Rekortmen kardeÅŸler

Güncelleme Tarihi:

Rekortmen kardeÅŸler
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2002 00:00

Meslekte 50'inci yılına giren senarist Safa Önal ile ÅŸarkı sözü yazarı Sezen Cumhur Önal'ın kardeÅŸ olduÄŸunu birçoklarımız bilmiyor. Bugüne kadar 950 ÅŸarkı sözü yazan Sezen Cumhur'la, 800'ün üzerinde senaryoya imza atan aÄŸabeyi Safa Önal arasında tam sekiz yaÅŸ fark var. Birlikte çalışmışlıkları çok ama iki kardeÅŸin fazla ortak yönü olduÄŸunu söylemek zor. AÄŸabey futbol meraklısı, kardeÅŸ ise nefret ediyor. Sezen Cumhur telefonla konuÅŸmaya bayılıyor, Safa Önal hiç hoÅŸlanmıyor. AÄŸabey içki içmeyi seviyor, kardeÅŸi yanından bile geçmiyor. Ä°kisinin bir ortak noktaları okumayı, araÅŸtırmaya çok sevmeleri. Ama bakın birbirleri hakkında neler anlatıyorlar...Türk Sineması'nın altın yıllarında sinemaya birçok unutulmaz film kazandıran senarist Safa Önal ile yazdığı ÅŸarkılar hala dillerden düşmeyen Sezen Cumhur Önal iki baÅŸarılı kardeÅŸ. Safa Önal, ÅŸu sıralar Kanal D'de oynayan televizyon dizisi Berivan'ı yazıyor. KardeÅŸi Sezen Cumhur Önal ise yine aynı televizyon kanalında Müzik Rüzgarı programını kendine has tarzıyla sunmaya devam ediyor. Önal KardeÅŸler, 1969 yılında, yazdıkları senaryo ve ÅŸarkı sözü sayısı nedeniyle kendi alanlarında rekor kırmış ve ‘‘Rekortmen KardeÅŸler’’ ünvanını almışlar.KARDEŞİNÄ° MARDÄ°N'DE BIRAKTIÄ°lk senaryosu Kanlı Para'yı 1953'de yazan ve Türk sinemasına ilk adımını atan senarist Safa Önal, o günden bugüne 800'ün üzerinde senaryo yazdı. 49 yıldır oyuncular onun kalemiyle aÄŸladılar, güldüler, seviÅŸtiler, ayrıldılar. Önal'ın yazdığı ve hatta bazılarını yönettiÄŸi filmler hálá televizyonlarda gösteriliyor. Önal bu dönem içinde senaryosunu yazıp yönettiÄŸi Umut Dünyası'yla Altın Portakal, senaryosunu yazdığı MenekÅŸe Gözler'le Altın Koza aldı. ‘‘Sinema zayıflayınca televizyona geçtim’’ diyen Önal'ın imzasını artık dizilerde görüyoruz. Safa Bey, aynı zamanda Türker Ä°nanoÄŸlu'nun sahibi olduÄŸu TÃœRVAK'ta senaryo dersleri veriyor. ‘‘En son sinema filmi olarak 1996'da Yalı'yı yazıp yönettim. Bugünlerde ise yalnızca Berivan'la yatıp kalkıyorum. Daha önce de televizyonda senaryosunu yazdığım Gündüzün Karanlığı, Gölge ÇiçeÄŸi, Tutku, Gözlerinde Son Gece, Affet Bizi Hocam, Zehirli Çiçek gibi diziler oynadı’’ diyerek televizyondaki serüvenini anlatıyor. Berivan'ın Safa Önal'da özel bir yeri var. Berivan bir ÅŸarkı olarak patladı, ÅŸimdi de bir doÄŸu hikayesi olarak görülse de Önal, ‘‘Berivan'ın kiÅŸiliÄŸinde bütün kadınlara saygımı sunuyorum’’ diyor. Dizinin özel olmasını da ÅŸu sözlerle açıklıyor: ‘‘Mardin'in Cerdüş kazasında yıllar önce bir kızkardeÅŸ bıraktım. Babam orada kaymakamdı, kız kardeÅŸim doÄŸduktan 1-2 gün sonra orada öldü ve oraya gömüldü. KardeÅŸim yaÅŸasaydı Sezen'le aramızdaki ortanca kardeÅŸimiz olacaktı. Bu yüzden orası bende gizli kırık bir ışık gibi kaldı. Bunca zaman sonra beni Berivan'a iten belki içimde kalmış, yarım kızkardeÅŸ kederi. Bu içimde bir Berivan büyüttü. Berivan, soyut bir güzellik taşıyor, yiÄŸit, kavgacı, dürüst bir kadını simgeliyor. .’’ KardeÅŸ Sezen Cumhur Önal'ın üne kavuÅŸması ise 1960'lara dayanıyor. Günümüze kadar 950 ÅŸarkı sözü yazan Önal, bir Fransız ÅŸarkısına Türkçe sözler yazmış ve bu ÅŸarkıyı 1965'de Sacha Distel'e ‘‘Kime derler, sana derler’’ adıyla Türkçe olarak okutmuÅŸtu. Bundan sonra Patricia Carli, Peppino Di Capri, Johnny Hallyday, Mina, Marc Aryan gibi şöhretlere de ÅŸarkılar yazan Sezen Cumhur'un ilk ÅŸarkı sözü yazdığı Türk ÅŸarkıcısı Berkant. ‘‘Benim ÅŸarkılarımı seslendiren insanların sesleri bu kadar güzel olmasaydı ben ÅŸarkı sözü yazarı olmazdım, gazetecilik yapmaya devam ederdim’’ diyen Sezen Cumhur'a göre artık günümüzde ÅŸarkı sözüyle ÅŸarkıyı yorumlayan kiÅŸi oturmuyor. Son dönemde en çok beÄŸenerek dinlediÄŸi isim ise Ä°lhan ÅžeÅŸen. Sık sık anneleri Nihal Önal'ı da alıp biraraya gelen Safa-Sezen Cumhur Önal kardeÅŸler, baÅŸarılarının kaynağı olarak anneleri Nihal Hanım'ı ve babaları Fahrettin Bey'in edebiyata ve müziÄŸe düşkünlüğünü gösteriyorlar. Safa Önal, ‘‘Sezen'in doÄŸduÄŸu anı, göbeÄŸinin kesildiÄŸini hatırlıyorum. Babam kaymakam olduÄŸu için o dönem Bursa'nın Ä°znik ilçesindeydik. Onu bebekken uyutmak için ayağımda salladım’’ diye anlatıyor. Ä°ki kardeÅŸ Yelpaze dergisinden sonra sinemada da yanyana geliyorlar. Sezen Cumhur'un yazdığı ÅŸarkılar, aÄŸabeyinin filmlerine renk katıyor. ‘‘Bana göre abimin birkaç kimliÄŸi var. Ä°lk kimliÄŸi hikayeciliÄŸi, edebiyatcılığı. Sonra yöneticiliÄŸi, gazeteciliÄŸi geliyor. Sonra da senaryoculuÄŸu.’’ Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!