Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2007 00:00
TÜRKİYE Kalite Derneği (KalDer) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye müşteri memnuniyeti endeksi ile birlikte, Türk halkının kamu hizmetlerine ilişkin memnuniyeti, beğenisi ve algısının, ilk kez bu kadar somut bilgi ve verilerle ölçülmüş olduğunu bildirdi. "Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi" (TMME) 2007 yılı ikinci çeyrek sonuçları hakkında açıklama yapan Nuhoğlu, ABD başta olmak üzere Avrupa ve Asya’da bir çok ülkede uygulanan Ulusal Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışmasının, KalDer ve Ka Araştırma şirketi ortak girişimiyle, 2005 yılında Türkiye’de de başlatıldığını hatırlattı. TMME kullanılarak sektörler arasında ya da ulusal endeksle kıyaslama yapılmasının mümkün olduğunu ifade eden Nuhoğlu, böylece kuruluşların sağladığı ürün ve hizmetlerin, pazardaki rakiplerin sağladığı ürün ve hizmetlerle kıyaslanabileceğini, belirtti. Nuhoğlu, sadık müşteri ve pazar payı kazanmanın en üst düzeye çıkartılabilmesinin yolunun mevcut ve potansiyel müşterilerin gereksinim ve beklentilerine açık bir biçimde odaklanmaktan geçtiğini anlattı.