Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2004 00:00
Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandre Menard, Türkiye ve dünyadaki talep canlanması nedeniyle üretim tahminlerini revize ettiklerini ve bu yıl Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasının üretim rekorları kırmasını beklediklerini açıkladı.Ä°STANBUL’da düzenlenen basın toplantısında konuÅŸan Luc Alexandre Menard, Türk otomotiv sektöründeki talep artışının çok büyük bir canlanmaya neden olduÄŸuna iÅŸaret ederek, 2004 yılına iliÅŸkin üretim tahminlerinin 145 bin araç olduÄŸunu, ancak her ay geliÅŸen talebe göre revizyona gittiklerini ve Bursa’daki fabrikada yılda 200 bin araçlık rekor üretim gerçekleÅŸtireceklerini söyledi. Menard, Bursa’daki fabrikanın Renault’un en iyi kalite notlarına sahip fabrikalarından biri olduÄŸunu belirterek, Türkiye’de gerçekleÅŸtirilen üretimin yüzde 70’inin 84 ülkeye ihraç edildiÄŸini kaydetti. Hem Türkiye hem dünya pazarlarındaki geliÅŸmeler karşısında Bursa fabrikasında beklentilerinin üzerinde araç üretimi yapacaklarını belirten Menard, ‘Çalışma sisteminin verimliliÄŸini artırarak bir araç yerine 2-3 araç üreteceÄŸiz. Sonbaharda Ekim ayı başı gibi 3. vardiyaya geçeceÄŸiz. Bu tabii ki bazı fiziki ek yatırımları ve çalışma organizasyonunun yeniden yapılandırılmasını gerektiriyor. Böylelikle fabrikada çok az yatırımla bu yıl üretimi 200 bin araç seviyesine çıkarmak mümkün olacak’ ÅŸeklinde konuÅŸtu. MEGANE, AVRUPA’DA LÄ°DERMenard, 200 bin araç üretilmesi halinde Bursa fabrikadan bu yıl araç satışıyla 1.4 milyar euro civarında ciro beklediklerini, Bir soru üzerine Megane’ın Avrupa pazarının C segmentindeki lideri olduÄŸuna iÅŸaret eden Menard, ‘Megane Avrupa’da tahminlerimizin yüzde 15-18’i üzerinde bir baÅŸarı kazandı. Araç Rusya, Romanya, Ukrayna gibi DoÄŸu Avrupa ülkeleri ile Tunus, Cezayir ve Fas’ta da büyük baÅŸarı elde etti. Büyük bir pazar olan Güney Afrika’da da Megane, segmentinde 3. sıraya yerleÅŸti’ diye konuÅŸtu.Menard, Romanya’da üretilecek Dacia L90’ların fiyatının 5 bin euro olarak planlandığını, ancak bunun Romanya gibi vergisel avantajları olan ülkelerde söz konusu olduÄŸunu belirterek, ‘BaÅŸka pazarda vergiler deÄŸiÅŸirse fiyat da deÄŸiÅŸecektir. Türkiye’de olduÄŸu gibi vergiler yüksek olursa fiyat da yükselecektir’ dedi. Dacia’nın araç parçalarının yüzde 30’unun Türkiye’den gittiÄŸini belirten Menard, bu yıl 100 bin araç üretilmesinin planlandığını, dolayısıyla üretim rakamı arttıkça Türkiye’den gidecek parçaların da artacağını söyledi. Luc Alexandre Menard, Dacia’nın yeni modelinin uluslararası deneme sürüşlerinin Türkiye’de yapılabileceÄŸini bildirdi.Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet ise Bursa’daki fabrikada günlük üretim kapasitesini 680’den 740’a çıkaracaklarını ve bin kiÅŸilik yeni istihdam saÄŸlayacaklarını bildirdi. Bursa fabrikasından geçen yıl araç satışı, ihracat ve yedek parça satışından toplam 1.2 milyar euro ciro elde ettiklerini belirten Gabillet, bu yıl sonu itibarıyla toplam 1.8 milyar euro ciro hedeflediklerini söyledi.Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar da Türkiye’de 450 bini binek, 230 bini ticari olmak üzere toplamda 680 bin araç satışı beklediklerini belirterek, bu yıl pazardaki canlanmanın krizlerin etkisiyle talep birikmesinin bir sonucu olduÄŸunu söyledi. Türkiye’nin otomotivde belli bir trendi yakalamak zorunda olduÄŸunu dile getiren Aybar, ‘Biz Türkiye pazarının 2010 yılına kadar toplam 1 milyon adet araç satılır hale gelmesini hedefliyoruz. Bugünlerdeki gidiÅŸatla bu hedefi daha erken görebileceÄŸimizi düşünüyoruz’ diye konuÅŸtu.Â
button