Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2006 00:00
PSA Grubu ve Toyota ortaklığıyla Çek Cumhuriyeti’nde kurulan fabrikada üretilen Peugeot ve Citroen’in minik ikizleri aynı anda Türkiye yollarına çıkıyor. Toyota’nın Aygo modelinin de üretildiği bu fabrikadan çıkan Peugeot 107 ve Citroen C1, sırasıyla 21 bin 750 ve 22 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla Türk tüketicisinin beğenisine sunuldu.
Peugeot, 107 modeliyle şehir içi otomobillere olan yaklaşımını yansıtıyor. Fransız üreticinin diğer modellerinde de kullandığı geniş hava ızgarasına sahip ön yüz, 107’de de kendisine yer bulmuş. Arka tasarımında C sütununa yerleştirilmiş stop grubu ve tampona kadar inen cam bagaj kapağı ile farklı bir görüntü oluşturuyor. Özellikle gençleri ve bayanları hedefleyen bir tasarıma sahip olan 107, küçük boyutlarına rağmen geniş bir iç hacim sunuyor.
Peugeot 107, benzinli ve dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Bunlardan ilki 68 beygir gücündeki benzinli motor. 1.0 litre hacmindeki 3 silindirli ve 12 valfli bu motor, karma olarak 100 kilometrede 4.6 litre yakıt tüketiyor. Diğer motor seçeneği ise, 107 için özel olarak tasarlanmış olan 54 beygirlik dizel motor. 1.4 litrelik HDi motor, kullanıcısına şehir içinde dinamik bir sürüş sunmasının yanı sıra, 4.1 litrelik yakıt tüketimiyle sınıfının en ekonomik motorları arasında yer alıyor. Benzinli ve dizel motor seçenekleri ile sunulan 5 ileri manuel vites kutusu dışında, ayrıca aynı anda hem manuel hem de tam otomatik kullanım sağlayan ’2-Tronic’ vites kutusu da benzinli motorla beraber opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
EuroNCAP çarpışma testlerinden aldığı 4 yıldız ile yeterli güvenliğe sahip olduğunu kanıtlayan 107, 3 ve 5 kapılı gövde tipi seçeneğinin yanı sıra ’Trendy’ donanım seviyesiyle satın alınabiliyor. Bu donanım seviyesinde, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli ön camlar, MP3 çalar bağlanabilen radyo/CD, elektrik takviyeli direksiyon gibi özellikler standart olarak bulunuyor.
CITROEN’İN YENİ GÖZBEBEĞİ
Citroen’in miniği C1 de iki farklı motor seçeneğiyle pazarda yer alıyor. 1.0i SX benzinli (68 beygir) ve 1.4 HDi SX (54 beygir) motor seçenekleriyle otomobil severlerin beğenisine sunulan olan Citroen C1, Türkiye’de sadece 5 kapılı gövde tipiyle satılıyor.
Yüksek konumlanmış farları ve yuvarlak hatlarıyla sempatik görünen C1, arka stop lambasına kadar uzanan arka kapıları ile orijinal ve çekici bir tasarıma sahip. İç mekanda ise ön göstergeler, spor devir sayacı, yuvarlak havalandırma kanalları, saydam kontrol panelinin yanı sıra radyo/CD çalar tasarımıyla dikkat çekiyor. Uzunluğu 3435, genişliği 1630 ve yüksekliği 1465 milimetre olan araç, arkada yer alan 2’li koltukla 4 kişi için konforlu yolculuk imkanı tanıyor.
Citroen’in yeni modelini Baylas Otomotiv Genel Müdürü Bora Koçak, şöyle değerlendirdi: "Standart olarak sunduğumuz, klima, ABS, EBD (Fren güç dağılım sistemi)ve CSC (Viraj denge kontrol sistemi) özelliklerine sahip C1 ile şehirde güvenli, keyifli bambaşka bir otomobil deneyimi yaşanacak. C1, otomobil tercihleri kompakt B sınıfı yönünde değişen müşterilerin ihtiyaçlarını maksimumda karşılayacak. C1 kullanım kolaylığı, rahat park imkanı ve yüksek yakıt tasarrufu ile tam bir şehir içi otomobili. Orta sınıf otomobillerden pay alan küçüklerin, toplam satışlar içindeki 2000’den bu yana yüzde 16’lardan yüzde 29’lara varan gelişimine bakacak olursak; fiyatı, çevreye duyarlılığı ve şehir hayatını kolaylaştıran özellikleriyle C1, Citroen’in B segmentindeki başarılarını daha da artıracak." C1’in EuroNcap çarpışma testlerinde kendi sınıfında en iyi güvenlik derecesi olan 4 yıldız almış bir otomobil olduğunu söyleyen Koçak, yeni modelin güvenli olmasının yanında, düşük yakıt tüketimi sayesinde ekonomik, düşük egzoz emisyonu sayesinde ise çevreye duyarlı bir otomobil olarak C1’in kullanıcılara büyük avantaj sağladığını belirtti.