Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2008 00:00
Amerika'nın üçüncü büyük gazete yayıncısı olan ve New York Times’ın (NYT) da bağlı olduğu New York Times Company, tarihindeki en kötü çeyreklerinden birini geçirerek 335 bin dolarlık zarar açıkladı.
Bütün analistlerin beklentilerinin gerisinde sonuçlar açıklayan şirket, geçen yılın ilk üç ayında 23.9 milyon dolarlık gelir açıklamıştı. Bunun gazetenin tarihindeki ilk zararı olduğu belirtiliyor. Gazetenin yılın ilk üç ayındaki toplam gelirleri yüzde 4.5 oranında düşerek 747.9 milyon dolar oldu. Reklam gelirlerinde ise, toplam yüzde 9.2’lik düşüş yaşandı. New York Times’ın reklam geliri bir yıl önceye göre mart ayında yüzde 12.5 oranında düşerken, şubatta ise yüzde 7.8 oranında azaldı. Şirket nisan ayında daha iyi sonuçlar bekliyor.
ÜÇ SEKTÖRDE İLAN DÜŞTÜ: NYT’nin zararında, iş, otomotiv ve gayrimenkul ilanlarındaki düşüş etken oldu. Gazete sektörün genelini etkisine alan reklam düşüşünü yenmeye çalışıyor. New York Times CEO’su Janet Robinson, 2008’in ilk üç ayını "meydan okuyucu bir çeyrek" şeklinde niteleyerek, "2008, medyadaki herkes için devam eden bir meydan okumaya sahne olacak" öngörüsünde bulundu. Janet Robinson, bu yılın ilk çeyreğindeki sonuçlarını zayıf ekonominin de etkilendiğini vurguladı. Dijital satın almalara bakmaya devam ettiklerini de açıklayan Robinson, "Hissedarlarımızın değerini artırmak için dengeli portföyümüzü bugüne kadar yaptığımız gibi sürdüreceğiz" dedi.
WSJ’NİN REKABETİ: Politika ve yaşam sayfalarını genişleten günlük ekonomi gazetesi The Wall Street’in de rekabetine değinen Robinson, bu alanda kendilerinin iyi konumladıklarını belirtti. New York Times’ın hisseleri ise yüzde sekiz oranında düşerek New York Stock Exchange’de 19.42 dolar oldu. New York Times dışında, Media General de zarar açıklayan yayıncılar arasında yer aldı. Tribune Co’nun CEO’su Sam Zell, şirketin bu çeyrekte çift rakamlı reklam geliri düşüşü açıklayacağını söyledi.
ONLİNE ALANA YATIRIM: New York Times, geçen ay yüzde 20 hissesine sahip olan Harbinger Capital Partners’ın belirlediği iki direktörü yönetim kuruluna alacak. Kohlberg & Co’nun Başkanı James Kohlberg de, New York Times’ın yönetim kuruluna iki firma arasında yapılan ve yatırımcı Harbinger’in öncülük ettiği anlaşma sonrasında girecek. Yatırımcılar gazeteyi daha fazla varlığını satarak online alanda daha hızlı genişleme baskısı yapıyor.