Güncelleme Tarihi:
PTT bünyesine alınacak bin 623 postacı, 200 tekniker, 2 bin 625 gişe personeli, 82 avukat, 470 mühendis alımı için yapılan yazılı sınavın sonuçları açıklandı. Sonuçların açıklanmasıyla günlerdir beklenti içinde olan adaylar, kendilerine ait sonuçları sorgulamak istiyor. Peki, PTT yazılı sınav sonucu nasıl sorgulanır?
PTT bünyesinde çeşitli branşlara yapılacak personel alımı için, 12 Ağustos’ta yazılı sınava giren adayların merakla beklediği sonuçlar sınava katılım sağlayan kişilerin erişimine açıldı. Adaylar kendilerine ait sonuçları, "http://ik.ptt.gov.tr" adresinden gerekli bilgileri girdikten sonra görebilecek.
PTT YAZILI SINAV SONUCUNU ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Sınavda; Avukat, Mimar, Mühendis, PTT Uzman Yardımcısı ile Tekniker pozisyonlarına başvuranlardan yazılı ve sözlü sınav sonucunda 70 puan ve üstü alanlar; Gişe ve Büro Görevlisi (Sigortacılık), Gişe ve Büro Görevlisi (Bankacılık), Gişe ve Büro Görevlisi (Pazarlama), Gişe ve Büro Görevlisi (Lojistik), Gişe ve Büro Görevlisi, Gişe ve Büro Görevlisi (PTT’de çalışan firma elemanı), Postacı, Postacı (PTT’de çalışan firma elemanı) pozisyonlarına başvuranlardan yazılı sınav sonucunda 60 puan ve üstü alanlar başarılı sayılacak.
PTT A.Ş. 2018/1 Personel Alım yazılı sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından, sınav sonucuna ilişkin itirazlar sonuçların yayınlandığı günü takip eden 7 (yedi) gün içerisinde yapabilecek. Yazılı ve sözlü sınav sonucu itirazına ilişkin hususlar sınav sonuçlarının yayınlandığı tarihte adayların erişimine açılacak.
ADAYLAR 1 YIL İÇERİSİNDE GÖREVE BAŞLAYACAK
Yazılı ve sözlü sınav aşamalarının tamamlanmasının ardından atamaya hak kazanan adaylar belirlenecek. Türkiye genelinde belirlenen açık pozisyonlara atama, 1 yıl içerisinde tamamlanacak. Yazılı sınav sonucunda müşteri ilişkilerinin ön planda olduğu gişe ve büro görevlisi ile postacı pozisyonlarına atanmaya hak kazanan adaylara uygun psikometrik inceleme yaptırılacak ve sonucuna göre atamaları yapılabilecektir. Ancak belirtilen testi yaptırmayan adayların atamaları yapılmayacak.
SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ NASIL YAPILACAK?
PTT sınav sonuçlarının ardından itiraz süreci de başlamış oldu. Sınav sonuçlarına itirazı olan vatandaşlar, PTT sınav sonuçları için itirazlarını 21-27 Eylül tarihleri arasında yapabilecek.
1. Adaylar, sınav sonuçlarına ilişkin itirazlarını PTT’nin 1840 no’lu posta çeki hesabına 30 TL itiraz ücreti yatırıldığını gösteren belge ve itiraz gerekçesini gösteren dilekçe ile 21.09.2018-27.09.2018 tarihleri arasında gazisem@gazi.edu.tr e-mail adresine yapacaklardır.
2. Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlarda adayların;
• T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, iletişim bilgileri ve imzasının yer aldığı bir dilekçe olmalıdır.
• İtiraz ücretine ilişkin dekont bulunmalıdır.
• İtiraz gerekçesi açık ve net bir şekilde yazılmış olmalıdır.
3. İtirazlar belirlenen itiraz süresi içinde yapılmalıdır.
4. Ayrıca sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen, sınava alınmayan ya da sınavdan çıkarılan adayların itiraz başvuruları dikkate alınmayacaktır.