OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 23, 2004 00:00
Mediacat Forum 2003'de konuÅŸan Pars McCann Grubu BaÅŸkanı Pınar Kılıç, medyanın tüketiciyi tanıtmak açısından ipuçları verdiÄŸini belirterek, ‘‘Son dönemlerde en çok izlenen dizileri ve Popstar'ı izlediÄŸinizde tüketiciyi tanımak için deÄŸiÅŸik yollar öğrenebilirsiniz’’ dedi.PARS McCann Grubu BaÅŸkanı Pınar Kılıç, medyanın tüketiciyi tanıtmak açsından ipuçları verdiÄŸini belirterek, ‘‘Son dönemlerde en çok izlenen dizileri ve Popstar'ı yakından takip ettiÄŸiniz takdirde tüketiciyi tanımak için deÄŸiÅŸik yollar öğrenebilirsiniz’’ dedi.Kılıç, MediaCat Forum 2003'te yaptığı konuÅŸmada, reklamların buna baÄŸlı olarak ürünlerin baÅŸarılı olması için tüketicilerin beklentisine karşılık vermesi gerektiÄŸini belirtti. Bu açıdan medyadaki olayların tüketiciler hakkında ayrıntılı bilgi verdiÄŸini belirten Kılıç, son dönemde özellikle çok fazla seyredilen dizileri ve Popstar'ı incelemeye aldıklarını kaydetti. HAYAT BÄ°LGÄ°SÄ°'NÄ° Ä°NCELEDÄ°KKılıç şöyle konuÅŸtu: ‘‘Bugün Avrupa'da en çok televizyon izleyen ülke Türkiye. Bir çok dizi ve program bugün çok popüler ve çok fazla izlenme oranına sahip. Uzun süreli kalan bu programlarda tüketiciler hakkında bir çok ipucu bulunuyor. Biz en çok izlenen dizilerden ‘Hayat Bilgisi'ni ve Popstar'ı inceledik. Hayat Bilgisi dizisi hepimizin yaÅŸadığı lise yıllarını, yani hafızamızdan silinmeyen yılları bize yeniden yaÅŸatıyor. Yani tüketiciler geçmiÅŸe yolculuÄŸu seviyor. Biz geçmiÅŸe dönüş ile yapılan ÅŸeylere ‘Petro akımı' diyoruz. Bugün bunu yapan dizi ve reklamlar yüzde 100 baÅŸarılı oluyor.’’Günümüzde artık geçmiÅŸe yönelik herÅŸeyin özlendiÄŸini söyleyen Kılıç, ‘‘O dönemler insanların para hırsı olmadığı, bireysellik ve menfaatciliÄŸin bu kadar geliÅŸmediÄŸi dönemlerdi. Ä°nsanlar geçmiÅŸlerine ait bir ÅŸey buldukları herÅŸeyi çok seviyor. Örnek olarak Volkswagen'in Bettle modelinin yenilenmiÅŸ versiyonu sevildi. Ayrı ÅŸekilde modada, müzikte hep geçmiÅŸe dönük ÅŸeyler büyük baÅŸarı saÄŸlıyor’’ dedi. Popstar'ın ise neyi temsil ettiÄŸini ve elemelerin nasıl yapıldığını araÅŸtırdıklarını kaydeden Kılıç, tüketicileri tanımak açısından bu yarışma programının da bir çok ipucu verdiÄŸini kaydetti.Marka Ä°letiÅŸim Danışmanlığı ÅŸirketi ‘Markam'ın sahibi Güven Borça, Türkiye'nin dünyadaki en büyük markasının Efes Pilsen olduÄŸunu belirterek, ‘‘Efes Pilsen yurtdışında hem ciro hemde iletiÅŸim açısından en büyük Türk markası’’ dedi. Borça, ‘Türk Markalarının Global Karnesi' isimli bir sunum yaptı. Borça, sunumunda yurtdışında baÅŸarılı olmuÅŸ Türk markalarını ve önümüzdeki dönemde baÅŸarılı olabilecek markalar hakkında saptamalarda bulundu. Yurtdışında baÅŸarılı olabilecek markaların hem ciro bazında hem de markalarının tanıtımı için yapacakları iletiÅŸim açısından güçlü olması gerektiÄŸini kaydeden Borça, ‘‘Bu iki kriteri yerine getiren en büyük Türk markası Efes Pilsen'dir. Efes Pilsen'in dışında yurtdışında baÅŸarılı olmuÅŸ diÄŸer markalar ise Beko, Evyap, Mavi, Brisa, Sarar, Damat-Tween ve Migros'dur. BaÅŸarılı olmasını beklediÄŸimiz markalar ise Colin's, Gilan ve TariÅŸ'dir’’ dedi.Â
button