OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 03, 2005 00:00
Renault-Nissan iÅŸbirliÄŸi sonucunda geliÅŸtirilen ‘B’ platformunda üretilen Modus, Mayıs ayında Türkiye’de satışa sunuldu. Kompakt boyutlarıyla ÅŸehir içi kullanım düşünülerek geliÅŸtirilen Renault Modus, Türkiye pazarında 1.4 16v 100 bg ve 1.6 16v 115 bg olmak üzere iki benzinli motor seçeneÄŸiyle yer alıyor. Ä°spanya’da üretilen Modus’un 1.5 dCi 80 bg dizel seçeneÄŸi ise yılın ikinci yarısında ithal edilecek.Modus, farklı far dizaynı ve ön panjura yerleÅŸtirilmiÅŸ olan büyük Renault logosuyla dikkat çekiyor. Otomobilin silueti öne doÄŸru geniÅŸ bir açı ile konumlandırılmış ön cam ve akıcı çizgilerle biçimleniyor. Bu akıcılık dikiz aynaları, kapı kolları ve yuvarlak ÅŸekilli arka farların dizaynında da görülüyor. Renault logosu arka bölümde Modus monogramının üzerinde merkezi konumda bulunuyor.Modus’un 3.56 m2’ye ulaÅŸan camlı yüzeyi ferah bir ortam yaratıyor. Bu panoramik etki, arka bagaj kapağının kavisli formu ile uyumlu arka camda da devam ediyor. Megane II’den esinlenerek geliÅŸtirilen elektrikli açılır tavan, biri önde hareketli, diÄŸeri arkada sabit olmak üzere iki camdan oluÅŸuyor. Ä°STER Ä°KÄ° Ä°STER ÜÇ KİŞİLÄ°KClio’ya eÅŸdeÄŸer 3792 milimetre uzunlukta olan Modus, kompakt dış boyutlarına raÄŸmen 1345 milimetrelik arka omuz mesafesi ve 235 milimetrelik diz yarıçapıyla geniÅŸ bir iç mekan sunuyor. Ayrıca dar orta direÄŸi, geniÅŸ kapılar ve 1589 milimetrelik yükseklik araca biniÅŸ ve iniÅŸleri kolaylaÅŸtırıyor. Dışarıdan bakıldığında küçük bir MPV havası hissedilen Modus, fonksiyonelliÄŸiyle dikkat çekiyor. Zaten bu fonksiyonellik Modus’a MPV kimliÄŸi kazandırıyor.Renault Modus’da en büyük yenilik ‘Triptic’ adı verilen, orta koltuÄŸu yatırılabilir, sürgülü arka koltuk sırası... 170 milimetrelik bir ray üzerinde hareket eden bu koltuk sırasına ihtiyaca göre iki veya üç kiÅŸi oturabiliyor. Triptic koltuk, 1/3 ile 2/3 oranlarında yatırılabilmesinin yanı sıra tamamen katlanabiliyor. Bagaj hacmi ise, arka koltuk sırası en arkadayken 198 litre olup, koltuk sırası öne alındığı durumda 274 litreye kadar çıkabiliyor. ÇEVREYE SAYGILIRenault tarafından Megane II ile baÅŸlatılan otomobillerin ‘Kullanım Ömrü Boyunca Çevre Yönetimi’ yaklaşımı doÄŸrultusunda, Modus ağırlığının yüzde 95’i oranında geri dönüşebilme özelliÄŸine sahip. Çevreye saygılı bir otomobil olan Modus sessizliÄŸiyle de dikkat çekiyor. Ses emisyonları yönünden Modus, üst segmentlerde saÄŸlanan ilerlemelerden yararlanıyor. Modus ses yalıtımı sayesinde, 71 dBA ile Avrupa BirliÄŸi normlarından 3 dBA az bir deÄŸer sergiliyor. Bu ise akustik gücün yüzde 50 oranında azaltılması anlamına geliyor.ÜÇ FARKLI MOTOR Türkiye pazarına sunulan Modus versiyonlarının motor gamı şöyle: 1.4 16v 100 bg, 1.6 16v 115 bg ve 1.5 dCi 80 bg. Manuel ÅŸanzımanla birlikte sunulan 1.4 litrelik benzinli motor, 5700 d/d’de 100 beygir güç üretirken, 4250 d/d’de maksimum 127 Nm’lik tork deÄŸerine ulaşıyor. Araç 100 kilometrede ortalama 6.7 litre yakıt tüketiyor. Megane II’de de kullanılan ve testini yaptımız1.6 litrelik benzinli motor ise 6000 d/d’de 115 beygir güç ve 4250 d/d’de 151 Nm azami tork üretiyor. Otomatik ÅŸanzımanın standart olarak bulunduÄŸu aracın ortalama yakıt tüketimi ise 7.7 litre.Ä°ki farklı donanımModus ürün gamı ‘Authentique’ ve ‘Dynamique’ olmak üzere iki farklı donanım seviyesinden oluÅŸuyor. Authentique versiyonunda ABS+EBV, Acil Fren Destek Sistemi, çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, yükseklik ayarlı, ön gergili ve kuvvet kontrol sistemli ön emniyet kemerleri, 3 noktalı arka emniyet kemerleri, virgül tipi arka koltuk baÅŸlıkları, kapıların hareket sonrası otomatik kilitlenmesi, elektronik immobilizer, klima, partikül filtresi, triptik arka koltuk, ‘follow me home’ refakatçi aydınlatma sistemi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, akıllı ön cam silecekleri, yol bilgisayarı, 2x15w radyo teyp, elektrikli ön camlar, far yükseklik ayarı, renkli camlar, yükseklik ayarlı direksiyon ve çift optik halojen farlar standart olarak sunuluyor. 5 yıldızlı güvenlikEuro NCAP tarafından gerçekleÅŸtirilen testler sonucunda Modus, toplam 37 puan üzerinden 32.84 puan ile küçük otomobiller segmentinde en yüksek not olan ‘5 yıldız’ı alan ilk otomobil oldu. Yapılan çeÅŸitli testlerde kullanılan mankenlerin analizinden sonra çıkarılan yaralanma bilançosu, baÅŸta iki kademeli açılan ön hava yastıkları ile çift ön gergi sistemli ön emniyet kemerleri olmak üzere, yolcuları tutma sistemlerinin etkinliÄŸini gösterdi. Modus, Euro NCAP dahilinde çocuk koruması testinden de ‘4 yıldız’ aldı.Sürüş izlenimi Ufuk SandıkAkvaryuma benziyorModus, kompakt yapısı ve sevimli hatlarıyla dikkat çekiyor. Ancak, küçük boyutlarına raÄŸmen, sunduÄŸu geniÅŸ ve ferah iç mekan, farklı bir otomobile binmiÅŸ gibi insanı ÅŸaşırtıyor. Modus ilk görüşte kendinden beklenmeyen bir iç mekan sunuyor. Modus’a bu ferahlığı, yüksek tavan yapısı ve panoramik tavanı ve akvaryum havası veren geniÅŸ cam yüzeyi saÄŸlıyor. Yüksek oturma pozisyonu, yola hakim bir sürüş imkanı veriyor. Bu küçük otomobilin direksiyonunda, sürücü kendisini yüksek bir 4X4 kullanıyor gibi hissediyor.Modus’un içinde çok kullanım amaçlı MPV’lerde olduÄŸu gibi küçük eÅŸyaları saklamak için çok sayıda göz ve cep bulunuyor. Bu göz ve cepler, kapkaçcılardan küçük ama deÄŸerli eÅŸyaların saklanması için ideal çözüm saÄŸlıyor. Ayrıca, ileri geri hareket ettirilebilen arka koltuk sırası 2 veya 3 yolcu için ayarlanabiliyor. Arka koltuklar, 2 kiÅŸilik oturma düzeni sunacak ÅŸekilde ayarlanıp, geriye çekildiÄŸinde makam otomobillerini aratmayacak bir konfor sunuyor.Aracın yüksek yapısı hızla girilen virajlarda sürücüyü tedirgin etse de, araç yol çizgisini koruyor. Ancak, bu yüksekliÄŸi benzer araçlarda olduÄŸu gibi yan rüzgarlardan olumsuz etkilenmesine neden oluyor.Â
button