Reklamcıların ‘Kırmızı’ heyecanı

Güncelleme Tarihi:

Reklamcıların ‘Kırmızı’ heyecanı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2003 00:00

Basın reklamlarına dönük yeni yarışma ‘Kırmızı’ için 72 reklam ajansının toplam 661 eseri yarıştı. ‘Kırmızı’ jürisi önceki gün toplanıp, ödüle layık eserleri belirledi. ‘Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri’ yarın akÅŸam düzenlenecek törenle verilecek.Basın reklamlarında yaratıcılığı teÅŸvik etmek ve ödüllendirmek amacıyla düzenlenen ‘‘Kırmızı Basında En iyiler Reklam Ödülleri’’nde heyecan doruÄŸa yükseldi. 15 Aralık'ta Ä°stanbul'da toplanan ‘‘Kırmızı’’ ödülleri jürisi, günboyu süren zorlu bir deÄŸerlendirmenin sonunda, 72 reklam ajansı ve 661 reklam arasından ödüle layık eserleri belirledi. ‘‘Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri’’, yarın akÅŸam düzenlenecek bir törenle sahiplerini bulacak.‘‘Kırmızı Ödülleri’’ ile Türk basınında yayımlanan reklamların yaratıcılarına destek olunması amaçlanıyor. BeÅŸ ana kategori ve yedi alt kategoride ödül verilen yarışmada, tüm kategori birincileri arasından seçilen en iyi reklam da ‘‘Kıpkırmızı’’ ödülüne sahip oldu.AÇIK OYLAMA YAPILDIHer yıl farklı bir disiplinde teÅŸvik amacıyla verilecek ‘‘Hürriyet Özel Ödülü’’nün bu yılki konusu ise ‘‘etkinlik’’. Bu yıl ilk kez yapılan yarışmaya 1 Eylül 2002- 1 Eylül 2003 tarihleri arasında yayınlanmış özgün basın reklamlarına açık olarak yapıldı.Pars/McCann-Erickson World Group Ä°stanbul Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Pınar Kılıç BaÅŸkanlığı'ndaki Kırmızı Ödülleri Jürisi, ÅŸu isimlerden oluÅŸtu:Arzu Ãœnal (Young&Rubicam), Cem TopçuoÄŸlu (TBWA/Ä°stanbul), Cem Boyner (Boyner Holding), Deniz Barlas (Manajans Thompson), DoÄŸan Yarıcı (3.KuÅŸak), Emre Senan (Klan Euro RSCG), Hakan Behlil (Unilever), Akbank (Hayri Çulhacı), Kurtcebe Turgul (Medina Turgul DDB), Nil BaÄŸcıoÄŸlu (Rafineri). Jüri ilk deÄŸerlendirmesini ‘‘evet-hayır’’ oyu ile ve uzaktan kumanda ile yaptı ve katılımcıların yarısını eledi. Ä°kinci elemeye kalan reklamlar ise jüri tarafından 1-10 arasında not verilerek deÄŸerlendirildi ve 6.0'ın üzerindekiler üçüncü aÅŸamaya kalma ÅŸansını elde etti. Böylece her kategoride 6-7 eser finale kalmaya hak kazandı. Finale kalan reklamlar ise açık tartışma ortamında deÄŸerlendirildi ve sonunda açık oylama yapıldı. Bu oylamanın sonucunda da her kategorinin birincisi belirlendi. Kategori birincileri arasından da ‘‘Kıpkırmızı’’ ödülüne layık reklam seçildi.‘Kırmızı’da kazananlar hangi ödülleri alacakKırmızı Yarısması'nın büyük ödülü ‘‘Kıpkırmızı’’yı kazanan reklam ajansı, ‘‘Kırmızı’’ heykelciÄŸinin yanısıra, Apple'ın son modeli olan Power Mac G5 Apple Studio Display 17 ile ödüllendirilecek. Tüm kategori birincileri birer Apple iMac, G4 17 kazanacak. Sektör reklam ve alt kategori birincileri ise birer dijital fotoÄŸraf makinesiyle ödüllendirilecek.Ayrıca, kategorilerinde ödül kazanan reklamların yaratıcı ekiplerinden iki kiÅŸi önümüzdeki baharda Ä°skoçya'ya düzenlenecek dört günlük bir geziye de hak kazandı.Dört günlük bu gezinin içinde yarım günlük bir workshop gerçekleÅŸtirilecek. Workshop, Creative Rewiev Dergisi'nin eski editörü Getty Images BaÅŸkan Yardımcısı, grafik tasarım ve tipografi alanında çok sayıda kitabı bulunan Lewis Blackwell yönetiminde gerçekleÅŸtirilecek.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!