Reklamcı olmak isteyene uzmanından eğitimler

Güncelleme Tarihi:

Reklamcı olmak isteyene uzmanından eğitimler
Oluşturulma Tarihi: Eylül 24, 2004 23:06

Reklamcılık Vakfı, reklamcılık konusunda herhangi bir deneyimi olmayan ve bu alanda kariyer yapmak isteyenlere yönelik ‘Mesleğe Giriş Eğitimleri’ düzenliyor. ‘Müşteri Temsilciliği, Reklam Yazarlığı ve Stratejik Planlama’ başlıklı üç farklı alanda verilecek eğitimler, iki ayda tamamlanacak.

Haberin Devamı

Ekonomik krizler sonrasında, reklam sektöründe kısa ve orta vadede öngörülen sektörel büyüme, bu alandaki insan kaynağı ihtiyacının sinyallerini veriyor. Kuruluş misyonunda, reklam sektörüne yeni ve nitelikli gençleri yetiştirmenin de yer aldığı Reklamcılık vakfı, ‘Mesleğe Giriş Eğitimleri’ düzenliyor. Eğitimlerle, reklamcılığa ilgi duyan gençleri sektör ve çalışma alanları hakkında bilgilendirerek, onları ajans ortamına hazırlamak amaçlanıyor.

Vakfın Genel Koordinatörü Fisun Bargu Soner, reklam sektöründe ‘müşteri ilişkileri’, ‘stratejik planlama’, ‘reklam yazarlığı’, ‘sanat yönetmenliği’, ‘prodüksiyon’ ve ‘medya’ olmak üzere altı farklı çalışma alanı bulunduğunu belirtiyor. Eğitimlerin ‘Müşteri İlişkileri’, ‘Reklam Yazarlığı’ ve ‘Stratejik Planlama’ başlıklı üç farklı programda verileceğini söylüyor.

Programların hem temel reklamcılık, hem de çalışma alanına yönelik özel mesleki bilgileri içerdiğini anlatan Soner, eğitimlerin atölye çalışmalarıyla desteklendiğini belirtiyor: ‘Sektör, reklam işinin doğası gereği, ilgili fakültelerin yanı sıra, farklı disiplinlerde eğitim görmüş insan kaynağı yapısını barındırmayı tercih ediyor. Vakıf olarak, eğitimlerden sonra öğrenciyle sektör arasında bir köprü vazifesi kurarak gençleri daha iyi hazırlamayı amaçlıyoruz.’

PROJE HAZIRLAYACAKLAR

Her eğitim programına, 40’ın üzerinde sektör profesyoneli ve akademisyen ile medya, araştırma şirketleri gibi sektördeki diğer çalışma alanlarından eğitmenler destek veriyor. Vakfın Beyoğlu’ndaki binasında yapılan dersler, yaklaşık iki ayda tamamlanıyor. Dersler hafta içi her gün, yarım gün yapılıyor. Öğrenciler, hazırlayacakları projelerini kurs sonunda reklamcılardan oluşan jüriye sunacak.

‘Müşteri Temsilciği’ eğitimi, katılımcılara, güçlü bir marka ileişimi için gerekli bilgi ver donanımları, reklam ajansı bakışıyla ve günümüzde çeşitlenen ihtiyaçlar çerçevesinde veriyor. ‘Reklam Yazarlığı’ eğitimi, reklam fikirlerinin tüketiciye etkili bir şekilde iletilebilmesi için gerekli yazı teknikleri öğretiliyor.

‘Stratejik Planlama’, sektörde giderek önemi artan ve ve bu nedenle yeni insan kaynağına en çok ihtiyaç duyulan çalışma alanlarından. Tüketici beklentilerini saptayarak daha etkili bir kampanya süreci için destek olan bu disiplin, giderek daha fazla ajansın kurumlarında planlamacılar çalıştırmasına neden oluyor

Müşteri Temsilciliği ve Reklam Yazarlığı eğitimi 11 Ekim’de, Stratejik Planlama eğitimi ise Kasım ayının sonunda başlayacak.

Ayrıntılı bilgi için: www.rv.org.tr veya 0212 243 93 53

Reklamcılık Vakfı Genel Koordinatörü Füsün Bargu Soner, iyi bir reklamcıda olması gereken özellikleri şöyle sıralıyor: ‘İş zekası, sosyal ve ekonomik trendlere ilgi, basit matematik bilgisi, iletişim yeteneği, takımla çalışabilme yetisi, eleştiriye katlanabilme, stres altında çalışabilme, dayanıklılık, esneklik, direnç, popüler kültüre ilgi, disiplin, orijinallik, yalınlık, görsel düşünebilme, tarafsızlık, mantıklı ve analitik bir beyin.’


Cinsiyet

Kadın 55

Erkek 45

Öğrenim

İlk/orta 8

Lise 22

Lisans 62

Yüksek lisans 8

Yabancı dil

Hiç 38

1 46

3 14

3 ve üzeri 2

Kıdem

1 yıldan az 21

1-5 yıl 51

5-10 yıl 19

10 yıl ve üzeri 9

Kaynak: Reklamcılık Vakfı tarafından, 27 ajansın çalışanları arasında 2003’te yapılan araştırma.

Haberin Devamı

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!