Renault Modus mini MPV gibi

Güncelleme Tarihi:

Renault Modus mini MPV gibi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2005 00:16

Renault-Nissan işbirliği sonucunda geliştirilen ‘B’ platformunda üretilen Modus, Mayıs ayında Türkiye’de satışa sunuldu. Kompakt boyutlarıyla şehir içi kullanım düşünülerek geliştirilen Renault Modus, Türkiye pazarında 1.4 16v 100 bg ve 1.6 16v 115 bg olmak üzere iki benzinli motor seçeneğiyle yer alıyor. İspanya’da üretilen Modus’un 1.5 dCi 80 bg dizel seçeneği ise yılın ikinci yarısında ithal edilecek.

Modus, farklı far dizaynı ve ön panjura yerleştirilmiş olan büyük Renault logosuyla dikkat çekiyor. Otomobilin silueti öne doğru geniş bir açı ile konumlandırılmış ön cam ve akıcı çizgilerle biçimleniyor. Bu akıcılık dikiz aynaları, kapı kolları ve yuvarlak şekilli arka farların dizaynında da görülüyor. Renault logosu arka bölümde Modus monogramının üzerinde merkezi konumda bulunuyor.

Modus’un 3.56 m2’ye ulaşan camlı yüzeyi ferah bir ortam yaratıyor. Bu panoramik etki, arka bagaj kapağının kavisli formu ile uyumlu arka camda da devam ediyor. Megane II’den esinlenerek geliştirilen elektrikli açılır tavan, biri önde hareketli, diğeri arkada sabit olmak üzere iki camdan oluşuyor.

İSTER İKİ İSTER ÜÇ KİŞİLİK

Clio’ya eşdeğer 3792 milimetre uzunlukta olan Modus, kompakt dış boyutlarına rağmen 1345 milimetrelik arka omuz mesafesi ve 235 milimetrelik diz yarıçapıyla geniş bir iç mekan sunuyor. Ayrıca dar orta direği, geniş kapılar ve 1589 milimetrelik yükseklik araca biniş ve inişleri kolaylaştırıyor. Dışarıdan bakıldığında küçük bir MPV havası hissedilen Modus, fonksiyonelliğiyle dikkat çekiyor. Zaten bu fonksiyonellik Modus’a MPV kimliği kazandırıyor.

Renault Modus’da en büyük yenilik ‘Triptic’ adı verilen, orta koltuğu yatırılabilir, sürgülü arka koltuk sırası... 170 milimetrelik bir ray üzerinde hareket eden bu koltuk sırasına ihtiyaca göre iki veya üç kişi oturabiliyor. Triptic koltuk, 1/3 ile 2/3 oranlarında yatırılabilmesinin yanı sıra tamamen katlanabiliyor. Bagaj hacmi ise, arka koltuk sırası en arkadayken 198 litre olup, koltuk sırası öne alındığı durumda 274 litreye kadar çıkabiliyor.

ÇEVREYE SAYGILI

Renault tarafından Megane II ile başlatılan otomobillerin ‘Kullanım Ömrü Boyunca Çevre Yönetimi’ yaklaşımı doğrultusunda, Modus ağırlığının yüzde 95’i oranında geri dönüşebilme özelliğine sahip. Çevreye saygılı bir otomobil olan Modus sessizliğiyle de dikkat çekiyor. Ses emisyonları yönünden Modus, üst segmentlerde sağlanan ilerlemelerden yararlanıyor. Modus ses yalıtımı sayesinde, 71 dBA ile Avrupa Birliği normlarından 3 dBA az bir değer sergiliyor. Bu ise akustik gücün yüzde 50 oranında azaltılması anlamına geliyor.

ÜÇ FARKLI MOTOR

Türkiye pazarına sunulan Modus versiyonlarının motor gamı şöyle: 1.4 16v 100 bg, 1.6 16v 115 bg ve 1.5 dCi 80 bg. Manuel şanzımanla birlikte sunulan 1.4 litrelik benzinli motor, 5700 d/d’de 100 beygir güç üretirken, 4250 d/d’de maksimum 127 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Araç 100 kilometrede ortalama 6.7 litre yakıt tüketiyor.

Megane II’de de kullanılan ve testini yaptımız1.6 litrelik benzinli motor ise 6000 d/d’de 115 beygir güç ve 4250 d/d’de 151 Nm azami tork üretiyor. Otomatik şanzımanın standart olarak bulunduğu aracın ortalama yakıt tüketimi ise 7.7 litre.

İki farklı donanım

Modus ürün gamı ‘Authentique’ ve ‘Dynamique’ olmak üzere iki farklı donanım seviyesinden oluşuyor. Authentique versiyonunda ABS+EBV, Acil Fren Destek Sistemi, çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, yükseklik ayarlı, ön gergili ve kuvvet kontrol sistemli ön emniyet kemerleri, 3 noktalı arka emniyet kemerleri, virgül tipi arka koltuk başlıkları, kapıların hareket sonrası otomatik kilitlenmesi, elektronik immobilizer, klima, partikül filtresi, triptik arka koltuk, ‘follow me home’ refakatçi aydınlatma sistemi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, akıllı ön cam silecekleri, yol bilgisayarı, 2x15w radyo teyp, elektrikli ön camlar, far yükseklik ayarı, renkli camlar, yükseklik ayarlı direksiyon ve çift optik halojen farlar standart olarak sunuluyor.

5 yıldızlı güvenlik

Euro NCAP tarafından gerçekleştirilen testler sonucunda Modus, toplam 37 puan üzerinden 32.84 puan ile küçük otomobiller segmentinde en yüksek not olan ‘5 yıldız’ı alan ilk otomobil oldu. Yapılan çeşitli testlerde kullanılan mankenlerin analizinden sonra çıkarılan yaralanma bilançosu, başta iki kademeli açılan ön hava yastıkları ile çift ön gergi sistemli ön emniyet kemerleri olmak üzere, yolcuları tutma sistemlerinin etkinliğini gösterdi. Modus, Euro NCAP dahilinde çocuk koruması testinden de ‘4 yıldız’ aldı.

Sürüş izlenimi

Ufuk Sandık


Akvaryuma benziyor

Modus, kompakt yapısı ve sevimli hatlarıyla dikkat çekiyor. Ancak, küçük boyutlarına rağmen, sunduğu geniş ve ferah iç mekan, farklı bir otomobile binmiş gibi insanı şaşırtıyor. Modus ilk görüşte kendinden beklenmeyen bir iç mekan sunuyor. Modus’a bu ferahlığı, yüksek tavan yapısı ve panoramik tavanı ve akvaryum havası veren geniş cam yüzeyi sağlıyor. Yüksek oturma pozisyonu, yola hakim bir sürüş imkanı veriyor. Bu küçük otomobilin direksiyonunda, sürücü kendisini yüksek bir 4X4 kullanıyor gibi hissediyor.

Modus’un içinde çok kullanım amaçlı MPV’lerde olduğu gibi küçük eşyaları saklamak için çok sayıda göz ve cep bulunuyor. Bu göz ve cepler, kapkaçcılardan küçük ama değerli eşyaların saklanması için ideal çözüm sağlıyor. Ayrıca, ileri geri hareket ettirilebilen arka koltuk sırası 2 veya 3 yolcu için ayarlanabiliyor. Arka koltuklar, 2 kişilik oturma düzeni sunacak şekilde ayarlanıp, geriye çekildiğinde makam otomobillerini aratmayacak bir konfor sunuyor.

Aracın yüksek yapısı hızla girilen virajlarda sürücüyü tedirgin etse de, araç yol çizgisini koruyor. Ancak, bu yüksekliği benzer araçlarda olduğu gibi yan rüzgarlardan olumsuz etkilenmesine neden oluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!