Reklam alan apartmanlar

Güncelleme Tarihi:

Reklam alan apartmanlar
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2003 14:57

Bir ürün tanıtım yöntemi olan 'Home Board' yalnızca Türkiye'de uygulanıyor. Apartman girişleri, tanıtım ve reklam aracı olarak kullanılıyor. Lüks semtlerdeki apartmanlar ve sitelerin girişlerine bulunan panolardaki posterler, İstanbul'da üst gelir seviyesine sahip 15 bin kişiye ulaşıyor.

Haberin Devamı

Reklamlar, her gün televizyon, radyo ve basın yoluyla evlerimize giriyor. Şirketler yazılı, görsel ve işitsel medyanın yanı sıra, ulaşmak istedikleri tüketici grubuna göre birçok yöntem kullanabiliyor. Farklı mecralar seçiliyor.

İnsanların sık dolaştığı, rahatlıkla görebileceği dış alanlarda yer alan reklamlara 'outdoor' deniliyor. Örneğin otobüsler, yol kenarları ve otobüs durakları outdoor reklam uygulaması yapılabilen alanlar arasında sayılıyor.

Bir de insanların sıkça ziyaret ettiği kapalı alanlar var. Bu alanlardaki reklam çalışmaları 'indoor reklam' adını alıyor. Alışveriş merkezleri, binalar, alışveriş merkezlerinin tuvaletleri, deniz otobüsleri, Metro bunlardan birkaçı.

Reklam şirketleri, yeni yerler keşfederek daha çok insana ulaşmaya çalışıyor. Bu şirketlerden biri de Yaratıcı Mecralar... Şirket, ismine uygun, yeni reklam alanları bulup tüketiciye değişik sistemlerle ulaşmayı amaçlıyor. Yaratıcı Mecralar'ın bulduğu yeni bir indoor reklam türü sayesinde şirketler reklam kampanyanlarını değişik bir yolla da destekleyebiliyor. 'Homeboard' adını verdikleri bu yöntemde, lüks semtlerdeki apartman ve sitelerin lobisi kullanılıyor. İlk olarak İstanbul'da başlatılan çalışmada, 600 binada yaşayan üst gelir seviyesine sahip 15 bin haneye ulaşıyorlar. Yaratıcı Mecralar'ın gerçekleştirdiği bu çalışma, dünyada da bir ilk.

Haberin Devamı

Şirket Mayıs 2002'de yeni reklam alanları bulmak amacıyla kurulmuş. Şirketlere pazarlama ve satış desteği veren KMG Grubu'nun içinde faaliyet gösteriyor. Yaratıcı Mecralar Genel Müdürü Burçin Bakkaloğlu, bu sistemin dünyada benzerine rastlamadıklarını söylüyor.

OLUMLU TEPKÄ°LER

Sistemin, 'AB grubu tüketiciye nasıl doğrudan ulaşabiliriz' sorusu ile ortaya çıktığını belirtiyor. Şirket kurulduktan sonra arkadaşlarıyla birlikte 'Home Board' sistemini geliştirdiklerini söylüyor: ‘‘Uygulama için İstanbul'un lüks semtlerinde apartman ve sitelerin listesini çıkardık. Oluşturduğumuz ekiple bu apartman ve site yönetimlerine giderek nasıl bir uygulama yapacağımızı anlattık. Site ve apartman yönetimindeki kişilere asacağımız her pano için belirli ücret ödeyeceğimizi söyledik.  Olumlu tepkiler sonucunda da Eylül 2002'de ilk kampanyamızı uyguladık. Şu anda ise bu binaların lobisine konulan 70 çarpı 100 boyutundaki standart panolarla 15 bin kişiye ulaşıyoruz.‘‘

Haberin Devamı

Kampanya çalışmaları yalnızca panolarla kalmıyor. Ürünlerden numuneler bu apartmanlarda dağıtıyorlar. Panoların altına broşürler koyuyorlar. Anket çalışmaları yapıyorlar. Çalışma yaptıkları apartmanlarda yaşayanların yaşları, gelir düzeyleri, eğitimleri konusunda istatistik çıkarıyorlar.

Şimdiye kadar 10 kampanyaya imza atılmış. Bakkaloğlu, Home Board'un reklam kampanyalarını 'destekleyici' bir araç olduğunu belirtiyor: ‘‘Lokal kampanyalarda da kullanılabilir. Sadece bu gelir düzeyine yönelik çalışmalar yapılmasında etkili olacaktır. Tüketim alışkanlığını ve tanınabilirliliği artırmak isteyen şirketler için de yararlı olacağını düşünüyoruz.‘‘

Yaratıcı Mecralar, düzenlediÄŸi kampanyalardan sonra araÅŸtırma da yapıyor. Kampanya sonrası 'Home Board'la tanıtımı yapılan apartmanlarda o ürünün yaklaşık yüzde 65 oranında tanındığı ortaya çıkmış. Bu oran 'Home Board' olmayan yan binada yüzde yedi seviyesinde kalmış. BakkaloÄŸlu, panoların bulunduÄŸu binalarda oralarda yaÅŸayanların günde en az iki kere reklamla karşılaÅŸtığını dile getiriyor. Bu sayede ürünü hatırlamada yüksek bir oran yakaladıklarını belirtiyor.Â

Haberin Devamı

Ulaşılan tükeci profili

Home board, Ä°stanbul'da 600 binada yaÅŸayan üst gelir seviyesine sahip 15 bin kiÅŸiye ulaşıyor. Yapılan araÅŸtırmada bu kiÅŸilerin profili de belirlenmiÅŸ.Â

 Hanelerin yüzde 27'si A, yüzde 66'sı B grubu gelir seviyesine sahip.

 Hane reislerinin yüzde 52'si üniversite mezunu.

 Hane bireylerinin yüzde 94'ü yurtdışına gitmiş.

 Yüzde 97'si aile olarak oturuyor.

 Ortalama yaÅŸları 30. Türkiye nüfusunun ortalama yaşı 28. Â

 Yüzde 34'ü iÅŸyeri sahibi (sanayici, tücccar, hizmet sektöründe), yüzde 28'i profesyonel yönetici, yüzde 12'si doktor, avukat, mimar veya mühendis.Â

 Türkiye'de kişi başına yıllık ortalama gelir iki bin 300 dolar seviyesinde. A grubunun ortalama geliri 70 bin, B grubunun ise 27 bin 500 dolar.

Haberin Devamı

 Home Board'ın bulunduğu yerler: Alkent, Park Maya, Ulus Vadi Konutları, MEF Sitesi, Büyükhanlı Sitesi, Trio Konutları, Seba Millenium. Ayrıca B gurubu için Bilkent, Levazım, Akedemi, Hukukçular, Geylani, Çanakkale Seramik Sitesi, Saraylar Beldesi, Ataşehirdeki Siteler, Ağaoğlu My City.


HOME BOARD NEDÄ°R?
İstanbul'da AB grubunun (üst düzey gelir grubu) yaşadığı semtlerdeki siteler ve lüks tekil apartmanların lobilerinde yer alan panolar aracılığı ile bu binalarda yaşayanlara ve ziyaretçilere erişim olanağı sağlayan iletişim platformu. Lobilerde bulunan panolar apatmana giren çıkan bina sakinleri ve ziyaretçilerin göreceği yerlere konuluyor. Söz konusu binaların yönetimleriyle anlaşılarak girişlere, garaj çıkışlarına merkezi alanlara bu panolar asılıyor. Panoların üzerinde posterle asılıyor, broşürler dağıtmak için bölümler konuluyor. Bu sayede hedef kitleye haftada 14 kez ulaşma imkanı yaratılıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!