Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2003 00:00
RPM Radar Ajansı'nın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Paul McMillen, O.K. markalı prezervatiflerin 3'te birini kadınların aldığını söyledi. McMillen, ‘‘Pakistan SaÄŸlık Bakanı ajansımızı ziyaret ederek, bize O.K. markasının Türkiye'de nasıl bu kadar baÅŸarılı olduÄŸunu sordu’’ dedi.Kadın ve erkek farkını önemseyen reklamcı olarak adlandırılan RPM Radar Ajansı'nın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Paul McMillen, O.K. markalı prezervatiflerin 3'te birini kadınların aldığını belirterek, ‘‘Erkeklere yönelik tek aile planlaması ürünü olan prezervatiflerin kadınlar tarafından alınması markanın hem erkeÄŸe hem de kadına hitap etmesinden kaynaklanıyor’’ dedi. McMillen, Pakistan SaÄŸlık Bakanlığı'nın kendilerini ziyaret ettiÄŸini de belirterek, O.K. markasının Türkiye'de nasıl bu kadar baÅŸarılı olduÄŸunu sorduklarını söyledi.Hürriyet'in de sponsorları arasında bulunduÄŸu Marka 2003 konferasında yaptığı sunumda saÄŸlıklı bir markanın kadınsal ve erkeksel boyutta dengeli olması gerektiÄŸini kaydeden Paul McMillen, erkekler ve kadınların temelde çok farklı olduÄŸunu söyledi. McMillen şöyle konuÅŸtu: ‘‘Erkekler yaratırlar, sperm üretirler. Hali hazırda her an sperm üretirler. Ve bu hayat boyu sürer ve bitmez. Erkekler testesteron hormonları sayesinde ürettiÄŸi bu spermleri nasıl kullanacağını belirler. Kadınlar ise dünyaya belirli alet edavatla geliyorlar. Belli yumurtaları var, bunlar ürüyor ve belli periyodlarda bunlar atılıyor. Kadınlar hayatlarının büyük bölümünü seks ve gıda kaynağı olarak geçiriyorlar. Bu yüzden kadın ve erkekler birbirlerinden çok farklı. Markalar açısından da farklılıkları var.’’4X4'LER KADINLAR İÇİNGünümüzde bir çok markanın erkek ve kadına eÅŸit ÅŸekilde seslendiÄŸini belirten McMillen, ‘‘Buna en iyi örnek otomobil markalarıdır. Otomobil markaları kadın ve erkeklere eÅŸit ÅŸekilde seslenir. Bir ayrım yapmaz. 4X4'ler her ne kadar büyük araçlar olsa da daha çok kadınlar içindir’’ dedi.McMillen, bu konuda Türkiye'de iki vaka çalışmaları olduÄŸunu belirterek, bunlardan birinin O.K. isimli prezervatif markası diÄŸerinin ise Worldpuan olduÄŸunu söyledi. O.K. markasının piyasadaki bir boÅŸluÄŸu doldurmak için geliÅŸtirildiÄŸini kaydeden McMillen şöyle konuÅŸtu: ‘‘İlk etapta Aile Planlama Vakfı için gerçekleÅŸtirilen O.K. kısa sürede Türkiye'de çok baÅŸarılı oldu. Prezervatifi reklamları Türkiye'de yasaktı ve biz de bu yasaklar kalktıktan sonra yüzümüzü kızartmayacak bir reklam yapmak için uÄŸraÅŸtık. Ä°lk ambalaj ilaç ambalajı gibiydi. Eczaneden utanmadan alabilecek bir ÅŸekle getirdik. Reklamlarda ise çarpıcı ama rahatsız etmeyecek temaları iÅŸledik.’’O.K. markasının bugün Türkiye'de yüzde 60'lık bir pazar payına sahip olduÄŸunu belirten McMillen, ‘‘Satılan prezervatiflerin 3'te birini kadınlar alıyor. Erkeklere yönelik tek aile planlaması olan prezervatiflerin kadınlar tarafından alınması, markanın hem erkeÄŸe hem kadına seslenmesinden kaynaklanıyor’’dedi. McMillen, O.K.'in saÄŸladığı baÅŸarının cinsel konuların tabu olduÄŸu Pakistan'da büyük merak uyandırdığını belirterek, ‘‘Pakistan SaÄŸlık Bakanı ajansımızı ziyaret ederek, bize O.K. markasının Türkiye'de nasıl bu kadar baÅŸarılı olduÄŸunu sordu’’ diye konuÅŸtu.Prezervatif kullanmanın enteresan bir prosedür olduÄŸunu kaydeden McMillen, ‘‘Prezervatif giymek, ceket giymek hatta cankurtaran yeleÄŸi giymekten çok daha zordur. Çünkü prezervatif takmak en gereksiz anda ortaya çıkar. SeviÅŸmenin ve tutkunun tam ortasında takılması gerekir’’ dedi.Vadaa oyuncakları ve kumbaraları geliyor‘VADAA’ yaratıklarını Yapı Kredi Worldcard'ın alışveriÅŸlerde puan toplamasıyla ilgili olarak ortaya çıkarttıklarını belirterek, ‘‘Fantastik bir kelime olan Vadaa reklamları o kadar baÅŸarılı olduki bu kelime neredeyse Türkçeye girecek’’dedi. Ä°lk aÅŸamada bu yaratıkların mor toplar olduÄŸunu kaydeden McMillen, ‘‘Biz bunun daha interaktif olmasını istedik. Bugün bu yaratıklar için oyuncak ve kumbara talebi çok artmış durumda. Çocuklar bu uzaylı yaratıkları oyuncak olarak görmek istiyor’’ diye konuÅŸtu.Â
button