Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2004 00:00
TEKEL'in alkollü içki bölümünü Özelleştirme İdaresi'nden satın alan Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab Ortak Girişim Grubu, ihracata odaklandı.Konsorsiyum tarafından kurulan Mey İçki Sanayi ve Ticaret A.Ş., mevcut ihracat pazarlarına yenilerini eklerken, gelen rakı talebi doğrultusunda bazı ülkelerle de görüşmeler yapıyor.MEY İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, TEKEL Alkollü İçkiler Sanayii ve Ticaret A.Ş'nin satın alınmasının ardından satış ve dağıtım stratejisiyle ilgili yeniden yapılanmaya gittiklerini söyledi. Yorgancıoğlu, satış ve dağıtımı düzenledikten sonra ihracata ağırlık vermeye başladıklarını belirterek, ABD, Kanada, Bulgaristan ve Avustralya'ya ihracatın devam ettiğini, AB'ye yapılan mal ihracatının sistemli hale gelmesi için de içki ve sigara şirketi toptancısı Drinks and Foods ile Almanya'da anlaşmaya gittiklerini anlattı. AB ülkelerindeki pazarlamanın artık bu şirket tarafından yapıldığını bildiren Yorgancıoğlu, “Toptancı olmak için çok büyük talep vardı. Sonunda kendimize bütün AB ülkelerini hedef alan bir dağıtıcı bulduk. Şu anda güzel gidiyor” diye konuştu. Bugüne kadar hiç mal gönderilmemiş ülkelere rakı sevkiyatına başladıklarını belirten Yorgancıoğlu, şunları kaydetti: “Mevcut pazarlar dışında Irak ve Nahcıvan'a rakı sevkiyatı yaptık. Irak'a ihracat 2 ay önce başladı ve şu ana kadar 4 tır mal gönderdik. Daha da siparişler gelecek. Şarap ve votka gibi diğer ürünlerimizi de bu ülkeye ihraç etmeyi düşünüyoruz. Rusya ve Arjantin ile rakı, şarap ve votka için konuşuyoruz. Arjantin ile anlaşmak üzereyiz. Kore'ye de rakı için örnek gönderdik. Sipariş vereceklerini söylediler. Ayrıca Yunanistan'a rakı ihracatı yapmaya çalışıyoruz. Güney Kıbrıs da bizim rakımızı istiyor.” HEDEF 25 MİLYON EURO Galip Yorgancıoğlu, ihracatta hedeflerinin sadece rakı değil, diğer içkiler de olduğunu belirterek, “Rakıyı takip edecek olan şarap, votka ve likörlerimizde de iddialıyız. Şu anda onunla ilgili çalışmalarımız devam ediyor” dedi. Yorgancıoğlu, 4-4.5 milyon litre ihracat yapmayı düşündüklerini, bu yılın Ağustos ayından itibaren 1 yılda ihracatta 25 milyon euro ciroya ulaşmayı planladıklarını kaydetti. İhracat içinde rakının yüzde 90 payı bulunduğunu ve rakıda pazar lideri olduklarını vurgulayan Yorgancıoğlu, rakı pazarında rekabetin başladığını, pazar büyüklüğünün de 50 milyon litre seviyesine gerilediğini söyledi. Yorgancıoğlu, tüketici trendlerine bakıldığında rakı yerine bira ve şarabın öne çıktığının görüleceğini belirterek, bu pazardaki düşüşü durdurmak gerektiğini kaydetti. Rakıda dünyada tekel olduklarını savunan Yorgancıoğlu, şarap, votka ve likörün rekabete daha açık olduğunu, bu ürünlerin kalitesinde bir sıkıntı bulunmadığını, ancak, etiket, ambalaj ve şişenin daha cazip hale getirilmesi gerektiğini söyledi. Türkiye'de alkollü içkiler pazarında büyüme potansiyeli bulunduğunu, ancak, bu büyümenin şu anda sadece bira ve şarapta olduğunu belirten Yorgancıoğlu, “Votka sabit ama diğer tüm alkollü içkiler düşüşte” dedi. 2005'DE 65-70 MİLYON LİTRE ÜRETİM Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu, bu yıl için 650-800 milyon dolar civarında bir ciro öngördüklerini, önümüzdeki yıl ise bunu 850-875 milyon dolara çıkarmayı planladıklarını kaydetti. 2005'de 65-70 milyon litre üretim yapmayı hedeflediklerini belirten Yorgancıoğlu, şu anda altyapı yatırımlarına yöneldiklerini ve bilgisayar teknolojilerine ciddi miktarda yatırım yaptıklarını anlattı. Satın almayla birlikte 1600 çalışan ve 17 fabrika devraldıklarını hatırlatan Yorgancıoğlu, “Şu anda kapasitemiz yeterli. Yeni bir fabrika açmak ya da kapatmak gibi bir düşüncemiz yok. Şu anda önümüzü görme çalışmaları yapıyoruz. Personelde azalma olmadı, yeni kurulan şirkete 115 kişi daha aldık” diye konuştu.Yorgancıoğlu, vizyonlarını açıklarken, “Tekel Mey olarak dünya çapında satabileceğimiz kalitede ürün ve markalar üretmek istiyoruz. Sadece Türkiye'de alkollü içecekler pazarında bir büyük oyuncu olmak için bu yatırımı yapmadık. Vizyonumuz rakı, şarap, votka, cin ve likörle dünya çapında bir oyuncu olabilmek” dedi.
button