Güncelleme Tarihi:
Tüm dünya ve Türkiye'de aynı zamanda gösterime giren HP 'Bilgisayarım hayatındır' reklam kampanyasının art direktörü genç bir Türk reklamcısı: Kaan Atilla. Uzun yıllardır ABD'de yaşayan Kaan Atilla, bugüne kadar uluslarası büyük projelere imza atmış. Yurtdışında tasarım, prodüksiyon ve animasyon alanında adını duyuran sanatçı, Hollywood setlerine aşina; birçok film ve televizyon tasarım çalışması gerçekleştirmiş.
Tasarım ve prodüksiyon şirketi Motion Theory'nin sanat direktörü olan Atilla, şimdiye dek Nike, HP, Cadillac ve Lenovo gibi dünya markalarının reklam kampanyalarına imzasını atmış. R.E.M, Papa Roach, Velvet Revolver, Beck, David Gray'la müzik videoları da çekmiş. Çalışmaları ona Art Directors Club, New York Festival, D&AD Annual Awards, Type Directors Club, AIGA Awards, Telly Awards gibi saygın birçok ödülü getirmiş.
'Tipik bir Amerikan hikâyesi'
Mimar Sinan Üniversitesi Grafik-Tasarım Bölümü'nü birincilikle bitiren Atilla, Türkiye'de kariyer yapmayı hiç düşünmemiş. 1994'te tasarım konusunda yetkinleşmek için İsviçre'ye gitmiş, orada Art Center College of Design'deki çalışmalarıyla dikkat çekmiş. Şansını döndüren de bu okuldaki başarıları... "Okulun açtığı bir yarışmada birinci oldum. Art Center College of Design daki eğitimim sırasında bölüm başkanının tavsiyesi üzerine, şu anda Miramax Films'in merkezi olan tasarım stüdyosunda New Line Cinema, Fortis Films ve Warner Brothers projelerinde görev aldım."
Atilla kendi başarısına mesafeli duran biri. Ne onca ödülü, ne de yurtdışında adını duyurmasını önemsiyor. Ona göre ekip olmadan 'başarı' olamaz. "Başarımın bir kısmı uzun süren eğitimimin, diğeri de benim gibi, yaptığını 'iş' olarak görmeyen, bu konuya tutkuyla bağlı bir ekiple çalışmanım sonucu." Motion Theory'e nasıl dahil olduğuna gelince, bunu 'Tipik bir Amerikan hikâyesi' diyerek anlatıyor: "Beş yıldan beri birlikte çalışıyorum. Hollywood'dan tanıdığım arkadaşlarımın 'küçük bir stüdyo kuralım' fikriyle başladı. İlk başladığımızda bir garajdaydık, her projeyle büyüdük, her projeyle limitleri zorlayarak tasarım, yapım, kurgu, efekt, animasyon gibi dalları bir araya taşıdık, bu anlamda 'ilk'lerden olduk. Motion Theory'nin çalışmaları yalnızca Los Angeles'la sınırlı değil, Amerika dışındaki ülkelerde de yapım ekiplerini göndererek çekimler yapıyoruz."
Müzik videoları alanında da çalışmalarını sürdüren Motion Theory, bu yıl en iyi videolar kategorisinde Beck'in 'Girl' adlı çalışmasıyla en iyi efekt ödülünü aldı.
Tatil için İstanbul'a geldiği zamanlarda televizyon izleyerek meslektaşlarının neler yaptığını izlediğini söylüyor. Fırsat buldukça da Los Angeles'tayken internet sitelerinden yeni işleri takip ediyor.
Abartılı işleri beğenmiyor
Yapılan işleri nasıl mı buluyor? "Aşırı abartılı, mizahla süslenmiş ve gerçeklikten tamamen kopuk senaryolar ilgimi çekmiyor reklamlarda. Gerçek hayattan denemeler iletişimi daha güçlü kılıyor, bu da nadir." Ancak, mevcut koşulların hesaba katılması da önemli. Mesela, animasyon efektleriyle dikkati çeken HP Jay-Z reklam kampanyası televizyon filminin altı aya yayılan bir çalışma ürünü olduğuna dikkat çekiyor. Tabii prodüksoyunun bütçesi de yabana atılmamalı:
"Prodüksiyon ve test çekimi çalışmalarının ardından reklam filminin bir dakikalık ve 30 saniyelık versiyonları için tek plan çekimler yapıldı. Kampanyada, reality show prodüktorü (Survivor) Mike Burnett, müzisyen Pharrel Williams, Dallas Mavericks'in sahibi işadamı Mark Cuban ve sporcu Shaun White gibi ünlüler de yer aldı. New York'taki basketbol takımının stadyumu için ünlü mimar Frank Gehry'nin ofisi ziyaret edildi ve gerçek proje çizimleri ve bilgisayar planları alındı."
Atilla, artık tam bir Los Angeles'lı. Yaşadığı kenti yaptığı iş açısından 'ideal' buluyor. Yüksek tempolu bir hayat onunki -sabah dokuz, akşam beş tarzı değil. Soluk aldığı zamanlar hayli az. "Bazı durumlarda projelerin rüyama girdiği de oluyor. Bundan kurtulmak için başka konularla ilgilenmeye çalışıyorum. Fırsat buldukça koşu bandına atıyorum kendimi, çünkü tamamen arabaya bağımlı bir kent."
'R.E.M. çalışması gurur verici'
Tasarım, animasyon, reklam, video, efekt... Kaan Atilla'ya göre hepsinin yeri ayrı. Reklam ve müzik videoları için konsept aşaması kadar tasarım da onu çok heyecanlandırıyor, "Sanırım ilk alanım olmasından" diye ekliyor.
R.E.M, Papa Roach, Velvet Revolver, Beck, David Gray'la çalıştığı, onların videolarını çektiği için kendini 'şanslı' addediyor Attila. "Başlangıç noktamız hep daha önce denenmemiş metodları bir araya getirip ortamı dekore etmeden ozgün çalışmalar çıkarmaktı. Özellikle R.E.M, Beck ve Papa Roach sonucu oldukça gurur veren çalışmalar oldu. Bu biraz da bize daha fazla özgürlük vermelerinden kaynaklanıyor."
Şule Çizmeci / RADİKAL