R8, nisanda 10 kişi için geliyor

Güncelleme Tarihi:

R8, nisanda 10 kişi için geliyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 21, 2007 00:00

İlk olarak 2006 Paris Otomobil Fuarı’nda ardından da İstanbul Autoshow 2006’da tanıtılan Audi’nin yeni süper spor otomobili R8, nisan ayından itibaren Türkiye’de satışa sunuluyor. İstanbul’da fuar zamanı 5 adet ön sipariş alan 420 beygir gücündeki Audi R8 için bu yıl Türkiye’ye ayrılan kota ise 10 adet oldu. Doğuş Otomotiv-Audi, aracın anahtar teslim satış fiyatının 200 bin Euro’dan başlayacağını ve ekipman seviyesine göre 250 bin Euro’ya kadar çıkabileceğini açıkladı.

Yeni nesil Audi tasarım anlayışının ana hatlarını taşımasına rağmen aynı zamanda radikal değişimlerinde gözlemlendiği Audi R8, yeni TT Coupe ile Le Mans quattro konseptinden çağrışımlarda taşıyor. 1.90 metre genişliğe, 4.43 metre uzunluğa ve 1.25 metrelik yüksekliğe sahip Audi R8, aslında genişlik ve yükseklik ölçüleriyle Le Mans quattro konseptiyle birebir aynı ölçülere sahip olmasıyla da dikkat çekiyor.

Audi R8, trapezoid tipte tek parça ızgaranın her iki yanında yer alan geniş aralıklı büyük hava girişleri, ilk defa kaputa konumlandırılmış dört halkalı Audi logosu ve saldırgan bir izlenim veren LED teknolojili farlarıyla çarpıcı bir yüze sahip. Audi R8, tekerlek yuva açıları, farklı geometrik yapıları taşıyan kapı tasarımı, arka tekerleklerin önünde yer alan hava girişleri ve karbon fiber gövde parçalarıyla kaslı bir görünüm sergiliyor. Arka tasarımda ise çift ağızlı egzoz çıkışları, ortadan konumlu V8 FSI motoru görebilmeyi mümkün kılan arka cam, LED teknolojili arka farlar ve difüzörler dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor. Bununla birlikte aracın hızına paralel olarak açılan arka spoyler ise rüzgarı kullanarak bastırma kuvvetini arttırarak Audi R8’in aerodinamik açıdan daha kusursuz bir yapıya sahip olabilmesini sağlıyor.

İç mekanda ise hem Le Mans quattro hem de Auto Union döneminin yarış otomobillerini andıran tasarım detaylarının yer alması gözlerden kaçmıyor. Sürücü odaklı kokpitte yeni tasarımlı gösterge tabloları ve orta konsol düzeni dikkat çekiyor. Karbon fiber kaplamalar ve napa deri döşeme ile daha sportif bir kimlik kazanan kokpitte MMI sisteminin kontrolünün orta konsola taşınması da bir başka yeni detay olarak ön plana çıkıyor. İki koltukla motorun arasında kalan ve iki golf çantasının sığabildiği kabin içi yükleme alanına sahip olan aracın ön tarafta yer alan bagaj bölümü de 100 litrelik yükleme imkanı sunuyor.

Audi RS4 model ailesinde de kullanılan 4.2 litre hacimli ve aracın ortasına konumlandırılmış V8 FSI motor, 7800 d/d’de 420 beygir güç üretiyor. 4500 ile 6000 d/d’de arasında 430 Nm tork üreten güçlü motor, 1558 kilogramlık boş ağırlığı sahip olan aracı, 301 km/s’lik son hıza ulaştırabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 4.6 saniyede tamamlayan Audi R8’in motoru dakikada 8250 devire ulaşabiliyor. 6 ileri hızlı manuel şanzımanın standart olarak sunulacağı araçta ayrıca Audi’nin ’R Tronic’ adını verdiği yeni nesil sıralı şanzımanı da isteğe bağlı donam olarak satın alınabilecek. Joystick biçimli vites kolu ve topuzuna sahip R Tronic şanzıman, aynı zamanda direksiyon simidi üzerindeki kontrol düğmeleriyle de vites değişimine olanak tanıyacak. Audi’nin yeni nesil quattro çekiş sistemiyle donatılan R8’de motorun ürettiği gücün yüzde 44’ü ön tekerleklere, yüzde 56’sı ise arka tekerleklere aktarılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!