Pınar'dan damacana su hizmeti

Güncelleme Tarihi:

Pınardan damacana su hizmeti
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2003 00:00

19 yıl önce ambalajlı su üretimine baÅŸlayan Pınar, pazardaki iddiasını sürdürüyor. Pınar, 2 yeni su markası YaÅŸam Pınarım ve Denge'yi tüketicinin beÄŸenisine sundu. Pınar, her iki markayla damacana su hizmetini de baÅŸlatmış olacak.YaÅŸar Holding CEO'si Hasan Denizkurdu, yeni ürünlerin tanıtımı amacıyla Ä°stanbul'da düzenlediÄŸi basın toplantısında, Türkiye'nin ilk ambalajlı su üreticisi olarak 19 yıl önce ambalajlı su üretimine baÅŸlayan Pınar'ın, Madran markasının yanı sıra iki yeni markasıyla pazardaki iddiasını sürdürdüğünü bildirdi. Dünya su pazarında mevcut pazar paylarını artırmaya çalıştıklarını, bu doÄŸrultuda 2003 yılını yatırım yılı olarak gördüklerini ve Adapazarı ile Isparta'da yeni kaynakları bünyelerine kattıklarını anlatan Denizkurdu, YaÅŸam Pınarım markası ile Ä°stanbul ve Marmara bölgesi çevresinde damacana su hizmeti baÅŸlattıklarını, Denge markasını ise Akdeniz bölgesi çevresi ve ihracata yönelik konumlandırma içinde olacaklarını söyledi.     Denizkurdu, ''YaÅŸar Holding Su ve İçecek Grubu, YaÅŸam Pınarım ve Denge isimli iki yeni su markasıyla damacana bayileri ve yaklaşık 700 milyon litre su üretim kapasitesiyle 2004 yılında pazarın en güçlü markası olacaktır. Ankara'da da damacana su satışına baÅŸlayacağız'' diye konuÅŸtu. Satışa sunulan damacanaların plastik torbalar içinde tüketiciye ulaÅŸtırıldığına iÅŸaret eden Denizkurdu, ''Pınar'ın kalitesi konusunda bugüne kadar tüketiciyi aldatmadık. Ãœrünlerimiz hijyenik, kaliteli, mineral açısından zengin'' dedi.      IRAK'TAN SU BAYÄ°LİĞİ TALEPLERÄ° VARTürkiye'nin su ihracatının yarısından fazlasını kendilerini yaptığını, bu yıl sonunda 3.5 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini aktaran Denizkurdu, Türkiye gibi su kaynağı çok zengin olan bir ülkenin gelecekte petrole rakip olacak su gibi stratejik bir ürünü daha fazla ihraç etmesi gerektiÄŸini vurguladı.     ABD'li bir firma ile Irak'a yönelik olarak 7 milyon dolarlık bir anlaÅŸma yaptıklarını bildiren Denizkurdu, Pınar Madran markası altında 5 ay içinde Irak'a yaptıkları ihracatın 1 milyon doları aÅŸtığını söyledi.     Denizkurdu, ''Irak'tan bayilik talepleri de var. Önümüzdeki günlerde onlarla görüşeceÄŸiz'' dedi. Türkiye'de 1-2 ay içerisinde yeni bir projeyi de hayata geçireceklerini de duyuran Denizkurdu, ÅŸunları söyledi:     ''Pınar Et, Süt, Su hepsi dahil üretim fabrikalarımıza, her tarafa kameralar koyduk. Bu kameralarla web sitesinden tüketiciler üretimin her anını, gece yarısı, sabah aynen Biri Bizi Gözetliyor programında olduÄŸu gibi, bütün fabrikalardaki etin giriÅŸi, sucuk haline dönüştürülmesindeki proses gibi önemli anlardaki üretim safhalarını görebilecek. Bunu yapmak yürek ister, biz de bu yüreÄŸe sahibiz.''    Bu projeyi Fransa'da ilk kez bir ÅŸirketin yaptığını bildiren Denizkurdu, ''KeÅŸke bu ÅŸeffaflık, demokraside, kamu idaresinde, özel sektörde, basında olsa da Türkiye bir anda baÅŸka bir trende geçmiÅŸ olsa'' dedi. Hasan Denizkurdu, ÅŸeffaflığı kurumsal yönetim anlamında müşterinin her ÅŸeyin hesabını sorabildiÄŸi bir unsur olarak gördüklerini ifade ederek, CEO olarak öncelikle hesap vermesi gereken yerin müşteri olduÄŸunu vurguladı.     BaÅŸka bir uygulamayla da ürün üstündeki etiket numarasıyla, örneÄŸin sosis etinin hangi yörenin hayvanından elde edildiÄŸi, hangi veterinerin kontrolünden geçtiÄŸi ve nasıl yapıldığının da görme imkanı saÄŸlayacaklarını anlatan Denizkurdu, bu projenin arkasından da, içinde evlerin yer alacağı hayvan çiftlikleri kuracaklarını, tüketicilerin burada kalabileceÄŸini söyledi.      BÄ°SKÃœVÄ° VE ÇİKOLATADA YER ALACAÄžIZSoruları da yanıtlayan Denizkurdu, yeni su markalarının ciroya önemli katkılar saÄŸlayacağını belirterek, Pınar Su ve Marmara Su ÅŸirketlerinin önümüzdeki yıl 20 milyon doların üzerinde ciro beklediklerini bildirdi. Hasan Denizkurdu, gıdada atakları olacağını, bisküvi ve çikolatada yer alacaklarını söyledi. YaÅŸar Holding Su ve İçecek Grubu BaÅŸkan Yardımcısı Olcay Sunucu da ambalajlı su sektörünün son yıllarda çok önemli geliÅŸmeler kaydettiÄŸini, kiÅŸi başına tüketimin 70 litreye ulaÅŸtığını belirterek, ''233 milyon dolar hacminde bir su pazarı var. Bu pazarın 113 milyon doları polikarbonattan geliyor. Hızla geliÅŸen sektöre yetiÅŸmek ve agresif fiyat politikası güden rakiplere cevap verebilme düşüncesi bizi yeni kaynak arayışlarına yöneltti'' dedi.    Yeni kaynak tesislerini oluÅŸturmak için 4 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını bildiren Sunucu, yeni kaynaklarla beraber üretimlerinin 678 bin tona ulaÅŸtığını kaydetti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!