S-Max, 65 bin YTL’ye farkını hissettiriyor

Güncelleme Tarihi:

S-Max, 65 bin YTL’ye farkını hissettiriyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2006 00:00

Geçtiimiz hafta İzmir-Bodrum arasında Ford’un üst ürün gamında yer alan yeni modeli S-Max’i test ettik. Ailelere yönelik yeni bir sınıf yaratan S-Max, Türkiye’de 64 bin 900 YTL’den başlayan fiyatıyla satışa sunuldu. Yeni modellerinde ’Feel The Difference’ (Farkı hisset) sloganını kullanan Ford, S-Max’ ile müşterilerine bunun sinyalini veriyor.

KİNETİK tasarım ürünleriyle müşterilerin yaşam tarzlarında yer edinmeyi hedefleyerek, modellerinde bundan böyle "Feel the difference" (Farkı hisset) sloganını kullanacak Ford, bunun ilk adımını S-Max ile atıyor. Kinetik tasarım felsefesinin ilk ürünü olan S-Max, CD ile M segmenti arasında yarattığı yeni sınıfla farkını şimdiden hissettiriyor.

İzmir-Bodrum arasında gerçekleşen test sürüşünün ardından Türkiye’de piyasa sunulan S-Max, Ford’da ve sınıfında yeni bir çok özelliğin biraraya geldiği bir araç hüviyetinde. Ford tarafından Türkiye’de satılacak ilk 7 kişilik araç özelliğine de sahip S-Max’in hedef kitlesi içinde araçlarında modern stil, şık duruş ve fonksiyonellik arayan, modern bir hayat süren aktif, 30-45 yaş arası, 1-2 çocuklu, özellikle kayak, bisiklet ve outdoor aktiviteler ile ilgilenen aileler yer alıyor.

ORTALAMA 6.4 LİTRE YAKIYOR

S-Max, Türkiye’de Titanium donanımında, 2.0 litre hacminde Duratorq TDCi 140 beygirlik dizel motor seçeneği ve 6 ileri manuel şanzıman ile satışa sunuldu. 2 litrelik dizel motor 196 kilometre azami hıza ulaşırken, 0-100 kilometreye 10.2 saniyede çıkıyor. Yakıt tüketimi ise şehir içinde 100 kilometrede 8.1, şehir dışında 5.4, ortalamada ise 6.4 litre olarak gerçekleşiyor.

Ford yetkilileri 2006 yılında Türkiye’de 250-300 adet civarında S-Max satmayı hedeflerken, yepyeni bir araç olduğu için tahminde bulunmakta zorlanıyorlar. S-Max, Ford’un Avrupa pazarı ağırlıklı olarak tasarladığı bir model. Kardeş otomobili olan yeni Ford Galaxy ile çok sayıda yeni rahatlık, dinamizm ve güvenlik özelliği paylaşan S-Max, 5+2 oturma düzenine sahip koltukları ve farklı tasarımı ile sportif bir karakter ortaya koyuyor. Sportif S-Max kardeşi Galaxy’den sportif çizgileri ve 69 milimetrelik daha alçak tavanı, 50 milimetrelik daha kısa boyuyla ayrılıyor. Yeni Ford S-Max’in ön kısmı dinamik farlar ile şekillendirilmiş. Sis lambalarının içeriye doğru ve ön tamponun üstünde yükseğe yerleştirilmesi araca sportif bir görünüm vermiş.

SOLUNGAÇLA ÖZGÜN KİMLİK

Titanium donanımında sürüşe duyarlı farları, otomatik far seviye ayarı ile far yıkama fonksiyonu içeren Bi-Xenon farlar opsiyonel olarak sunuluyor. Şık üst ızgara, plaka alanının altında ters çevrilmiş büyük bir ikizkenar yamukla tamamlanarak aracın diğer Ford modellerine benzer bir ön kısma sahip olması sağlanmış. Alt ızgara alanının her iki tarafında bulunan ve soğutma kanallarına benzeyen farklı ’solungaç’ araca özgün bir kimlik kazandırmış.

Aracın iç mekanında ise değişik koltuk katlama sistemi dikkat çekiyor. İlave bagaj alanı yaratmak için ikinci ve üçüncü koltuk sırasının sökülmesini önleyen tam Katlama sistemi, koltuklar düz bir zemin oluşturacak şekilde tek tek katlanabiliyor. S-Max’te üçüncü koltuk sırası kullanıldığında araç 5+2 oturma düzeninde kullanılıyor. S-Max’in üçüncü koltuk sırası boyu 180 santimetreye kadar uzunlukta yolcuları rahat ettirebilecek şekilde tasarlanmış.

2 BİN LİTRELİK BAGAJ

S-Max’te opsiyonel olarak sunulan Panoramik Cam Tavan yolculara gökyüzünü izleme fırsatı veriyor ve aracın iç mekanına daha fazla güneş ışığı girmesini sağlıyor. Ayrıca aracın iç mekanında alerji testi yapılmış. Kullanılan tüm malzemeler alerjik tepkileri asgari düzeye çekerek bağımsız test kurumu (TÜV) tarafından belirlenen kriterlere göre en katı standartları dahi karşılıyor. S-Max, 7 koltuk dik konumda iken dahi, 285 litrelik bir bagaj sunuyor. Üçüncü sıra koltuklar katlandığında ise bagaj hacmi 854 litreye yükseliyor. Maksimum bagaj 2 bin litrelik bagaj kapasitesi sunabilen S-Max, 2 metre uzunluğundaki eşyaları rahatlıkla taşıyabiliyor.

Eşya saklama gözleriyle 90 litrelik ek bagaj

Bunun dışında S-Max’in içinde birçok fonksiyonel göz bulunuyor. Yapılan araştırmalara göre, tipik bir müşteri aracın içinde CD, anahtar, gözlük veya şeker gibi yaklaşık 20 farklı madde saklıyor. Bu düşünceden yola çıkan Ford, S-Max modeline 26 farklı eşya saklama gözüyle yolcularına birçok kolaylık sağlıyor. Araç içerisindeki bu gözler 90 litrelik ek bir bagaj oluşturuyor.

Akıllı Güvenlik Sistemi (IPS), Tam Katlama Sistemi (FFS), ESP+TCS, hız kontrol sisteminin standart olarak sunulacağı S-Max’te, İnteraktif Araç Dinamiği Kontrolü (IVDC), Yokuş Kalkış Desteği (HLA), Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Yol Uyarıcısı, Lastik Basıncı İzleme Sistemi (TPMS) ve Takviyeli Lastikler (Run-Flat Tyres) opsiyonel olarak yer alıyor. Metal cilalı gösterge paneli, 17 inç alaşım jantlar, otomatik aydınlatma, yağmur sensörü ve yeri aydınlatan lambalara sahip elektrikli/ısıtmalı kapı aynaları gibi lüks özellikler ise standart olarak sunuluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!