Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2008 00:00
Alman otomobil üreticisi Audi, uzun yıllardır merakla beklenen kompakt SUV’si Q5’i sonunda gün ışığına çıkardı. Daha önce Q7 ve Volkswagen Touareg modellerinde aynı platformu kullanan Audi, yeni modelinin VW Tiguan ile aynı platformda olmasını istemediği için, daha uzun dingil mesafesine sahip olan A4-A5 platformunu tercih etmiş. BMW X3’ün liderliğini sürdürdüğü kompakt premium 4x4 mücadelesine dahil olan Q5’in en ciddi rakibi ise yollara çıkmaya hazırlanan Mercedes GLK olacak. Q5’in dikkat çeken bir diğer özelliği ise, Audi’nin Çin’deki Changchun fabrikasında üretilip diğer dünya ülkelerine ihraç edilecek ilk araç olması. Yani artık yollarda ’Made in China’ etiketli Alman otomobilleri görmeye hazırlıklı olmamız gerekiyor.
Tasarımına genel olarak bakıldığında A4 ve A5 modellerinden esintiler taşıyan Q5, ağabeyi Q7 kadar cüsseli bir araç değil. Konsept versiyona büyük oranda sadık kalınarak geliştirilen aracın arka kısmı neredeyse hiç dokunulmadan seri üretime geçmiş gibi duruyor. Ön kısımda is konsept modeldeki sert ifadeye sahip farların yerine daha yumuşak görünümlüsü tercih edilmiş. Ayrıca Audi’nin yeni modellerinde kullandığı gündüz LED farlarına Q5’te de yer verilmiş. Köşelere yerleştirilmiş tekerlekleri sayesinde hem sağlam hem de dinamik bir görüntü çizen Q5’in sportif etkiyi arttıran en önemli özelliği geriye doğru alçalan tavan çizgisi.
Q5’in iç mekanında da platform kardeşi A4’ten esintiler görmek mümkün. Dik sayılabilecek eğimde bir konsola sahip olan Q5’in uzun dingil mesafesi sayesinde iç mekandaki yolcularını rahat ettirecek gibi görünüyor. Audi Q5 quattro 4 tekerlekten çekiş sistemini standart olarak tüm versiyonlarına sunuyor. Q5’te 2.0 litre 170 beygir ve 3.0 litre 240 beygir gücündeki dizel motorların dışında; 2.0 litre 211 beygirlik turbo benzinli motor da seçenekler arasında yer alıyor. Audi Q5 ile birlikte ilk kez 7 ileri S Tronic şanzıman sistemini kullanıyor.