PHILADELPHIA DENEYİ:GÖKKUŞAĞI PROJESİ (PROJECT RAINBOW) 1930lu yıllarda Amerikan hükümeti bilim adamlarından gemilerin radarlarda görünmemesini sağlayacak
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 28, 2000 00:00

PHILADELPHIA DENEYÄ°:GÖKKUÅžAÄžI PROJESÄ° (PROJECT RAINBOW) 1930'lu yıllarda Amerikan hükümeti bilim adamlarından gemilerin radarlarda görünmemesini saÄŸlayacak bir yöntem geliÅŸtirmelerini ister. BaÅŸkanlığını Nikola Tesla'nın yaptığı bir grup bilim adamı bu isteÄŸi gerçekleÅŸtirmek üzere iÅŸe koyulurlar… Yaklaşık 10 yıllık bir çalışmanın sonunda proje deneme aÅŸamasına gelir. Deneyde Amerikan donanmasında görevli küçük bir destroyer olan Eldridge adlı gemi kullanılacaktır…Gemi, jeneratörler, vericiler, güç yükselticiler, modülasyon devreleri ve elektromanyetik alan oluÅŸturmaya yarayacak araç gereci içeren tonlarca ekipmanla donanır…22 Temmuz 1943'te saatler 09:00'ı gösterirken elektromanyetik alan jeneratörleri çalıştırılır. Eldridge'in etrafını önce yeÅŸil bir duman kaplar. Gemiyi bu dumanın ardında görmek imkânsızlaşır. Alıcılar geminin kuvvetli bir elektormanyetik alanla çevrelendiÄŸini göstermektedir. Duman çekildiÄŸinde ise deneyin istenenden daha baÅŸarılı olduÄŸu anlaşılır. Çünkü Eldridge sadece radarlardan deÄŸil, mürettebatıyla beraber "gözden de" kaybolmuÅŸtur!Ä°ÅŸte Philadelphia Deneyi'nin bir kaç kelime ile özeti bu…Amerikan hükümeti ve deniz kuvvetleri elbette ki böyle bir deneyin ya da projenin varlığını asla kabul etmiyor. Tüm bunların asılsız, hayal ürünü iddialar olduÄŸunu savunuyor. Ancak diÄŸer taraftan da görgü tanıklarının ifadeleri var. Zaten deney hakkında bilinenlerin çoÄŸu da bu tanıkların ifadelerinden saÄŸlanmış.Åžimdi baÅŸa dönelim ve hikayemizin ayrıntılarına bakalım. 1933 yılında Roosevelt ABD'nin baÅŸkanı oldu ve hemen ardından eski dostu ve dünyanın sayılı bilim adamlarından Nikola Tesla'yı Washington'a davet ederek ondan devlet adına bazı projeleri yürütüp yürütemeyeceÄŸini sordu. Yanıt olumluydu. BaÅŸkan ona GökkuÅŸağı Projesi ÅŸeklinde bilinen projeden söz etti. Tesla bu proje üzerinde çalışmaya baÅŸladı. 1936'ya gelindiÄŸinde Tesla önemli geliÅŸmeler kaydetmiÅŸ hatta insansız bir gemiyi gözden kaybedip sonra da geri getirmeyi baÅŸarmıştı. Ancak yetkililerin deneyin insanlı olarak yapılmasında ısrar etmeleri ve Tesla'nın da insanlara zarar gelmeden bu deneyin yapılmasının olanaksız olduÄŸu noktasında baÅŸlayan görüş ayrılıkları sonunda Tesla'nın son aÅŸamada projeden ayrılmasıyla sonuçlandı. Bundan sonra projenin idaresini Dr. John von Neumann devraldı.Donanma, özellikle Almanlara karşı bir an önce ezici üstünlük saÄŸlamak kaygısını taşıyordu. Bu üstünlüğü saÄŸlamanın ise görünmezlikten geçtiÄŸi düşünülüyordu. Arzu edilen gemilerin "radarlara" görünmemesini saÄŸlamaktı. Fakat sonuç beklenenden çok farklı oldu. Biraz sabırlı olun, daha ikinci deneyi anlatmış deÄŸiliz…Amerikan hükumeti için çalışan bilim adamları arasında dünyanın en büyük dahilerinden biri olarak gösterilen ve Nazi Almanyasından kaçıp ABD'ye sığınan Albert Einstein da vardı.Philadelphia Deneyi'nde en büyük katkılardan birinin Einstein tarafından saÄŸlandığı düşünülmekte. Özellik Einstein'ın "BirleÅŸik Alan Teorisi"nin deneyi baÅŸarıya ulaÅŸtıran faktör olduÄŸu sanılıyor. Einstein bu teorisini 1925-27 tarihleri arasında Prusya'da yayımlanan bir bilim dergisine göndermiÅŸ ancak tamamlayamadığını düşünerek geri çekmiÅŸ. Einstein'ın ileriki yıllarda teorisini tamamladığı, ancak bunun savaÅŸ sırası ve sonrası hükümetlerce gizlenmiÅŸ olabileceÄŸi tahmin ediliyor. Biz ÅŸimdi gelelim ilk deneyin ayrıntılarına. Haziran 1943'te deney için seçilen USS Eldridge'e elektormanyetik alan oluÅŸturucu donanım yüklendi ve gemi Philadelphia Deniz Ãœssü açıklarında deneye tabi tutuldu. Deney sırasında yeni mürettebat da gemide bulunuyordu. Deneye ticari bir gemi olan Andrew Furuseth'in mürettebatı da tanıklık etti. Andrew Furuseth'in özel bir yeri var, çünkü deney hakkında bugün bilinenlerin çoÄŸunu bu gemide görev yapmış olan Carlos Allende'nin anlattıklarından biliyoruz. (Allende, 50'li yıllarda UFO araÅŸtırmacısı Morris Jessup'a yazdığı mektuplarda yaÅŸadıklarını anlatmasaydı belki de bu olaydan hiç haberimiz olmayacaktı. Ve küçük bir not daha: Jessup 1959'da intihar etti. Ne ilginç deÄŸil mi?)22 Temmuz 1943'te ÅŸalterler kaldırıldı. Geminin gözden kayboluÅŸuna kadar olanları biliyorsunuz. Ondan sonra olanlar da oldukça ilginç.15 dakika sonra ÅŸalterlerin indirilmesi emredildi. YeÅŸil duman yeniden belirdi ve duman çekilirken Eldridge yavaÅŸ yavaÅŸ yeniden materyalize oldu. Ancak bir ÅŸeylerin ters gittiÄŸi hemen anlaşılmıştı. Gemiye iletilen telsiz mesajlarına yanıt gelmiyordu. Gemiye çıkıldığında mürettebatın hiç de iyi durumda olmadığı görüldü. Bir çoÄŸu sinir krizleri içinde çırpınıyordu. En iyi durumdakiler hafıza kaybına uÄŸramıştı!Donanma bu personeli topyekun emekliye sevk ederek gemiye yeni personel atadı. Bilim adamlarına da sadece radar görünmezliÄŸi istediklerini, optik görünmezliÄŸe gerek olmadığını bildirdi.28 Ekim 1943'te ise Eldridge üzerinde ikinci deney gerçekleÅŸtirildi. Saatler 17:15'i gösterirken elektromanyetik jeneratörler yeniden çalıştırıldı. Gemi bir kez daha hemen hemen tamamen görünmez oldu. Sadece gövdesinin ana hatları seçilebiliyordu. Bir kaç saniye süresince iÅŸler yolunda gider gibiydi ki ansızın gözleri kör edebilecek kadar güçlü mavi bir ışık patlaması meydana geldi ve gemi gözlerden tümüyle kayboldu. Åžimdi duyduklarınıza inanmayacaksınız belki ama Eldridge, bir kaç saniye sonra, 600 kilometre ötede, Norfolk açıklarında yeniden maddeleÅŸti. Norfolk'ta bir kaç dakika boyunca görülür durumda kaldıktan sonra tekrar görünmez oldu ve saniyeler içinde Philadelphia Deniz Ãœssü açıklarında yeniden belirdi. Mürettebatın tamamı çok ÅŸiddetli bir biçimde rahatsızlanmıştı. Bir kısmı da kaybolmuÅŸtu. Hiç bir zaman bulunamadılar… Bazıları aklını kaçırdı ama en ilginci 5 asker geminin metal gövdesi ile kaynaÅŸmıştı! Ä°kisinin elleri çelik gövdenin içine geçmiÅŸti. Ellerini keserek adamları kurtardılar ve yerine protez eller taktılar. SaÄŸ kalan adamlar asla tam anlamıyla düzelemediler. Akıl saÄŸlıklarını kaybettikleri gerekçesiyle de ordudan uzaklaÅŸtırıldılar.Elektronik kamuflajı gerçekleÅŸtirmeye çalışan bilim adamları koca bir gemiyi, mürettebatı ile birlikte ışınlamış ve sonra da geri getirmiÅŸlerdi. Ancak, daha önce de belirttiÄŸimiz gibi ABD hükümeti asla böyle bir deneyin yapıldığını ya da projenin yürütüldüğünü kabul etmedi. Donanmaya göre Eldridge, sözü edilen tarihlerde Philadelphia'da bile deÄŸildi. Deneyin yapıldığı günlere yakın bir tarihte, yine enteresan bir yerde, Bermuda Åžeytan Üçgeni'nde eÄŸitim amaçlı olarak bulunduÄŸu açıklandı. Eldridge daha sonra Yunanistan'a satıldı ve 90'lı yıllara kadar da 'Leon' adıyla hizmette kaldı. ABD hükümetinin, konusunu deneyden alan "The Philadelphia Experiment" (1983) adlı Ä°ngiliz yapımı filmin ABD sınırları içinde gösterilmesini yasaklaması da iÅŸin bir baÅŸka boyutunu teÅŸkil etmekte…Yetkililer EMI firmasına bir mektup göndererek söz konusu filmin ABD'de gösterime sokulmasını istemediklerini bildirdiler. EMI ise bunun için hükümetin bir mahkeme kararı almaları gerektiÄŸini iletti ABD'li yetkililere…Kararı çıkarmak zor olmadı. Daha sonra EMI karşı bir karar çıkartarak filmi "video klüplerde kiralanabilir" kategorisine sokmayı baÅŸardı.Bazı iddialara göre de ABD hükümeti 'görünmez gemi' hikayesini düşmanı korkutmak için kendi uydurmuÅŸtu…Ortada yanıt bekleyen bir çok soru var: -Donanma neden Eldridge'i Yunanistan'a sattı? -Satılan gemi gerçekten Eldridge miydi? -Öyle ise, ÅŸu an gerçek Eldridge gözlerden uzak bir yerlerde saklanıyor mu? -Deneyde kullanılan gemi gerçekten Eldrigde miydi yoksa adı deÄŸiÅŸtirilmiÅŸ bir baÅŸka gemi mi kullanılmıştı? -ABD hükümeti mi doÄŸruyu söylüyor yoksa tanıklar mı?..Bu soruların yanıtı henüz bilinmiyor… Ama biryerlerde bir ateÅŸ var ki bu denli dumana boÄŸulmuÅŸ ortalık… Derleyen: Levent Göktem - 28 Ocak 2000, Cuma Â