Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2006 00:00
Porsche’nin 1972 yılında Carrera RS 2.7 ile başlayıp 1991 yılında 964 kasa kodlu 911 RS ile devam eden yarış otomobilleri geleneğinin son temsilcisi 911 GT3 RS gün ışığına çıktı. Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan 911 GT3’ün daha hafif olduğu kadar daha yüksek hareket ve yol tutuş kabiliyeti sunan RS versiyonu, Aralık ayında Türkiye’de satışa sunulacak.
Yeni Porsche 911 GT3 RS’te, diğer Porsche modellerinde de kullanılan 3.6 litrelik Boxer motor görev yapıyor. 6 silindirli bu motor, bir yandan 7600 d/d’de ürettiği 415 beygirlik güç ile dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan 6 vitesli manuel şanzımanlı 911 GT3 RS, 0’dan 100 km/s hıza 4.2 saniyede ulaşıyor. Azami hızı saatte 310 kilometre olan otomobil, ağırlıktan tasarruf prensibi doğrultusunda yapılmış modifikasyon çalışmalarıyla 911 ailesinin diğer tüm üyelerinden ayrılıyor. 911 GT3’e oranla 20 kilogram daha hafif olan ve toplam ağırlığı 1375 kilogram olan 911 GT3 RS’te, adaptif karbon fiber spoyler, plastik arka bagaj kapağı ve son derece hafif plastikten arka cam gibi unsurlar ağırlık tasarrufuna etki eden dış detaylar olarak ön plana çıkıyor. İç mekanda ise Gran Turismo şampiyonalarına kayıt yönetmeliklerine uyum amacıyla, GT3 RS’in standart yol versiyonu, yarış versiyonunda da yer alacak teknik uygulamalara sahip olarak üretilecek. Gövdede kullanılan karbon fiber bileşenlere ek olarak tam boy stepne, yarış tipi karbon fiber koltuklar ve sökülebilir tipte roll barlar, 911 GT3 RS’i hem trafikte hem de yarış pistlerinde kullanılacak bir spor otomobil haline getirmeyi başarıyor. Hatta sürücü için araç içinde sunulan 6 noktalı emniyet kemeri ve yangın kemeri de isteğe bağlı donanım kapsamında satın alınabiliyor. Kabin içinde döşeme rengi olarak sadece siyah renk tercih edilebilirken, direksiyon simidi ve vites kolu çerçevesinde gri renkli Alkantara deri kaplama kullanılmış olması sportiflik çıtasını yarışçı kimliğiyle bütünleştiriyor.