihazırda resesyon yüzünden zor günler geçiren eğlence sektörünün gelirlerini etkileyeceğini belirtti.
Futbol tutkunları, sahte formalara yönelecekleri için erkek kıyafetleri satan perakende şirketleri kendi ürünlerinin satışlarında büyük bir düşüş görebilir. Bununla birlikte, restoran ve sinemaların da ticari kayıp yaşama ihtimali yüksek.
OFİS ÇALIŞANLARI GÜLECEK
Patronların iş yerlerine kurulan ekranlardan maçları izleme izni vermesi ve esnek çalışma koşulları ise ofis çalışanlarının yüzünü güldürecek.
Avukatlar İngiltere maçlarını izlemeye izin veren işverenlerin, ayrımcılık davalarıyla karşı karşıya kalmamak için, diğer ülkelerin maçlarının da izlenmesine izin verme fikri üzerine düşünmeleri gerektiğini belirtiyor.
Almanya’da düzenlenen 2006 Dünya Kupası’nın ardından, İngiltere Merkez Bankası, “Perakende satışları Dünya Kupası’ndan etkilendi. Düz ekran televizyonlar, bira ve çerez yiyeceklerin satışlarında büyük çaplı artış görüldü” açıklamasını yaptı.
Ancak, "Buna mukabil, İngiltere'nin ilk maçı sırasında alışveriş yapanların sayısında ve dolayısıyla o hafta sonu gerçekleşen satışlarda da kayda değer bir azalma yaşandı. Deniz aşırı tatillere yönelik olağan harcama eğilimleri de Dünya Kupası yüzünden alt üst oldu" diye de ekledi.
Bu sefer ise kredi darlığı ve istihdamla ilgili kaygıların devam etmesinin futbolla ilgili harcamaları daha da azaltması muhtemel.