Sürüş İzlenimi: Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2007 00:00
Seat’ın Altea ile başlayan tasarım anlayışında şekillendirdiği orta hatchback segmentindeki modeli Leon, donanımına eklenen yeni motor seçenekleri ile albenisini artırıyor. Volkswagen Golf GTI ile 200 beygirlik TFSI motoru paylaşarak FR kod adını alan Leon, bu haftaki test konuğumuzdu.
Ruhu Alman olan bu İspanyol’un sportif ve agresif görünümüne bir de ’Crono Sarı’ eklenince; özellikle kırmızı ışıkta yarışmak için ara gaz veren sürücüleri görmezden gelmek işin zor kısmı oldu. 6 ileri manuel şanzımana sahip olan Leon FR, 63 bin 220 YTL’lik fiyatla satışa sunuluyor.
Seat’ın kompakt sınıftaki temsilcisi Leon, yepyeni ikinci nesli ile piyasaya çıktığından beri adından sıkça söz ettiriyor. Volkswagen Golf ile platformu dışında, GTI versiyonundaki 200 beygirlik TFSI güç ünitesini paylaşarak FR kod adını alan bu haftaki test konuğumuz ise sportif görünümü ve turbo motoru ile performans tutkunlarına ulaşmayı hedefliyor.
Ünlü tasarımcı Walter De Silva tarafından şekillendirilen Leon, Altea ve Toledo modelleri ile neredeyse aynı sayılabilecek bir ön yüze sahip iken FR versiyonu, geniş havalandırma ızgaraları bulunan ön tamponu ile daha agresif görünüm sergiliyor.
Araca yandan bakıldığında ise 17 inç çapındaki geniş jantlar aracın sportifliğini vurgularken, C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları sayesinde de araçta bir Coupe havası yaratılmış. Sadece bu özelliğiyle bile Alfa 147’yi hatırlatan Leon, stop grubunun tasarımı ile bu düşünceyi daha da pekiştiriyor. Gerçi bu detaylarda Alfa Romeo’dan Volkswagen grubuna geçen Walter de Silva’nın etkisini unutmamak gerekiyor. Araca arkadan bakıldığında da gayet dinamik görünüyor.
TAHRİKLERE KAPILMAYIN
Basık tavanı, şişkin çamurlukları ve gösterişli ön ve arka tamponları ile spor otomobil kimliğini başarılı bir şekilde yansıtan Leon FR, bakışları üzerine toplayabilen bir otomobil. Bir de buna test aracındaki açık sarı (Crono Sarı) rengin katkısı eklenince, trafikte yarışmak isteyenlerin tahrikleriyle karşı karşı kalıyorsunuz. Cam üstü spoiler ve tampondaki siyah plastik kısımları ile diğer Leon modellerinden ayrılan FR, iç mekanda da kendine özgü detaylara sahip.
Sürücü koltuğuna geçildiği andan itibaren araç kullanıcısının kanını kaynatmayı başarıyor. Sportif tipi koltuklar yanal destekleri ile yarış otomobillerini hatırlatıyor. Üç kollu sportif direksiyon simidi de hem görsel olarak hem de kullanım esnasında başarılı özellikler sunuyor. Direksiyon simidinin alt kısmında krom kaplama kullanılmış ve bu kısıma FR logosu yerleştirilerek aracın özel bir model olduğu iç mekanda da vurgulanmış. Direksiyon simidinin arkasında yer alan dairesel göstergeler de diğer modellerden farklı bir aydınlatma rengine sahip. Coupe gibi görünmesine rağmen yeterli iç genişliği sunabilen Leon FR’de 341 litrelik bagaj alanı bulunuyor.
Geçtiğimiz yıl daha düşük bir turbo basıncına sahip olan 185 beygirlik versiyonunu test ettiğimiz Leon, bu sefer Golf GTI’dan aldığı motor ile daha sportif özellikler sunmayı başarıyor. Maksimum gücü olan 200 beygiri 5100 d/d’den itibaren kullanıma sunan motor, maksimum torku olan 280 Nm’yi ise 1800-5000 devirleri arasında üretiyor. Bu değerlerle 1334 kilogram ağırlığındaki aracın 0-100 km/s hızlanması 7.3 saniyede geçekleşiyor ve Leon FR maksimum 229 km/s hıza ulaşabiliyor. 6 ileri şanzıman ile gücünü yola aktaran aracın şehir içi yakıt tüketimi 100 kilometrede 11 litre iken şehir dışında bu değer 6.2 litreye düşüyor. Leon’un önümüzdeki aylarda Türkiye’de satışa sunulacak olan 240 beygirlik Cupra modelinden sonra en güçlü versiyonu olan FR, istenildiğinde 5 bin YTL karşılığında DSG otomatik şanzımanla da tercih edilebiliyor.