A.A.
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2006 10:51
Sabancı Grubu şirketlerinden GıdaSa İçecek'in Genel Müdürü Adnan Erem, çay markaları Deren ve su markaları Saka'da 6 aylık sonuçların, hedeflerinin önünde gerçekleştiğini bildirdi.
Erem, Türkiye'de damacana ve pet su pazarının büyüdüğünü ifade ederek, bir yıl önce pazara sunulan Saka'nın karlılık olarak iyi bir noktaya ulaştığını, büyüme oranlarının tonaj olarak yüzde 50 mertebesinde olduğunu ve batıya ağırlık verdiklerini söyledi.
Türkiye'de dökme değil, bitki, bardak ve demlik poşet çay pazarının büyüdüğünü dile getiren Erem, geçen yıla göre 3 kat büyüme gerçekleştirdiklerini, Deren'in büyüyen kategoriler olan poşet çaylarda pazar payının yüzde 8-10'a ulaştığını bildirdi.
Erem, “Hem Deren, hem Saka'da hedeflerimizin önünde gidiyoruz. İlk 6 aylık sonuçlar, planlarımızın önünde gerçekleşiyor. Şu anda bütçe revizyonu yapıyoruz. Miktar hedeflerimizi daha yukarıya doğru revize ediyoruz. 2006'yı hedeflerimizin üzerinde bitireceğiz” diye konuştu.
Bu yıl Saka'nın pazar payının pet suda yüzde 8 ve damacanada yüzde 2 olacağını belirten Erem, Deren ve Saka markalarının tüketici tarafından çok beğenildiğini ifade etti.
2006'da 200 milyon litreden fazla su satacaklarını kaydeden Erem, kapasitelerini artırarak 400 milyon litreye çıkaracaklarını, 2007 için yeni yatırımları olacağını, Hendek'teki mevcut fabrikalarına ilave hat yatırımı yapacaklarını ve 4-5 milyon avroluk bir yatırım gerçekleştireceklerini bildirdi.
Çayda her yıl bir kaç tane yeni ürün çıkarmayı planladıklarını kaydeden Erem, uzun dönemde bulundukları çay ve su pazarlarının büyümesini sürdürmesini beklediklerini de söyledi.
-YENİ İHRACAT PAZARLARI-
Adnan Erem, geçen yıl suda üretime başlar başlamaz ihracat pazarlarına da girdiklerini ifade ederek, şu anda ağırlıklı olarak İngiltere ve dünyanın en büyük su pazarlarından biri olan Almanya pazarları üzerinde çalıştıklarını, Türkiye'den bu ülkelere yapılan su ihracatının önemli bir bölümünü Saka'nın gerçekleştirdiğini söyledi.
Erem, “Avrupa'da su tüketiminin en hızlı arttığı ülke olan İngiltere su pazarının binde 6'sını bu yıl Saka gerçekleştirecek. 10 yıl içinde bu pazarda yüzde 5'lere ulaşabileceğimizi tahmin ediyorum. İngiltere pazarına yakından bakacağız, bizim için stratejik bir pazar” diye konuştu.
Almanya'da bu yıl daha çok Türklerin yaşadıkları bölgelere ihracat gerçekleştirdiklerini ve gelecek yıl da Alman marketlerine direkt pazar çalışması yapacaklarını anlatan Erem, Danimarka pazarı üzerinde çalıştıklarını, ABD dosyasını açacaklarını ve Dubai'ye de şu anda çok az ihracat yapmaya başladıklarını anlattı.
Türkiye'de suyun en rekabetçi pazarlardan biri olduğunu vurgulayan Erem, 200'den fazla firmanın bulunduğu pazarda orta dönemde bir konsolidasyon olmasını beklediğini, bu konsolidasyon sonrasında Saka'nın, bulunduğu her noktada birinci ya da ikinci marka olacağını söyledi.
Öncelikle zor ve büyük pazarlarda mücadele ettiklerini, İstanbul ve Ankara'da çok iyi olduklarını belirten Erem, “Gelecek yıl İzmir bu kapsama girecek. 5. yılın sonunda bizim birinci ve ikinci olacağımız dediğimiz güçte İskenderun-Adana hattının batısının tamamında var olacağız” dedi.
Erem, öncelikle özelleştirilecek yerler arasında Çaykur'un da bulunduğunu belirterek, “Çay pazarı Çaykur'un kontrolü altında ve Çaykur'un belirlediği politikalara uygun gidiyor. Henüz bir Çay Borsası yok. Bu bir eksiklik. Pazar serbest olarak oluşmuyor. Devletin bu sektörde oyuncu olmaktan çıkması, çay pazarına daha iyi bir gelişme getirecek” diye konuştu.