Reyting peşinde değiliz

Güncelleme Tarihi:

Reyting peşinde değiliz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 1999 00:00

Haberin Devamı

CNN International Başkan Yardımcısı Eason Jordan Türk izleyicisine, ‘Doğru, adil, sorumlu, tarafsız ve yüksek güvenilirliği olan bir televizyon haberciliği’ sözü verdi. Reyting peşinde olmadıklarını söyleyen Jordan, ‘‘Televizyon haberciliğinde lider olacağız’’ dedi.

YAYIN hayatına başladığı gün CNN Türk ekibini yalnız bırakmayan CNN International Başkan Yardımcısı Eason Jordan, Türk izleyicisine, 'doğru, adil, sorumlu, tarafsız ve yüksek güvenilirliği olan bir televizyon haberciliği' sözü verdi. Eason Jordan, Doğan Grubu'nun Türkiye'de, CNN'in de dünyada rakip tanımayan habercilik imkánlarının bileşiminden doğan CNN Türk'ün, Türkiye ve dünyanın Türkçe konuşulan bölgelerinde en iyi haber kanalı olarak hizmet vereceğini söyledi. Eason Jordan, ‘‘Bizim ilk hedefimiz kár etmek değil, halka haber hizmeti vermektir’’ dedi. Eason Jordan'ın CNN Türk ekibinin yayın heyecanı paylaşmak için geldiği İstanbul'da sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

- CNN'i, Türk yayıncılığına yatırım yapmaya iten faktörler nelerdir?

Bunda birçok faktör rol oynadı. Türkiye bölgesinde olduğu gibi dünya genelinde de önemli bir ülke. Türkiye'nin büyük bir nüfusu olduğu gibi dünyada Türkçe konuşan 100 milyon kadar insan var. Onlara kendi dillerinde ulaşmanın harika olacağını düşündük. Doğan Grubu, Türkiye'de çok saygın bir kurum. Bu faktörlerin bileşimi bizi Doğan Grubu ile bir ortaklığı kurmaya yönlendirdi.

- CNN'in bu ortaklıkla ve Türkiye'deki televizyon gatezeciliğine yatırım yapmaktaki hedefi nedir?

Türkiye'de televizyon haberciliğinde lider olmayı hedefliyoruz. CNN'in adı, uzmanlığı, rakip tanıyamayan haber toplama imkánları ile Doğan Grubu'nun masaya koyduğu bütün bu imkanları bir araya koyduğunuzda, ortaya Türkiye ve dünyanın Türkçe konuşulan bölgelerinde CNN Türk'ün en iyi televizyon haberi hizmeti sunacağını öngörüyoruz.

İŞİMİZ HABERCİLİK

- Türk izleyicinin CNN Türk'ten beklentileri neler olmalı?

Türkçe yayın yapan bir CNN kanalı, CNN'in tüm dünyada uygulamakla ün kazandığı gazetecilik standartlarını Türkiye'ye getiriyor. Bu standartların belkemiği doğru, adil, sorumlu ve tarafsız ve yüksek güvenirliği olan habercilik ilkeleridir.

- Televizyon haberciliğinde sizin önceliğiniz hangisidir. Kár etmek mi, yoksa halka haber hizmeti vermek mi? Bu ikisi arasındaki dengeyi nasıl kuruyorsunuz?

Bizim işimiz habercilik. Amacımız da halka çok iyi bir haber hizmeti vermek. Eğer bu hizmeti iyi yapabilirseniz, kar da edersiniz. Birinci derecede önemli hedef, doğru, adil ve sorumlu habercilik yapmaktır. Eğer biz gazetecilik görevimizi iyi yaparsak, kárın kendiliğinden geleceğini düşünüyoruz. Kár etmek birinci, gazetecilik ikinci hedef diyemeyiz. Tam tersi iyi gazetecilik birinci, kár etmek ikinci hedeftir bizim politikamıza göre.

SANSASYONA GİTMEDİK

- Dünyanın ilk ancorman'i Walter Cronkite televizyon dünyasında eğlencenin giderek haberlerin önüne geçtiğinden şikáyetçi. Siz ne düşünüyorsunuz?

Özellikle ABD'de eğlenceyi öne çıkaran haber kanallarını düşündüğünüzde Cronkite'ın böyle düşünmekte haklı nedenleri var. Ancak CNN ciddi bir televizyon haber kanalı. Bizim peşinde olduğumuz tek şey izlenme oranı (reyting) değil. Eğer öyle olsaydı, daha sansasyonel programlar yapardık. Ciddi bir televizyon kanalı olarak, ciddi haber konularıyla ilgileniyoruz. Her zaman en yüksek izlenme oranını yakalamasak bile, izleyiciler bize güveniyorlar. CNN'in ciddi meseleleri, hakettiği ciddi ve düzgün bir şekilde kendilerine ulaştıracağına inanıyorlar.

CNN'de Türk dönemi

DÜNYANIN en büyük haber kanalı CNN ile Doğan Grubu'nun ortalaşa kurduğu 'CNN Türk', dün saat 20.00'de Conrad Otel'de düzenlenen ve çok sayıda konuğun katıldığı bir törenle yayın hayatına başladı. CNN Türk, 24 saat boyunca yurtta ve dünyadaki gelişmeleri en çabuk şekilde izleyicilerine ulaştırmayı amaçlıyor. Her yarım saatte bir haber bülteni verecek olan CNN Türk, kablolu yayında Bravo TV'nin frekansından, normal yayında ise EKO TV'nin yayın yaptığı frekanstan izlenebiliyor. Doğan Medya Grubu ve ABD'nin önde gelen medya kuruluşu Time Warner Grubu işbirliği ile kurulan CNN Türk haber kanalı, CNN'in İspanya'da kurduğu CNN Plus kanalından sonra yurtdışında yaptığı ikinci yatırımı.

DEV KADRO

CNN Türk'ün Genel Müdürü Taha Akyol, Yayın Kurulu Üyesi ve anchorman'i Mehmet Ali Birand, Genel Yayın Yönetmeni Ferhat Boratav, Ekonomi Müdürü Enis Berberoğlu. 80 kişilik haber kadrosu, 30 yapımcı, 60'ı aşkın teknik eleman ve 20 program yapımcısının da aralarında bulunduğu toplam 230 kişi çalışıyor. CNN Türk, Doğan Medya Grubu'nun Türkiye ve CNN'in dünyadaki haber kaynaklarından yararlanarak, haber ve programlar üretiyor. CNN'in dünya çapındaki 36 bürosu ve işbirliğinde olduğu 750'yi aşkın yayıncıyla da işbirliği yapıyor. CNN Türk'ün haber bültenlerini Mehmet Ali Birand, Çiğdem Anat, Ayşenur Yazıcı, Gülay Avşar ve Ece Öztürk sunuyor.

REKLAMA 2 DAKİKA

CNN Türk'te, haberler, hava durumu, ekonomi, spor, talk show ve tartışma programlarının yanı sıra teknoloji, kültür-sanat, tarih, sinema, müzik, çevre, gezi, moda, sağlık, iş dünyası ve otomotiv konularında programlar yapılacak. CNN Türk'de 'yalan, söylentiye dayanan, tek yönlü' haber olmayacak. Gereksiz tekrarlara yer verilmeyecek. Haberler anlaşılır olacak. Evrensel habercilik kurallarından taviz verilmeyecek. CNN Türk, bir haberin 15 saniyede daha anlaşılır bir şekilde verilecebileceğini kanıtlayacak. Reklam kuşakları 2 dakikayla sınırlı tutulacak. CNN'in İngilizce olarak yayınladığı önemli dünya haberleri ve 'son dakika' haberleri özel görüntüleriyle anında CNN Türk izleyicisine Türkçe ulaştırılacak.

Yayın öncesi

Soldan sağa, CNN'in Ortadoğu'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ron Ciccone, CNN Türk Genel Müdürü Taha Akyol, CNN Başkan Yardımcısı Eason Jordan, CNN Genel Müdür Yardımcısı Efe Önbilgin ve CNN Genel Yayın Müdürü Ferhat Boratav, dün Hürriyet Medya Towers'da CNN Türk ofislerini ziyaret ederek yayın öncesi son hazırlıkları gözden geçirdiler.

Demirel: Yararlı bir ortaklık

CUMHURBAŞKANI Süleyman Demirel, Conrad Otel'deki törende yaptığı konuşmada, doğru haber alma hakkının temel insan haklarından biri olduğunu belirterek, ‘‘Hür medya, bu hakkın kullanılabilmesi için vazgeçilmez bir araçtır. Vatandaşın haber alma hakkının olmadığı yerde, demokrasi de yoktur’’ diye konuştu. Küresel toplumun giderek somut bir gerçeklik kazandığını dile getiren Cumhurbaşkanı Demirel, ‘‘CNN gibi uluslararası bir yayın kuruluşu ile ulusal alanda yayın yapan Türk basın yayın kuruluşu bir ortaklığa girişmiştir. Bunun yararlı bir ortaklık olacağına yürekten inanıyorum’’ dedi. CNN-TÜRK'ün ilk haber bülteninin ardından Mehmet Ali Birand, Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel ile 25 dakika süren bir özel bir söyleşi yaptı. Demirel, Birand'ın, ‘‘Emekli olduktan sonra ne yapacaksınız?’’ sorusunu ‘‘Kim dedi emekli olacağım diye. 16 Mayıs 2000'de görevim biter. Her şey kanunda yazılı. TBMM Cumhurbaşkanı’nı seçer. Veya Meclis, Cumhurbaşkanlığı'nın seçimiyle ilgili maddeyi, isterse değiştirir. Merak etmeyin ben kendime bir iş bulurum.’’ diye yanıtladı. Demirel'in bu sözleri salonda gülüşmelere yol açtı.

Rüyamız gerçekleşti

CNN'in sahibi Ted Turner, törende banttan yayınlanan konuşmasında Türk halkına ‘‘Merhaba’’ dedi. Ted Turner, ‘‘iyi akşamlar’’ diledikten sonra şunları söyledi: ‘‘CNN Türk hepimizin rüyasıydı. Şimdi bu rüya gerçekleşti. Türkiye'nin en büyük ve saygın medya kuruluşu Doğan Medya Grubu ile işbirliği yapmaktan çok mutlu ve gururluyuz. Tebriklerimi ve herkese en iyi dileklerimi sunarım.’’

Dünyada yeni dönem

CNN-Türk'ün yayına başlaması nedeniyle düzenlenen törende konuşan Doğan Grubu Başkanı Aydın Doğan, ‘‘CNN ve Türk kelimelerini yan yana getirerek, dünya haberciliğinde yeni bir dönemi açıyoruz. Bu kolay olmadı. Dünyada sadece 5 TV kanalında kullanılan teknolojik yatırım yapıldı’’ dedi. Aydın Doğan konuşmasında özetle şunları söyledi:

‘‘Bugün meslek hayatımda böyle bir günü yaşıyorum. CNN-Türk yayın hayatına başlıyor. Bu güzel olayın 3 tarafı var. Birincisi CNN. Habercilikte dünya devi. Ama sadece bunu söylemek CNN'e haksızlık olur. O basit bir dev değil. Bütün dünyaya, ‘Küresel habercilik' kavramını getiren medya kuruluşu. Büyük bir haber performansı. Eşi görülmemiş bir habercilik başarısı. Olay mı var, elimiz uzaktan kumandanın CNN düğmesine gidiyor.

Öteki tarafta Doğan Medya Grubu var. Onun ilgi alanı da yayıncılık. Ve bu güzel işbirliğinin üçüncü tarafında ise bir sıfat var; ‘Türk' sıfatı. Bugün yayın hayatına başlayan bu güçlü kanalının Türkiye'ye ait olduğunu gösteren kelime. CNN ve Türk kelimelerini yan yana getirerek, dünya haberciliğinde yeni bir dönemi açıyoruz.

TÜRKİYE İÇİN SEVİNİYORUM

CNN gibi uluslararası bir isimle, Doğan Grubu gibi milli bir kuruluşu yan yana getirip, küresel habercilik ile milli düzeydeki haberciliği bir araya getiriyoruz. Bu, habercilik alanında yeni ve önemli bir gelişmedir. Biz CNN ile bu işbirliğini gerçekleştirirken sıkıntılar çektik. Ortaklığımızı, sadece prodüksiyon faaliyeti gösteren bir şirkette kurabildik. Ne yazık ki kanuni engeller yüzünden yayın kuruluşunda ortaklığı gerçekleştiremedik. Tabii bunu ortaklarımıza anlatmakta zorluk çektik.

Bu iş kolay olmadı. 18 ay süren yoğun müzakereler yapıldı. 600 sayfayı aşkın doküman ortaya çıkarıldı ve sonunda dünyada sadece 5 televizyon kanalında kullanılan bir teknolojik yatırım yapıldı. İnanın, bu işbirliği beni sadece grubum açısından değil, ondan daha fazla ülkem açısından sevindiriyor.

LÜTFEN MEDYANIN ÖNÜNÜ AÇIN

Konuşmasında, politikacılara da seslenen Aydın Doğan, ‘‘Lütfen medyanın önünü açınız. Çağdışı kalmış, dünyanın hiçbir yerinde benzeri olmayan televizyon yasasını bu sektörün önünde engel olmaktan çıkarınız. Uygar ülkelerde ne varsa, bizim ülkemizde de öyle olsun. Türk medyasının ve Türkiye'nin önü açılsın’’ dedi.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!