Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 2008 00:00
Dünyada 5 milyar dolar ciroya ulaşan Domino’s Pizza, 2008’de Türkiye’de 33 yeni şube açmayı planlıyor. Pizza sektörünün hızlı bir büyüme yakaladığını söyleyen Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, "3 yıl içinde pizza pazarı 600 milyon dolara ulaşacak. Yabancı birçok firma Türkiye’ye girmek için fırsat kolluyor" dedi.
TÜRKİYE’de 85 şubesiyle faaliyet gösteren Domino’s Pizza, 2008 yılına da yeni yatırımlarla giriyor. 10 milyon dolarlık yatırımla 33 yeni şube açacak olan Domino’s Pizza 2008 yılı için 75 milyon YTL ciro hedefliyor. Türkiye’de pizza pazarının 3 yıl içerisinde 600 milyon dolara ulaşacağını anlatan Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü
Aslan Saranga, "Bugün pazarın büyüklüğü 200 milyon dolar civarında. 3 yıl içinde sektörün 3 kat büyüyeceği tahmin ediliyor. Yabancı birçok firma ise Türkiye’ye girebilmek için fırsat kolluyor. Bu bölgede büyük bir potansiyel bulunuyor" dedi.
DÜNYA CİROSU 5 MİLYAR DOLAR: 1960 yılında ABD’de kurulan Domino’s Pizza’nın, bugün dünyada 60 ülkede 8 bin restoranda toplam 5 milyar dolarlık ciroya ulaştığını anlatan Saranga, Gebze ve İzmir’deki fabrikalarıyla Türkiye pizza sektöründe önemli bir oyuncu olmaya başladıklarının altını çizdi. Domino’s Pizza’nın Türkiye’den birçok ülkeye ihracat yaptığını da söyleyen Saranga, şunları dile getirdi: "Fransa ve İngiltere gibi Avrupa ülkelerinin birçoğuna ihracat yapıyoruz. Bunun yanı sıra İsviçre gibi ülkelere de dükkan modellerimizi ihraç ediyoruz. 1500 çalışanımız ile
dünyada en hızlı büyüyen 3 ülke arasındayız. Ayrıca Türkiye’deki ihtiyaçlarımızın tamamını yurtiçinden sağlıyoruz."
6 MİLYON PİZZA SATIYORUZ: Geçen yıl 50 milyon YTL’lik ciroya ulaştıklarını kaydeden Saranga, "Dükkan başına günlük 750 sipariş alıyoruz. Yıllık rakamlara bakıldığı zaman 6 milyon pizza satışı gerçekleştirdik. Yani neredeyse her 12 kişiden birisi Domino’s pizza yiyor" dedi. 2008 yılında ise büyümemizi yüzde 50 olarak hedeflediklerini söyleyen Saranga, şunları dile getirdi: "33 yeni şubeyle restoran sayımızı 118’e çıkaracağız. 75 milyon YTL ciroya ulaşacağız ve 10 milyon dolarlık yatırım yapacağız. 2010 yılına kadar bu rakamı 160 milyon YTL’ye çıkaracağız. 2008 yılında yeni şubelerimizi Ege, Akdeniz ve Marmara bölgeleri ağırlıklı olacak. Ayrıca 2010 yılında Gaziantep, Erzurum veya Diyarbakır’da yeni bir üretim tesisi kurarak, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da da restoranlar açmaya planlıyoruz."
SATIŞIN YÜZDE 70’İ EVE SERVİS: Aslan Saranga, Türkiye’de en fazla etli ve karışık pizzaların satıldığını belirterek, "Satışlarımızın yüzde 75’lik bölümünü etli ürünler oluşturuyor. Özellikle yerel ürünümüz olan pastırmalı pizzalar ve İtalyan pizza en fazla tercih edilen ürünlerin başında geliyor" dedi. Pizza satışlarına ilişkin olarak ilginç detayların da bulunduğunu kaydeden Saranga, şu bilgileri verdi: "Havalar kötü olduğu zaman özellikle yağışlı dönemlerde pizza satışları artıyor. Bunun yanı sıra Türkiye için önemli futbol karşılaşmaları olduğu zaman tüketiciler pizza siparişlerini katlıyor. Satışlarımızın yüzde 70’ini evlere servis oluşturuyor. Bunun yanı sıra Türk tüketicisi promosyon ürünlere dikkat ediyor ve bu dönemlerde satışlarımız oldukça artıyor."
850 motorcu pizza dağıtıyor kendi restoranını açan oluyorDOMİNO’S Pizza çalışanlarına da dikkat çeken Aslan Saranga, "Pizza sektörü çok ucuz maliyetlerle kurulabilen ve çok fazla kişiyi istihdam edebilen bir sektör. 1500 çalışanımızı 2010 yılına kadar 3 bine çıkarmaya çalışacağız" dedi. Türkiye’de daha çok evlere servis hizmet verdiklerini anlatan Saranga, "Çalışanlarımızın birçoğu daha sonra kendi Domino’s Pizza restoranının açıyor. Bunu daha çok motorcularımız yapıyor. Bugün pizza dağıtan 850 motorcumuz var" diye konuştu.
Lahmacun kültürü var, pizzayı anlatmakta zorlanmıyoruzDOMINO’S Pizza Ortadoğu, Avrupa ve Afrika Direktörü Kory Spiroff, Türkiye’nin hem sektör açısından hem de kendi markaları açısından çok önemli bir pazar olduğunu belirterek, "Çok hızlı bir büyüme potansiyeline sahip. Özellikle Domino’s Pizza’nın açacağı yeni restoranların yüzde 15’i Türkiye’de gerçekleşecek" dedi. Yeni pazarlara girerken pizza tanımını yapmakta zorlandıklarına dikkat çeken Spiroff, "Birçok ülkede başta pizzayı anlatmakta zorlanıyoruz. Ancak Türkiye’de böyle bir zorluk yaşamadık. Çünkü lahmacun kültürü bölgede oldukça yaygın" dedi.