son etap: Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2005 00:00
Dünyanın en önemli motorsporları organizasyonlarından biri olan Race Of Champions (Şampiyonlar Şampiyonası) bu cumartesi günü ikinci kez Fransa’nın ünlü futbol mabedi ‘Stade De France’de yapılacak. 190 milyon kişinin televizyon başından izlediği geçtiğimiz yılki organizasyonda Heikki Kovalainen sürpriz bir şekilde Şampiyonlar Şampiyonu olmuştu.
İlk olarak geçtiğimiz yıl düzenlenen ve televizyonlarının başından tam 190 milyon kişi tarafından takip edilen Şampiyonlar Şampiyonası’na bu yıl daha fazla ilgi olması bekleniyor. Geçen yıl 334 TV kanalında ve 205 ülkede yayınlanan Şampiyonlar Şampiyonası BBC, TF1, RTL ve Eurosport gibi TV kanalları tarafından canlı ya da aralıklarla yayınlanıyor. Dünyanın en önemli şovları arasında yer alan Şampiyonlar Şampiyonası’nda dünyanın en iyi pilotlarının birbirleri ile müthiş kapışmasını izlemek mümkün. Eğer cumartesi günü vaktiniz varsa öğleden sonra başlayacak Şampiyonlar Şampiyonası’nı kaçırmamanızı tavsiye ederiz.
YILIN ŞAMPİYONU BELİRLENECEK
Sebastien Loeb, Colin McRae, Francois Duval, Marcus Gronholm, Heikki Kovalainen, Jean Alesi, David Coulthard, Felipe Massa, Mattias Ekstrom, Stephane Peterhansel, Jeff Gordon, Nelson Piquet Jr, Travis Pastrana, Christijan Albers gibi isimlerin şampiyonluk mücadelesi vereceği kesinleşti. Ancak listede şimdiye kadar Michael Schumacher ve Renault ile Formula 1’i şampiyon olarak noktalayan Fernando Alonso’nun isimlerinin olmaması ise oldukça ilginç.
Stade De France’de sekiz şeklinde hazırlanan 1 kilometre uzunluğunda ve 7 metre genişliğindeki asfalt parkur üzerinde gerçekleştirilen bu muhteşem kapışmayı on binlerce motorsporları tutkunu seyrediyor. Sahada futbolcular yerine pilotlar ve futbol topu yerine birbirinden önemli yarış otomobilleri olunca Stade De France doğal olarak motor sesleri ile inlemiş oluyor.
Otomobiller bu yıl çok iddialı
Şampiyonlar Şampiyonası’nda bu yıl iddialı motosiklet modellerinden biri olan Honda CBR 1100 Blackbird’ün motorunun kullanıldığı ROC Car otomobili yine start alacak. Bu ilginç otomobil 475 kilogram ağırlığında ve 170 beygir güç üretiyor. Bu otomobille beraber 2004 ve 2005 yıllarını şampiyon olarak tamamlayan 300 beygir gücündeki Citroen Xsara WRC’de pilotların en önemli silahlarından biri olacak.
Pistte ‘ticari’ şov
Her zaman yarış otomobillerinin güçlü sesleri ile inleyen İzmit Körfez Pisti’nde bu kez bambaşka bir gösteri vardı. Ford’un ticari araçları Transit Connect X-Press ve 2000 Transit RallyCar Körfez Pisti’nde düzenlenen organizasyon ile teste tabi tutuldu. Tabii ki bu test sürüşleri sırasında Ford Rallye Sport Turkey’in baba-oğul pilotları Nejat Avcı ve Yağız Avcı’da yer aldı. Test sürüşü öncesi araçlara ilişkin bilgi veren Ford Otosan Araç Mühendisliği Ekip Lideri Tekin Sayan, temel olarak Transit Connect ve Transit’in son derece güçlü araçlar olduğunu belirtti. Sayan bu konu hakkında şunları söyledi: ‘Şu anda karşı karşıya olduğumuz, dünyada sadece birer adet bulunan bu özel iki ticari araç, standart olarak üretildiler ve diğer ticari araçlarımızdaki gibi son derece mükemmel sürüş dinamiğine sahipler. Ancak, bu araçlara şov amaçlı olarak özel bazı modifiye işlemleri uygulandı ve benzersiz bir performansa ulaştırıldı. Bu araçlar sıfırdan 100 km/s hıza aşağı yukarı 7 saniyede ulaşıyor ve son hızları da 200 km/s’yi geçiyor. Bir Ford’dan beklendiği gibi, süspansiyonuyla, direksiyonuyla ve frenleriyle tam bir spor otomobil gibi kullanım sunuyor.’
Gücün simgesi ralli otomobili
Ford İngiltere tarafından 2000 yılında hazırlanan World Rally aracı, o yıl piyasaya yeni sürülen Transit için bir promosyon aracı olarak kullanılmıştı. Aracın etkileyici görünümü o yıl Focus ralli otomobillerindekilerle aynı. Alçaltılan süspansiyon, yarış tipi özel karbon fren balataları, bütünüyle yenilenen ralli tipi gösterge paneli ve beş noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ralli aracı etkisine katkıda bulunuyor. Tuning ile gücü artırılan standart 2.4 litrelik turbo-dizel motor standart 75 beygir gücünün yerine 165 beygir sağlıyor ve tahmini son hız da 209 km/s. Sıfırdan 100 km/s’ye ulaşma süresi 7.9 saniye.
Küçük ticaride performanslı kullanım
Ford Transit Connect’in üstün kullanım özellikleri ile Ford’un performans ailesinin en gelişmiş modellerinden Focus RS’nin motoru ve frenlerinin ilginç bileşiminden ortaya çıkan, Transit Connect X-Press, Ford’un sağlam ve çok yönlü küçük ticari aracının yola çıkan en hızlı ve çarpıcı modeli. Ford Focus RS ve Transit Connect’in temel özellikleri X-Press’te çok iyi bir şekilde bir araya getirilmiş. Focus RS’den alınan 215 beygirlik 2.0 litre turbolu ve ara soğutmalı 16 supaplı motor hiç değişmeden ve tüm gücüyle geliyor. 310 Nm’lik en yüksek torku ön tekerleklere ağır yük tipi AP yarış debriyajı, kısa hareketlere sahip vites kolu bulunan sağlam, beş vitesli şanzımanı ve motorsporlarından ilham alan Quaife sınırlı kaymaya sahip diferansiyelle aktarılıyor. Ayrıca Focus RS’den alınan Brembo 325 mm soğutmalı ön disk frenler ve arkadaki 280 mm diskler de göze çarpıyor.