Romet: Kadınlar haz ve seksilik peşinde

Güncelleme Tarihi:

Romet: Kadınlar haz ve seksilik peşinde
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2004 00:00

Marka ve tasarım ajansı Dragon Rouge’nin Genel Müdürü Sophie Romet, Avrupalı kadının haz ve seksilik peÅŸinde olduÄŸunu söyledi. Hürriyet Gazetesi’nin sponsorluÄŸunda Yürekli EÄŸitim Danışmanlık tarafından düzenlenen Marka Konferansı’nda konuÅŸan Romet Avrupalı kadın tüketicinin özelliklerini anlattı. Avrupalı kadınların yüzde 72’sinin çalıştığını ve giderek daha fazla kendilerinle baÅŸbaÅŸa olmak istediÄŸini vurgulayan Romet, ‘Avrupalı kadın hayattan daha fazla zevk almak istiyor. Daha iyi görünmek istiyor. Daha seksi olmak istiyor’ dedi.Avrupalı kadının alışveriÅŸin yüzde 70’ni yönlendirdiÄŸini belirten Romet kadın müşteriyi kışkırtmanın yollarını ÅŸu ÅŸekilde anlattı:Haz, keyif ön plana çıkmalı. Çikolata, duyusallığa, hazza, cinselliÄŸe dikkat çeken Bailies gibi. Kolay ambalaj (Bebeklere yönelik pratik, hazır öğünler, Tefal’in hazza yönelik tasarımı gibi).Hayatı kolaylaÅŸtıran çözümler (ÅŸeffaf çanta, etiketi sayesinde seçimi kolay yeni dünya ÅŸarapları). Güvenlik ürünün menÅŸei, nasıl yetiÅŸtirilmiÅŸ, kalite güvencesi.Kadınlar geleceÄŸi tahmin etmek ister. Etik deÄŸer, vaadler çok önemli. ÖrneÄŸin organik ürünler.Segmantasyon örneÄŸin yaÅŸa göre. Estetik ve güzelliÄŸi arttırmak.Fonksiyonel ve duygusal ürünler.Taksim’de pembe perukla nabız deÄŸil baÅŸka bir ÅŸey tutarsınREKLAMCI Ali Taran, iletiÅŸimin reklamın parçası olduÄŸunu ancak son 2 yılda iletiÅŸimin kendisini de vurduÄŸunu söyledi. Kendisine yapılan röportaj önerilerini ropörtajın deÄŸerine inanmadığı için reddettiÄŸini kaydeden Taran şöyle devam etti: ‘Bir kez bir röportaj önerisini kabul ettim. Ancak soruları yazılı istedim. Bana, ‘Halkın nabzını tutmak için Taksim’de pembe perukla gezdiÄŸiniz doÄŸru mu?’ sorusunu sordular. Bu soruya yanıt versem ne olur, vermesem ne olur. Benim çocuklarım var. Okula gidiyorlar onların arkadaÅŸları, öğretmeni var. Ãœstelik herkes bilir ki Taksim’de pembe perukla gezersen halkın nabzını deÄŸil, baÅŸka bir ÅŸeyini tutarsın.’Müşteriyi avlamayın markanıza çekinMARKA danışmanı Shaun Smith ÅŸirketlerin pazara pahalı reklam kampanyaları, CRM ve araÅŸtırmaların yanısıra müşteri servis eÄŸitimlerine büyük yatırım yaparak girdikleri halde gelirlerinin düşebildiÄŸini ve müşterilerini kaybedebildiklerini söyledi. Smith, konferans katılımcılarına müşteri deneyimini pozitif hale getirebilmeleri için ÅŸu önerilerde bulundu: ‘Müşteriyi avlamayın, markanıza çekin. Sadakat Kartı ile müşterinin ÅŸirketinize baÄŸlanacağını sanmayın. Siz müşteriye sadık olun.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!