Güncelleme Tarihi:
Rapor Parası, hamilelik, hastalık, iş kazası gibi durumlarda SGK tarafından çalışana ödenen tutarı ifade etmektedir. SGK tarafından hesaplara yatırılan rapor parası, PTT üzerinden veya sisteme tanımlanan banka hesabından çekilebiliyor. Peki rapor parası nasıl alınır? İşte detaylar
Rapor parası için ilk olarak işçinin, sağlık raporunu işverene iletmesi gerekmektedir. Rapor ulaştıktan sonra işveren de 5 gün içinde bu raporu sisteme girer. Sisteme girilen rapor yetkililer tarafından incelenip uygunluk durumuna göre onaylanır. Rapor onaylandıktan sonra da PTT veya sisteme tanımlanan banka hesabına ödeme talimatı gider. Ardından çalışana SMS olarak bilgi verilir ve belirlenen tutar hesaba yatırılır.
Rapor parası, işverenin raporu SGK'ya bildirmesinin üzerinden en geç 15 gün geçmesiyle birlikte PTT üzerinden çalışanların hesabına yatırılmaktadır. Bu ücretin hesaba yatırılmasıyla birlikte 2 ay içerisinde alınması gerekmektedir. Bu süre içerisinde alınmayan ücretler SGK'ya tekrar iade edilebilmektedir.
Rapor parası nereden alınır?
Öncelikle işçinin raporu alıp işverene vermesi gerekmektedir. İşveren, raporu 5 gün içinde e-rapor sistemine girer. SGK etkilileri raporu inceler ve onay verir. Onaylandıktan sonra ise PTT’ye veya sisteme tanımlı bankaya ödeme talimatı gönderilir. Daha sonra işçiye SMS yoluyla bilgi verilir. Tüm bu aşamaların sonunda işçi PTT’den ya da ilgili bankadan rapor parasını alır.
e-Devlet rapor parası sorgulama
SGK rapor parası sorgulama işlemi için ilk olarak e-Devlet'e giriş yapılır. Daha sonra 'Sosyal Güvenlik Kurumu' bölümüne girilir. Oradan "4A/4B İşgöremezlik Ödemesi Görme" tıklanır. Ardından istenilen bilgiler eksiksiz doldurulduktan sonra detaylara ulaşabilirsiniz.