Hayri ÇETİNKAYA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2007 00:00
Alman spor otomobil üreticisi Porsche’nin yeni modeli Cayenne GTS, şubat 2008’den itibaren 129 bin (230 bin YTL) Euro’dan satılacak.
En çok aracı ABD’den sonra Suudi Arabistan’da sattıklarını belirten Prosche Ürün ve Pazarlama Müdürü Jan Becker, Türkiye’yi de yakından izlediklerini söyledi.
LÜKS spor otomobil üreticisi Porsche’nin yeni modeli Cayenne GTS’i, 2008 başlarında Türkiye’de de satılacak. Almanya’da vergiler dahil 73 bin Euro’dan satılan GTS Cayenne, şubat 2008’den itibaren Türkiye’de 129 bin (230 bin YTL) Euro’dan piyasaya çıkacak. Türkiye’de satışları sınırlı olan Porsche, en çok aracı ABD’den sonra Ortadoğu bölgesinde, Suudi Arabistan’da satılıyor.
PETROL VE ÇÖL SAYESİNDE: Porsche Ürün ve Pazarlama Müdürü Dr. Jan Becker, bunun sebebini "Orada hem petrol, hem çöl var" diye açıklıyor. Becker’a göre, petrol gerekli zenginliği yaratırken, petrol şeyhleri için Porsche gibi dört çeker araçlar da çölde kullanılabilecek en ideal tercih olarak öne çıkıyor. Becker, Porsche’nin müşteri kitlesi ve Türkiye dahil gelişmekte olan pazarlara yönelik sorularımızı cevaplandırdı.
TÜRKİYE HIZLI GELİŞİYOR ANCAK: Becker, Türkiye pazarı ile ilgili sorumuzu şöyle cevapladı: "Güneydoğu Avrupa ve Asya pazarları gibi Türkiye de genel anlamda büyüyen bir pazar. Büyüyen her ülke önemli ölçüde odaklandığımız ve değer verdiğimiz pazardır. Hacim olarak baktığımızda kuşkuşuz Türkiye, bizim için şimdilik ABD veya Almanya kadar önem arzetmiyor. Rusya ve Çin gibi gelişen piyasalarda payımız artıyor. Çin, Rusya ve Hindistan gibi pazarlarda geometrik bir büyüme söz konusu. Bu yüzden öncelik bu pazarlara verilecek. Sonra dönüp bir sonraki adımda Türkiye gibi daha küçük hacimli, yeni pazarlar için alternatifler düşünülecek."
VERGİLER ÇOK YÜKSEK: Becker, "Türkiye’de vergiler çok yüksek. Bu fiyatlar ve dolayısıyla satış üzerinde de çok etkili. Bunu aşmak için piyasaya farklı tipte motor gücü olan araçlarla giriş yapmak mümkün. Ancak müşteri kitlesi yakalama adına Türkiye gibi ülkelere daha düşük güçte motorla girmeyi düşünmüyoruz. Bu fiyattan ve kaliteden taviz vermek olur. Zaten şu anda 3.6 ile 2.4’lük motor sunuluyor. Bu motorların dışında pazarlara çıkmak Porsche’nin stratejilerine de aykırı" diye konuştu.
BMW, MERCEDES’TEN ÇALACAĞIZ: Becker, "Güney Avrupa pazarlarında Cayenne S ile yakaladığımız başarıyı şimdi Cayenne GTS ile devam ettireceğimizi umuyorum. Cayenne GTS ile bugüne kadar hiç Porsche kullanmamış yeni müşterilere ulaşmayı hedefliyoruz. Mesela Mercedes ve BMW üst model kullanıcılarını çekmeyi, onlardan müşteri çalabileceğimizi düşünüyorum. Beklentimiz bu" dedi.
Cayenne GTS’den 2008’de 10 adet satılacakALMAN Porsche Cayenne model ailesinin yeni üyesi Cayenne GTS’den 2008’de 10 adet satılması hedefleniyor. 2008’de Cayenne GTS ile birlikte tüm Cayenne ailesinden toplam 128 adet satmayı hedeflediklerini açıklayan Doğuş Otomotiv-Porsche Satış ve Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer, 2007 sonu itibariyle ise Türkiye’deki Cayenne satışlarının 121 adete ulaşmasını beklediklerini söylüyor. Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalarının yanı sıra bagaj kapağındaki GTS logosuyla diğer Cayenne versiyonlarından ayrılıyor. Porsche Cayenne S ile Cayenne Turbo arasında konumlandırılan Cayenne GTS’te 4.8 litre hacimli V8 motora yer veriliyor. Porsche SUV’larının en sportifi olarak tanımlanan Cayenne GTS altı ileri manuel şanzımanla ve Cayenne S’e göre 24 mm alçaltılmış şasi standart olacak biçimde bantlardan iniyor. Cayenne S’e göre 20 HP daha fazla güç üreten Cayenne GTS’in 405 HP ve 500 Nm tork üreten motorunda da DFI (Direkt Fuel Injection) Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine yer veriliyor.
Yük olmasın diye stepne koymamışlar PORSCHE Cayenne GTS’yi Portekiz’in Faro kentinde tanıttı. Yaklaşık 2500 kilogram ağırlındaki Cayenne GTS’in test sürüşünde Faro’nun dağlık bölgesinde yolda kalan Romen gazetecileri Türk ekibi kurtardı. Rumen ekibi, lastikleri patladığı için yolda kaldıklarını, araçta yedek lastik bulamadığını söyledi. Doğuş Otomotiv’den Mustafa Uluer, "Ağırlığı azaltmak için Cayenne GTS’lere stepne konulmadığını" söyledi. Bunun yerine geçici stepne görevi gören bir sistem yerleştirilmişti. Ancak test sürüşü yapanlar bunu bilmiyordu. Uluer, Porsche teknik ekibe Rumenlerin dağda mahsur kaldığını
haber verdi.