Reklamlarda ‘hayal karakter’ yarışı

Güncelleme Tarihi:

Reklamlarda ‘hayal karakter’ yarışı
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 27, 2004 00:00

Reklamlarda ‘hayal karakter’ kullanma, Arçelik’in Çelik’inin yoÄŸun ilgi görmesiyle birlikte artık yarışa dönüştü. Yapı Kredi ‘Vadaaa’, Turkcell ‘Cell-O’ derken, Ãœlker de dondurmasına ‘Golf’ karakteri yarattı. Reklamcılar DerneÄŸi AsbaÅŸkanı Haluk SicimoÄŸlu, ‘O karakterler reklamların Truva atı’ dedi.REKLAMLARDA kullanılan çizgi karakterlerin büyük ilgi görmesinin ardından ürünlerini ‘hayali kahramanla’ özdeÅŸleÅŸtiren firmalar artmaya baÅŸladı. Arçelik’in Çelik’i, Turkcell’in Cell-o’su, Yapı Kredi Bankası’nın Vadaa’sı derken bu kahramanlara son olarak Ãœlker Golf dondurmasının çizgi karakteri ‘Golf’ katıldı.Reklam dünyasındaki bu çizgi kahramanlarındaki artışı deÄŸerlendiren Reklamcılar DerneÄŸi AsbaÅŸkanı Haluk SicimoÄŸlu, reklamlardaki hayali kahramanların, yetiÅŸkin müşterilere çocukları yoluyla ulaÅŸmak için ‘Truva Atı’ gibi kullanıldığını söyledi. Haluk SicimoÄŸlu, Türkiye’de bilinçsiz televizyon seyretme alışkanlığı nedeniyle çocukların ilgisinden etkilenen ebeveynlerin ürünü ya da hizmeti satın alma olasılıklarının arttığını vurguladı. SicimoÄŸlu, ‘Ama markayı doÄŸru yansıtan ve aynı zamanda sempatik, zeki, Türk halkının benimseyebileceÄŸi bir karakter yaratmak çok zor. Herkes baÅŸarılı olamaz’ dedi.TEKNOLOJÄ° HARÄ°KASIYapı ve Kredi Bankası’nın ‘Vadaa’ kahramanının yaratıcısı RPM/Radar Reklam Ajansı yetkilileri, reklamlarda çizgi karakterlerin kullanılmasının yeni bir geliÅŸme olmadığını belirterek, E.C.A.’nın Elmor’unun ya da Aymar’ın yaÄŸ damlasının hálá en çok hatırlanan reklam karakterleri arasında yer aldığını kaydetti. Yeni olanın karakterlere hayat verilirken kullanılan ileri teknolojiler olduÄŸunu ifade eden ajans yetkilileri, ‘Bu sayede hem cansız kahramanlar çok daha sofistike ve gerçekçi görünüyor, hem de müşteriler, normal insanların yapamayacağı ÅŸeyleri yapabilen yarı gerçek yarı hayal kahramanlara sempati ve hayranlık duyuyor’ dedi.RPM/Radar Reklam Ajansı, çocukların yoÄŸun ilgisi karşısında özel Worldpuan kumbaraları hazırladıklarını ve bunların Yapı Kredi Yayınları maÄŸazasından yapılan alışveriÅŸlerde hediye olarak dağıtmaya baÅŸladıklarını belirtti. SoÄŸuk banka iÅŸlemlerinin rakamsal hesaplama olmaktan çıkarılmasını amaçladıklarını belirten RPM/Radar, markaya sıcaklık katan çizgi karakterlerin kampanyanın en büyük ve en yaratıcı çıkış noktası olduÄŸunu dile getirdiler.Dondurma Golf hayata karışacakÃœlker yetkilileri, piyasada rakiplerden sıyrılan ve akılda kalıcı bir çalışma amaçladıklarını söyledi. Golf denince akla ilk olarak ‘Ülker Golf’ dondurmanın gelmesi ve dost bir marka yaratılması için en etkili yolun animasyon olduÄŸu konusunda Medina Turgul DDB Reklam Ajansı’nın kendilerini ikna ettiÄŸini söyleyen yetkililer, karakterin gözü, kaşı, eli ve her detayı için ayrı ayrı günlerce düşündüklerini vurguladı. Çocukların karaktere hemen ısındığını, gençlerin ise Golf’ü biraz daha yavaÅŸ kabul ettiÄŸini ifade eden ÅŸirket yetkilileri, ‘Yeni filmlerle Golf’ü daha da tanıdıkça onun hakkında olumsuz fikri olan insan kalmayacağını umuyoruz’ diye konuÅŸtu. Ãœlker yetkilileri, dondurma Golf karakterinin kendine has beÄŸenilere ve tercihlere sahip olan bir kiÅŸilik olduÄŸunu ve ilerde kendi tercihine göre kıyafetini deÄŸiÅŸtirebileceÄŸini, gözlük takabileceÄŸini ve hatta otomobil kullanılabileceÄŸini belirtti.5 trilyon liralık Çelik ürünü satıldıCANSIZ kahramanların en çok ilgi görenlerinin başında gelen Çelik, Arçelik’in logo deÄŸiÅŸimi sırasında yaratıldı. Tüketicilerin beklentilerin üzerinde bir ilgi göstermesi üzerine Arçelik, Çelik’in oyuncak robotunun yapılmasına karar verdi. Oyuncak Çelik robot ve Çelik’in resmini taşıyan ürünler, 2003 Mayıs ayında 600 Arçelik yetkili satıcısında satışa sunuldu. Çelik robotunun dışında ayrıca tişört, havlu, puzzle, kupa, klasör, defter ve kalem kutusu gibi ürünler de bayilerde yer aldı. Oyuncak robot ve Çelik’in resminin yer aldığı çeÅŸitli ürünlerden bugüne kadar 100 binin üzerinde satıldığı belirtildi. Arçelik yetkilileri, toplam satışların büyük çoÄŸunluÄŸunu Çelik robotun oluÅŸturduÄŸunu ve sadece oyuncak robot satışının 5 trilyonu geçtiÄŸini söylediler. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!