Renault’un ilk 4x4’ü 66 bin YTL

Güncelleme Tarihi:

Renault’un ilk 4x4’ü 66 bin YTL
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2008 00:00

Renault’nun ilk 4X4 Crossover modeli olma özelliği taşıyan Koleos, 66 bin YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Koleos, Renault’nun yüzde 80.1 hissesine sahip olduğu Renault Samsung Motors tarafından 178 milyon Euro’luk yatırımla Kore’deki Busan Fabrikası’nda üretiliyor.

Koleos, Samsung Motors’un ürettiği ilk Renault modeli olma özelliğini de taşıyor. Sedan, tek hacim ve 4X4 olmak üzere 3 farklı otomobil kategorisinin özelliklerini bünyesinde toplayan Koleos, iç mekan genişliğinin yanı sıra, eller serbest kart sistemi, ön ve arka park sensörü, çift bölgeli otomatik klima gibi bir çok özelliğe sahip.

İKİ FARKLI MOTOR

Koleos’un bagaj kapısı iki bölüm halinde açılıp, arka koltuklar otomatik olarak katlanabiliyor. 70 litre hacimli eşya yerleştirme gözlerinin de bulunduğu Koleos, şehir içi, otoyol ve off-road olmak üzere çok amaçlı kullanıma imkan sağlıyor. 4X4 aktarma sistemli, 2.0 dCi dizel motorun 150 ve 175 beygir güç üreten iki versiyonu ile 170 beygirlik 2.5 litre benzinli motor seçeneği de bulunuyor. Ancak Koleos, Türkiye’ye piyasaya sadece 150 ve 175 beygirlik 2 litre dizel motorla sunuldu. Aktif ve pasif güvenlik donanımlarını içeren Renault Koleos’ta yer alan otomatik dört tekerlekten çekiş sistemi, ESP’nin devreye girmesinden önce tutunma kayıplarını düzelterek, aktif güvenliğe katkı sağlıyor. Renault Koleos’ta yer alan Rampada Kalkış Yardım Sistemi, eğim açısı yüzde 10’un üzerinde olan rampalarda aracın geri kaçmasını önlüyor. Arazi kullanımlarında güvenliği güçlendiren İnişte Hız Kontrol Sistemi de, sürücülerin rampalardan frene müdahale etmeden saatte 7 kilometrelik sabit hızla inmesini sağlıyor. Bu özellik, eğimli, karlı ve buzlu yollarda güvenli inişe imkan tanıyor.

OTOMATİK PARK FRENİ

Ses yalıtımına ağırlık verilen Koleos’ta, Bose tarafından geliştirilen müzik sistemi, çift bölümlü otomatik klima, MP3 uyumlu 6’lı CD çalar, eller serbest olarak kapı açma-kapama ve motor çalıştırmaya olanak sağlayan kart sistemi, yağmur ve ışık sensörleri, lastik basınç kontrol sistemleri, elektrikli camlar, dikiz aynaları ve sürücü kapısında çocuk güvenliği kumandaları ve hız ayar ve sınırlayıcı gibi bir çok donanım da yer alıyor. Ayrıca, otomatik park freni, motor durur durmaz devreye giriyor ve otomobil tekrar çalıştığında kendiliğinden açılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!