Referans, iş dünyasının hızlı balıklarını arıyor

Güncelleme Tarihi:

Referans, iş dünyasının hızlı balıklarını arıyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2008 00:00

Referans Gazetesi’nin "Değişen dünya ve artan rekabet ortamında büyük balık küçük balığı değil, hızlı balık yavaş balığı yutar" felsefesi ile geçen yıl ilkini düzenlediği Hızlı Balık Ödülleri’nin ikincisi için başvurular başladı.

Başta KOBİ’ler olmak üzere iş dünyasının girişimci ve yenilikçi yönünün teşvik edilmesi amaçlanan yarışma ile, 10 farklı kategoride sektörlerinin en hızlı balıkları seçilecek. Bir firma ise, büyük ödül alacak. Geçen yıl Türk işdünyasında büyük yankı bulan Hızlı Balık Ödülleri, bu yıl Türk Ekonomi Bankası (TEB) sponsorluğunda verilecek. Ana kategorilerdeki ödüllerin yanı sıra, halk tarafından seçilecek bir KOBİ’ye TEB KOBİ TV Özel Ödülü verilirken, bu yılki Hızlı Balık adayları arasından Endeavor Türkiye Girişimci Adayları da belirlenecek.

SON BAŞVURU TARİHİ 5 ŞUBAT: Hızlı Balık Yarışmasına son katılım tarihi ise 5 Şubat. Geçen yıl 1300 firmanın başvuruda bulunduğu yarışmada 265 firma nihai değerlendirmeye kalmıştı. Karlılık, büyüme, istihdam, verimlilik, ihracat ve geliştirdiği yenilikler açısından değerlendirilen adaylar arasından Büyük Ödül’ü Acıbadem Sağlık Grubu kazanmıştı. Ece Banyo "İhracat", Dimes "Gıda", Kipaş Denim "Tekstil", Tülomsaş "Otomotiv ve Taşıt Araçları", Atom Kablo "Elektrik-Elektronik", Eskim "Kimya", Aygün Cerrahi Aletler "Sağlık", Eyüp Lojistik de "Ulaştırma-Lojistik" alanında Türkiye’nin Hızlı Balık’ı olmuştu.

ACIBADEM SAĞLIK GRUBU: Hızlı Balık Yarışması’nda Büyük Ödülü kazandıktan sonra da, büyümesine hızla devam etti. 2008 sonunda tamamlanacak olan yatırımlarla grup yatak kapasitesini 734’den 1714’e ulaşacak.

TÜLOMSAŞ: Ar-Ge çalışmalarıyla tüm dünyanın dikkatini çeken Tülomsaş, dünyanın en yüksek standartlarına sahip demiryolu pazarı ABD’den ve Irak’tan siparişi almayı da başardı. Tülomsaş, aldığı ödül sonrasında dünya devi General Motors ile de bir işbirliği anlaşmasına imza attı.

ECE BANYO: Ece Banyo, yaptığı Ar-ge çalışmaları sonunda 2.5 ve 4.5 litre su ile çalışan yeni nesil klozet üretti. Ürünün "ilk" özelliğini Türkiye’nin yanı sıra Avustralya’da da tescil ettirdi. Ödül sonrası süreçte de ’asansörlü banyo dolabı’ ürünüyle de vitrifiye pazarında bir başka ilke imza attı.

KİPAŞ-DENİM: 10 milyon dolarlık yatırımla kalite arttırmaya yönelik mevcut makinelerini yeniledi. 30 milyon Euro yatırımla 50 bin iğlik yeni iplik tesisini de faaliyete sokan Kipaş-Denim, 400 kişiye de ek istihdam yarattı.

ATOM KABLO: 2007’de cirosunu yüzde 20 artıran Atom Kablo, 2008’de üretimini iki katına çıkarmaya hazırlanıyor.

AYGÜN CERRAHİ: Ödülü aldıktan sonra, 1 milyon dolarlık ek bir üretim tesisini daha faaliyete geçirdi. 2007’de yüzde 20’lik büyüme yakalayan firma, cirosunu da yüzde 25 artırdı.

ESKİM: Mevcut pazarların yanı sıra Rusya, Mısır ve Bosna Hersek ve Afganistan’a girerek ihracatını yüzde 6 artırdı.

EYÜP LOJİSTİK: Eylül itibari ile tüm araçlarında çift şoför uygulamasına geçen Eyüp Lojistik, ’Nonstop taşıma’ ile teslimat süresini yarı yarıya azalttı.

DİMES: Tokat’ta bir bodrum katındaki şarap atölyesinden doğarak bugün Türkiye’nin en büyük meyve suyu üreten şirketine dönüşen Dimes, 2007’de NBA yıldızı Mehmet Okur’lu reklam kampanyasıyla hem kendi pazar payını hem de meyve suyu pazarını büyüttü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!