Reklamla, gürültü arasından sıyrılın

Güncelleme Tarihi:

Reklamla, gürültü arasından sıyrılın
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 06, 2004 00:00

Hürriyet’in düzenlediÄŸi ‘Kırmızı, Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri Yarışması’nda ödül alanlar Paris’te hem kültür turu yaptı, hem de Getty Images’in BaÅŸkan Yardımcısı Lewis Blackwell’i dinledi. Blackwell, ‘Reklam yaratıcısının üzerindeki en büyük baskı gürültü arasından sıyrılmak’ dedi.BASIN reklamlarında yaratıcılığı teÅŸvik etmek amacıyla ilki geçtiÄŸimiz yıl düzenlenen ‘Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri Yarışması’nda ödül alanlara verilen workshop, Paris’te gerçekleÅŸtirildi. Workshop, Getty Images firmasının yaratıcı yönetmeni ve BaÅŸkan Yardımcısı Lewis Blackwell tarafından sunuldu. Türkiye’de faaliyet gösteren çokuluslu medya ÅŸirketlerinin üst düzey yöneticilerinin de dahil olduÄŸu 30 kiÅŸilik grubun katıldığı workshop’ta Lewis Blackwell, günümüz reklamcılığında yaratıcı süreç üzerindeki en kuvvetli baskının ‘gürültü arasından sıyrılma ihtiyacı’ olduÄŸunu vurguladı. Blackwell, reklamcının karşısındakini önce çok iyi dinlemesini, ondan sonra karşılık vermesi gerektiÄŸinin altını çizdi.YARATICILIK ÃœLKEYE BAÄžLIHomojen pazarlarda yaratıcılığın daha kolay olduÄŸunu, Türkiye gibi heterojen pazarlarda ise bunun daha zor olduÄŸunu belirten Blackwell, şöyle konuÅŸtu:‘İngiliz reklamcılığı için çok yaratıcı olduÄŸu söylenir. Homojen pazarlarda yaratıcı olmak daha kolay. Çünkü toplumun deÄŸiÅŸik katmanları arasındaki farklılık daha az. Tek bir fikirle geniÅŸ kitlelere ulaşılabilir. Türkiye gibi Ä°ngiltere’ye oranla daha heterojen pazarlarda ise yaratıcılık daha zor. Çünkü derdinizi anlatmak istediÄŸiniz kesimlerin sayısı fazla.’ Blackwell, çeÅŸitli sanatçıların belli fikirleri farklı tarzlarda sundukları, kısa metraj filmlerden örnekler vererek, deÄŸiÅŸen ve geliÅŸen teknolojinin yaratıcı süreç üzerinde çok büyük etkisi olduÄŸunu vurguladı.PARÄ°S’TE SANAT TURUKırmızı Ödülleri’ni kazanan reklamcılar, Louvre Müzesi, 19. yüzyıldaki teknolojik geliÅŸmeleri göstermek amacıyla açılan, grafik ve dekoratif sanatlardan örnekleri barındıran Musee D’orsay, Centre Pompidou’yu gezdi. Reklamcılar, St. Germain’de bulunan galerilerin ve Montmarte’da bir galeride meraklılarıyla buluÅŸan Salvador Dali sergisini de görme fırsatı buldu.Paris Büyükelçimiz Uluç Özülker de, ‘Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri’ni kazananlara, Elçilik Rezidansı Lamballe Åžatosu’nun bahçesinde bir resepsiyon verdi.Kırmızı ile canlandıkHÃœRRÄ°YET Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, Kırmızı Ödülleri’nin reklam sektörüne bir canlılık getirdiÄŸini vurgulayarak, ‘Ne kadar doÄŸru bir iÅŸ yaptığımızı görüyoruz. Bu yıldan daha da umutluyuz’ dedi. AyÅŸe Sözeri Cemal, bu yıl ikincisi düzenlenecek olan yarışmada bazı deÄŸiÅŸiklikler yapıldığını belirterek, ÅŸunları söyledi: ‘Geçen yılki ödül töreninden sonra bize yaratıcı ajanslar ve reklamverenlerimiz tarafından bildirilen talep ve önerileri dikkate aldık ve bazı deÄŸiÅŸiklikler yaptık. Bunları zaman içinde yayınlayacağımız Kırmızı reklamlarında duyuracağız. Bu yılki katılımın geçen yılın da üzerinde olacağını ÅŸimdiden söyleyebilirim. Bu bize ayrı bir sorumluluk ve çalışma azmi veriyor. Bu mesajlar ve bilgilerden ne kadar doÄŸru bir iÅŸ yaptığımızı ve Kırmızı’nın sektörümüze bir canlılık getirdiÄŸini görüyoruz. Bu yıldan daha da umutluyuz.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!