Reklamcılar ‘Kırmızı’da buluştu

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılar ‘Kırmızı’da buluştu
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 21, 2003 00:00

Hürriyet Gazetesi'nin baÅŸarılı basın kampanyalarınının ödüllendirileceÄŸi ‘Kırmızı’ adlı yeni yarışması, önceki akÅŸam 1500 kiÅŸinin katıldığı ‘Kırmızı Parti’yle tanıtıldı. Hürriyet Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Vuslat DoÄŸan Sabancı, ‘‘Yarışmanın tüm basını kucaklamasını umut ediyoruz’’ dedi.Hürriyet Gazetesi'nin baÅŸarılı basın kampanyalarını ödüllendirip basını tercih eden reklamverenleri desteklemek amacıyla tüm gazete ve dergi reklamları arasında düzenlediÄŸi ‘Kırmızı’ adlı yarışma, önceki gece Parkorman'da tanıtıldı. Hürriyet Gazetesi Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Vuslat DoÄŸan Sabancı ile Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal'in ev sahipliÄŸinde düzenlenen gece, MFÖ konseri ve Kubilay Tunçer & Lale Mansur Show'la renklendi. Tanıtıma reklam ve medya dünyasından 1500 davetli katıldı. Vuslat DoÄŸan Sabancı, basın tarihinde herzaman ilklere imza attıklarını belirterek, ‘‘Kırmızı isimli yarışmayla da yine basın tarihinde bir ilki gerçekleÅŸtiriyoruz. Bu yarışmanın tüm basını kucaklamasını umut ediyoruz’’ dedi.Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, ünlü ilizyonist Kubilay TunÅŸer ve tiyatro sanatçısı Lale Mansur'la birlikte Kırmızı'yı Parkorman'da tiyatral bir sunumla tanıttı. Kırmızı'yla basın reklamlarının gücünün daha da öne çıkaracaklarını belirten AyÅŸe Sözeri Cemal, ‘‘Türkiye'nin ilk basın reklam yarışması Kırmızı, hayata geçiyor. Bu yarışmayla birlikte basın reklamlarında mükemmelliyeletçiliÄŸi desteklemeyi ve ödüllendirmeyi amaçlıyoruz’’ diye konuÅŸtu.TÃœM GELÄ°R EĞİTÄ°MEAyÅŸe Sözeri Cemal, Kubilay Tunçer'in gazetelerin 24 saatlik ömrü olduÄŸu görüşüne karşılık, ‘‘24 saatte herÅŸeyi bitirebilirsiniz. Bugün reklamda basın en fazla geri dönüşü olan mecradır’’ cevabını verdi. AyÅŸe Sözeri Cemal, bu yarışmadan para kazanmayacaklarını belirterek, ‘‘50 milyon lira olan yarışma baÅŸvuru bedellerinden elde ettiÄŸimiz tüm geliri basınla ilgili bir eÄŸitim projesinde kullanılmak üzere Reklamcılık Vakfı'na bağışlayacağız’’ dedi.Kırmızı Parti'ye Türkiye'de reklam sektörüne yön veren reklamverenler, reklam ajansları ve medya temsilcileri katıldı. Son yıllarda artan televizyon reklamlarına karşı Kırmızı'nın basın ilanları teÅŸvik ederek hakettiÄŸi yeri bulmasını saÄŸlayacağını belirten reklamcılar, yarışmanın Hürriyet tarafından düzenlenmesinin ise yarışmaya daha büyük anlam kattığını belirtiyorlar.Ödül töreni ekim ayında gerçekleÅŸecek yarışmanın jürisi ise reklamverenlerden, ajans sahipleri ve reklam yaratıcılarından oluÅŸuyor. Jüri baÅŸkanlığını ilk yıl McCann-Erickson WorldGroup Orta ve DoÄŸu Avrupa Bölge Müdürü Pınar Kılıç'ın yapacağı yarışmanın jürisinde Cem Boyner, Deniz Barlas, Nil BaÄŸcıoÄŸlu, Hakan Behlil, Hayri Çulhacı, Emre Senan, Arzu Ãœnal, Kurtcebe Turgul, Cem TopçuoÄŸlu, DoÄŸan Yarıcı bulunuyor. 1 Eylül 2002-30 Eylül 2003 tarihleri arasında yayınlanan reklamların yarışacağı Kırmızı ödülleri için son baÅŸvuru tarihi 6 Ekim. Yarışmanın ödülünü ise ünlü heykeltraÅŸ Bihrat Mavitan tasarladı.Sektör için yeni bir kan olacakÖZGÃœR SAÄžLAM (Art Group Ortağı)Kırmızı'yı yarışma anlamında organizasyonu, konsepti, duyurusuyla ve tanıtımıyla tebrik etmek lazım. Her ÅŸey çok ciddi ve güzel gidiyor. Sektöre katkısı olacağına inanıyorum. Özellikle kriz sonrasında televizyon reklamlarının medya içindeki oranının basına göre daha artması böyle bir yarışmanın desteÄŸiyle dengelerin tekrar saÄŸlanması adına önemli olacaktır. Bu yarışmayla basın reklamlarına daha fazla önem verilecektir. Ayrıca her yarışma sektörü büyütmek ve geliÅŸtirmek için bir teÅŸvik niteliÄŸindedir. Ä°ÅŸin içinde yaratıcılık olduÄŸunda bunun teÅŸviÄŸi daha fazladır. ‘Kırmızı’ bunu tek başına sadece yaratacılık olarak deÄŸil daha kapsamlı olarak algılıyor. Hürriyet'in kurum olarak bunu saÄŸlık bir ÅŸekilde götüreceÄŸine inanıyorum. Sektör için yeni bir kan.Basına olan güven artacakARZU ÃœNAL (Reklamevi Ortağı)Kırmızı'nın çok hayırlı bir iÅŸ olduÄŸunu düşünüyorum. Son bir kaç yıldır reklam alanında televizyon harcamaları basın harcamalarının önünde gitmeye baÅŸlamıştı. Televizyon fiyatlarının düşmesiyle birlikte televizyona reklamverenler ve reklam ajansları daha fazla yüklenir olduk. Basın mecrasının gücü ve iletiÅŸimdeki önemi biraz yadsındı. Bunu geri kazandırmak için yapılan basın ilanlarını teÅŸvik ve ödüllendirmek çok akıllıca bir fikir. Basın ilanında ödül almak oradaki yaratacılığın teÅŸvik edilmesi, yaratıcıları ve ajansları teÅŸvik edecektir. Ä°yi basın ilanları beraberlerinde geri dönüş saÄŸlayacağından reklamverenin ajanslara ve basına olan inancı artacaktır.Kristal Elma'yla ‘Kırmızı’ kardeÅŸOÄžUZHAN AKSOY (Movida Plus Ortağı)Sektörümüzün kurumsallaÅŸmış yarışması 15 yıldır devam eden Kristal Elma'dır. Bu yarışmanın yanında medyanın da böyle bir yarışmayı eklemesi yaratıcıların kendilerini göstermesi açısından yeni bir fırsattır. Kristal Elma ve Kırmızı birbirlerini destekleyecek birer kardeÅŸ olacaklardır. Kırmızı, basın ilanlarına mutlaka katkı saÄŸlayacaktır. Daha kreatif ilanların yaratılması, iyi mizanpaj ve iyi editoryal düzenlemelerle bunlarını daha iyi bir ÅŸekilde sunulacağını düşünüyorum.Türkiye'yi ‘Kırmızı’ sardıCEM TOPÇUOÄžLU (TBWA Ä°stanbul BaÅŸkanı)Hürriyet'in bu yarışması iyi bir baÅŸlangıç oldu. Aslında baÅŸlamasının bir baÅŸka önemi de var. Türkiye'de televizyon ağırlıklı bir iletiÅŸim var. Çünkü bu ülkede insanlar okumasını deÄŸil bakmasını seviyor. Televizyon çok daha fazla ağırlıklı olarak kullanılıyor. Basının da özellikle belli sektörlerde veya gerektiÄŸi zaman taktiksel olarak bazı kampanyalarda çok daha iyi ve anlamlı kullanılması gerekiyor. Bu tip teÅŸvikler bize her zaman bunu düşündürmeye yönlendirecek. Ben ‘Kırmızı’yı beÄŸeniyorum. Bir kaç aydır Türkiye'ye bir kırmızı sardı.Motivasyonu artıracak yarışmaFARUK KAPTAN (Ultra BaÅŸkanı)Åžu anda görüldüğü gibi ‘Kırmızı’ sektörün ihtiyacı olan aktivitelerden biri. Bu yarışma özünde basın ilanları yarışması olduÄŸu için Türkiye'nin en kurumsal basın kuruluÅŸu tarafından düzenlenmesi büyük anlam taşıyor. Hiç bir yarışma tek başına kreativitenin garantisi deÄŸildir ama motivasyon aracıdır. Basın ilanlarının mecra planlamasındaki hakettiÄŸi önemi bir kez daha reklamverenlere ve reklam ajanslarına hatırlatma görevini yapacaktır.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!